Gå til innhold

Fisk i bolle


knudz3n

Anbefalte innlegg

Gjest Heloise
Haha, jeg skal la tvilen komme deg til gode, du KAN ikke være så dum :ler:

Hvis nesa mi ser sånn ut, så ser jo også ALT det andre sånn ut, så du kan si at det blir som å sette på fisken et par briller med helt feil styrke, det er ubehagelig og du ser ikke klart, skjønner?

I Sverige og Danmark er det forbudt med bolle...

Kunne bare ikke dy meg :ler:

Sorry :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man har en skikkelig stor bolle da, på over 60 liter? Jeg liker ikke firkantede akvarium...

flere steder i europa er det forbudt med fisk i bolle.. hvorfor det ikke har blitt det i norge er for meg en gåte. det er rett og slett dyreplageri!

Ikke en bolle som rommer 60 liter. Det er ikke dyreplageri.En liten bolle er dyreplageri.

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har peiling på fisk... Men tror du det har noe å si for fisken hvordan nesa di ser ut fra innsiden av bollen?

:sjenert:

:ler2: morsomt!

Hva med buede akvarium er det liksom dyreplageri og nå da Nova Flare? Svømmer fisken i bue da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et buet akvarie er kun forsida buet. Det er noe helt annet enn en bolle.

Absolutt! Den har jo klar sikt på bak og på sidene av akvariet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt! Den har jo klar sikt på bak og på sidene av akvariet

Bak skal den helst ikke ha klar sikt men en bakgrunn!

Fiskene er mye mer trygge hvis en av sidene er "dekket" til!

Nå er jeg heller i tvil om det faktisk er noe i det at fiskene tar noe skade av å se ut gjennom en buet/rund vegg, så hvis noen har noe reell dokumentasjon eller noe på det og ikke bare synser og mener vil jeg gjerne se det så jeg kan forandre oppfatning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. jeg har ikke lest hele tråden. men fisker har bare 3 sekunders hukommelse. med litt mat og en tunnell har dem det drittt kult :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Nå er jeg heller i tvil om det faktisk er noe i det at fiskene tar noe skade av å se ut gjennom en buet/rund vegg, så hvis noen har noe reell dokumentasjon eller noe på det og ikke bare synser og mener vil jeg gjerne se det så jeg kan forandre oppfatning!

Jeg vil også vite om fisken tar skade av dette mht. synet!

Er enig med at en liten "potetgullbolle" ikke er det optimalet for en fisk - spesielt ikke hvis det kun er en ensom fisk der. (dette har jeg nevnt før at jeg ikke er tilhenger av)

Ja,hva med fiskedam? Foreldrene mine har et stort akvariun med en del gullfisker i inne på vinteren. På sommeren slipes dem ut i en fiskedam i hagen. Dammen (forholdsvis meget stor)har ikke utsyn på noen sider. Er det dyreplageri?

Så må også jeg igjen bemerke dette med hukommelsen til en fisk slik Snasen nevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisker har bare 3 sekunders hukommelse.

Dette er bare en myte. Hadde det vært sant, hadde ikke fiskene mine husket at det er mat kl 17 hver dag. De samles i toppen kl 17, før jeg har gått bort til akvariet

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner bare ikke at det går ann å engasjere seg så utrolig mye og snakke om dyreplageri når det her er snakk om noen fisker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner bare ikke at det går ann å engasjere seg så utrolig mye og snakke om dyreplageri når det her er snakk om noen fisker..

Man må være en ekte dyrevenn for å forstå det... En ekte dyrevenn vil gjøre sitt ytterste for å gi dyrene den stemmen de ikke har selv og gi dem det beste livet de kan ha mht. stell, miljø, foring og mosjon, uavhengig av art. Selv om en fisk "bare er en fisk", så betyr det ikke at man har noen rett til å plage fisken. Jeg ser ikke hensikten med å skaffe seg noen som helst dyr hvis man ikke respekterer det nok til å gjøre sitt beste for at de skal ha et godt og verdig liv... Ja, selv en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner bare ikke at det går ann å engasjere seg så utrolig mye og snakke om dyreplageri når det her er snakk om noen fisker..

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser på meg selv som en dyrevenn, og jeg forsvarer på ingen måte det å plage dyr med vilje. men jeg forstår bare ikke graden av engasjement.. det er utrolig mange andre saker jeg heller bruker tid og krefter på!

hvor setter dere grensen dere som er "ekte dyrevenner" da? meitemark som blir brukt som agn?

veps som blir slått i hjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg forstår bare ikke graden av engasjement..

Den er grei, men det var ikke akkurat engasjementet du ikke forstod, du sa "jeg skjønner bare ikke at det går ann å engasjere seg så utrolig mye og snakke om dyreplageri når det her er snakk om noen fisker..", altså la du vekt på at det var fiskene du ikke skjønte at vi kunne legge så mye engasjement i, når det er snakk om dyreplageri.

hvor setter dere grensen dere som er "ekte dyrevenner" da? meitemark som blir brukt som agn?

veps som blir slått i hjel?

Nei, jeg bruker ikke meitemark, jeg bruker alltid metallagn som man kjøper i butikken, og av og til frossen død sild. Det å slå ihjel en veps er ikke dyreplageri, da den dør momentant. Når jeg "avliver" mine fisker, så slenger jeg de i en kasserolle med kokende vann hvis de er små, da dør de også momentant.

Du må ikke forveksle human avlivning med dyreplageri. Dyreplageri er hvis du utsetter levende dyr for lidelse eller piner et dyr langsomt... Human avlivning skjer momentant og uten lidelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er bare en myte. Hadde det vært sant, hadde ikke fiskene mine husket at det er mat kl 17 hver dag. De samles i toppen kl 17, før jeg har gått bort til akvariet

Så kule fisker, som kan klokka da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...