Gå til innhold

Innekattdilemma


Gjest Gjest_nora_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nora_*

Vi (samboeren min og jeg) er et par unge studenter. Vi har hatt en hjemløs katt hos oss mens hun venter på ledig plass i dyrebeskyttelsen. Nå har hun vært her i flere måneder, og vi har blitt veldig glad i henne. Hun er litt sær men fin og kosete.

Men nå må vi levere henne tilbake hvis vi ikke adopterer henne permanent. Vi føler liksom bånd med henne, men det er en del jobb å passe på en innekatt, og så lever katter lenge, forpliktelse for mange år... Hun kan også bli litt ensom på dagtid, men hun liker absolutt ingen andre katter, og jeg tror ikke vi har råd og energi til en lekekamerat for henne...

Hvis vi adopterer katten, kanskje hun kjeder seg mye, men hvis vi leverer henne tilbake da blir jeg veldig lei. :gråte: Har du noe råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *marie*

Hei,

Skjønner veldig godt at du ikke vil levere tilbake pusen din.

Vi har to innekatter,den ene har vi hatt i tre år,mens lillebroren kom for to uker siden.

Og det er faktisk ikke så veldig mye mer jobb med to enn det var med en.

Ser man bort i at det er dobbelt så mye med doen,er det faktisk ingen forskjell synes jeg.

Kattene ble gode venner fra dag to :ler: og trives veldig godt sammen.

Nå har jeg lagt merke til at mine katter i alle fall sover nitti prosent av tiden på "normal dagtid" uansett,så vet ikke om det er tid igjen til å kjede seg uansett om man er en eller to,men har du to slipper du i alle fall å bekymre deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror vi sannsynligvis skal adoptere henne, så skal vi kjøpe masse klatrestativ og leketøy for henne. :)

også kan vi ta henne med ut på tur i parken i bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...