Gå til innhold

To hjemløse(?) katter utenfor


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min sto utenfor leiligheten vår og røyket nå, og plutselig stikker det et lite pusehode fram fra under en bil,samboeren min satt seg ned på huk og "kisset" på den, og ut fra under bilen kommer det ikke bare en, men to små pusekatter. Den ene har vi hilst på før, vi koset da litt med den, og ble enige om å sette opp lapper i nærområdet hvis hun viste seg igjen.

I dag kan hun tilbake, (sannsynligvis) med sin kullsøster, da disse to små kattene er kliss like. Den ene, som vi regner med er den vi har sett før en gang, kom fram og hilset på oss, mens den andre var mer tilbaketrukket og holdt seg på trygg avstand. De ser ut til å være ca 4 mns gammel, altså enda for små til at i alle fall jeg ville sluppet dem ut midt i byen (Trondheim) på egen hånd.

Jeg og sambo lurer nå på hva vi skal gjøre, ta de inn og ringe dyrebeskyttelsen (vi bor som sagt i byen, i en 50 kvadrat stor leilighet og vi har en pus fra før) eller satse på at de klarer å ta vare på seg selv, de er verken spesielt tynne, eller ser ut som de lider på andre måter. Det jeg bekymrer meg mest for, er jo at disse to pusekattene lett kan bli til mange, mange flere.

Setter pris på svar fra kloke hoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 mnd ukastrerte kattunger har ingenting ute i byen alene. Så jeg ville tatt dem inn og annonsert etter ev gammel eier og annonsert etter nye eier. DYrebeskyttelsen har lange ventelister, så man kan ikke regne med å få plass der sånn umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at de er bare 4 mnd og for små til å være ute på egen hånd, ville jeg nok tatt dem inn. Hadde de vært eldre, ca 6 mnd +ville jeg nok ventet og sett om de dukket opp flere ganger, før jeg gjorde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...