Gå til innhold

katt som slikker hånda mi.


Gjest katt slikker hånda mi.

Anbefalte innlegg

Gjest katt slikker hånda mi.

hva betyr det når katta slikker deg i hånda? lenge altså, ikke bare noen par slikk og ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

katter og hunder er valdig glade i salt, og om du smaker på huden din, så har vi mennesker gangske mye salt i huden, spesielit om man har vært litt svett eller det er lenge siden en har vasket seg

Hendene er deler av kroppen som er mye i aktivitet, og det skal ikke lange tiden til før det smaker salt av de.

Så det er en mulighet, at den vil ha saltet.

Det er også mulig at en katt/hund går bananas med sleiking om man har fått noe den mener ikke hører hjemme på hendene dine, så den prøver å vaske det bort. Hunden min feks. hater at jeg tar på meg parfyme eller deo, så han forsøker å vaske det bort (jeg tviler på at det smaker spesielit godt for en hund, men uansett så får han ikke lov til å sleike det bort, merkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sandra_*

okai. :P er noen andre ting jeg lurer på i samma slengen og. har hatt ho i bare to dager nå, overtok ho fra en annen en. ho er 7 måneder gammel. men ofte når jeg går mot ho for å prøve å løfte ho opp til meg så bare løper ho og gjemmer seg under senga. liker ho meg ikke? vet ikke om det kan ha noe med å gjøre at jeg har brukt den sprayflaske-metoden hvor du sprayer på dem når de har gjort noe galt. virker som ho er litt furt på meg for det og. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Det kan være salt på hendene dine (som noen nevnte over her) det kan være at du har smørt deg inn med en god håndkrem (noen katter er glad i sånt)

Det kan også rett å slett bare være en tillitserklæring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai. :P er noen andre ting jeg lurer på i samma slengen og. har hatt ho i bare to dager nå, overtok ho fra en annen en. ho er 7 måneder gammel. men ofte når jeg går mot ho for å prøve å løfte ho opp til meg så bare løper ho og gjemmer seg under senga. liker ho meg ikke? vet ikke om det kan ha noe med å gjøre at jeg har brukt den sprayflaske-metoden hvor du sprayer på dem når de har gjort noe galt. virker som ho er litt furt på meg for det og. :P

Du må la katten få tid til å bli helt trygg på deg før du kan tillate deg å sette den på plass med sprayflaske etc. Og er denne katten sånn at den assosierer deg med å bli sprayet med vann, istedet for situasjonen, så ville jeg valgt en annen fremgangsmåte.

Hva er det katten gjør for noe galt? Kanskje det er andre måter å løse det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill
Du må la katten få tid til å bli helt trygg på deg før du kan tillate deg å sette den på plass med sprayflaske etc.

Selvsagt, der sa du det! :Nikke:

IKKE bruk den metoden når katten er i såpass nye omgivelser.

Katten har vært hos deg i så kort tid, og er nok litt skremt fra før av! Husk at katten er 7 mnd-voksen!

okai. :P er noen andre ting jeg lurer på i samma slengen og. har hatt ho i bare to dager nå, overtok ho fra en annen en. ho er 7 måneder gammel. men ofte når jeg går mot ho for å prøve å løfte ho opp til meg så bare løper ho og gjemmer seg under senga. liker ho meg ikke? vet ikke om det kan ha noe med å gjøre at jeg har brukt den sprayflaske-metoden hvor du sprayer på dem når de har gjort noe galt. virker som ho er litt furt på meg for det og. :P

Mye er nytt for katten (både du og omgivelsene) og en katt kan bli litt stresset av flytting/nye mennesker.

Ta deg tid med katten å ikke "mas" på den - det går seg nok til! :)

EDIT:Enig med La Flaca

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvis du ser på katten mens du går mot den kan den oppfatte det som aggressiv og truende oppførsel. Prøv se en annen vei mens du beveger deg mot katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er større sjansen for at katten kommer om du setter deg ned og lokker på den fremfor at du går etter den. Slik er min katt i dag, og hun er ti år gammel.

Ang. slikking så er det godt mulig - slik andre har vært inne på - at den gjør det for å knytte bånd eller slappe av og kose seg. Katter som bor sammen kan ofte vaske hverandre på den måten.

Det kan selvsagt også være saltet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Det er også viktig å tenke på det Elfrida og Tabris skriver!

Du har sikkert hørt at katter kommer spesielt til dem som ikke vil ha noe med dem å gjøre?

Det er fordi dem snur seg vekk fra katten - og da vil katten til dem! Netopp fordi den da føler seg trygg og ikke truet!

Dyr stirrer hverandre i øynene når dem truer hverandre!

Om du stirrer på katten føler den seg truet!

Se på katten en kort stund, snu deg bort og smil til den på "kattespråket" (gjentas)

Smil på kattespråket er når den lukker øynene og tar øynene raskt halveis opp igjen, for så å lukke øynene! ;)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med blunking har jeg prøvd flere ganger med ulike katter med stort hell.

Ha et avslapet uttrykk i øynene, få øyenkontakt med katten og blunk tydelig. Snu hodet sakte bort mens du blunker eller har halvåpne øyne. Ofte vil katten blunke tilbake og/eller gi lignende avslappende signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sandra_*

hjelp.. føles ut som jeg har gjort alt feil her nå. :s

istad da jeg kom hjem kom løp katta vekk med en gang og. når ho har gjort noe ho ikke skal, som å hoppe opp på kjøkkenbenken, tygge på ledninger etc har jeg sagt høyt "øyh" og da har ho løpt vekk. leste litt i en kattebok istad at katter kan forbinde det lett med personen og dermed bli redd eieren. så blæh.. hva gjør jeg nå? :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gå etter katten. Sett deg på huk og "pus" på katten. Kattunger pleier å være veldig nysjgerrig, så litt bevegelse med fingrene på gulvet er ofte nok for å vekke dens oppmerksomhet. Gi den kos og kanskje en godbit hos deg - og sett den ned når den viser at den vil. Ikke tvangskos, men respekter kattens grenser og la det foregå mest mulig på kattens premisser. Da er jeg rimelig sikker på at den vil bli tryggere etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan bety at den vasker deg, at du liker deg, at du smaker salt/søtt/eller noe annet. det ser man lett på katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...