Gå til innhold

Hvorfor støtter USA Israel?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at USA sender som mye til Israel, hva får de igjen for dette?

Fordi det er mange med jødisk opphav i USA vil jeg si, og kanskje mange super kristne i tillegg? Alle de som jeg kjenner som er sterkt troende støtter Israel tydeligvis. Noe med at Jesus var jødisk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som jeg kjenner som er sterkt troende støtter Israel tydeligvis.

Det er av langt mer egoistiske årsaker enn kollektiv dårlig samvittighet for å ha kverket Jesus at sterkt troende nesten uten unntak gir ubetinget støtte til Israel: Israels eksistens og dominans i midtøsten er nemlig en forutsetning for Jesu tilbakekomst. (Hvor levende og døde skal dømmes, og de som tror sterkest visstnok skal få kongepokalen utlevert sammen med orkesterplass i himmelen).

USA har ikke bare den jødiske lobbyen som arbeider for fortsatt Israel-støtte, de har også hele evangeliststanden og deres enorme lobbyapparat.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns en stor skare mennesker som bor i nabolandene til Israel som vil utrydde både staten Israel og jødene som bor der basert på den islamske religion og dens "glade" omgang med andre religioner. Derfor støtter USA Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid R

Det er vel ikke så rart. Finns snart ingen områder der muslimer bor der de ikke er i konflikt med de andre religionene i landet. Det er total intoleranse mot andre religioner som råder. Israel gir seg bare ikke like lett som de andre har gjort i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Israel er et demokratisk land midt i jungelen av diktatorstater i midtøsten. Det er verdt å bygge videre på.

Helt enig.

Hvorfor skulle USA støtte en gjeng terrorister?

Typisk oss her i Norge å dulle med en gjeng muslimer som ikke tar fem øre for å drive med alskens terror. Jeg tror det bare er et spørsmål om tid før vi får merke forskjellig her i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det er en stor sionist lobby i usa de fleste amerikanskje jøder støter nepe israel

hilsen

hehe..

Du har ikke snakket mye med jøder ser jeg.

Jeg husker en gang jeg kommenterte for en gruppe amerikanske jøder

urimeligheten i å drepe en gammel handicappet og blind mann i rullestol, midt i en travel bygate, med raketter fra et helikopter..

Da fikk man det til at jeg helt åpenbart måtte være en rabiat antisemitt som gjerne ville gasse jøder og brenne dem i store ovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Du har ikke snakket mye med jøder ser jeg.

Jeg husker en gang jeg kommenterte for en gruppe amerikanske jøder

urimeligheten i å drepe en gammel handicappet og blind mann i rullestol, midt i en travel bygate, med raketter fra et helikopter..

Da fikk man det til at jeg helt åpenbart måtte være en rabiat antisemitt som gjerne ville gasse jøder og brenne dem i store ovner.

Tatt i betraktning at du formodentlig snakker om mordet på Sheik Ahmed Yassin i 2004, så er det kanskje ikke så rart at de reagerte. Han var jo tross alt en av grunnleggerne av Hamas, og deres ledestjerne frem til sin død. At han selv satt i rullestol og aldri har skutt en rakett på noen, spiller ingen rolle.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drepe Sheik Yassin med en rakett virker på meg som en helt grei måte å drepe ham på: Han var paraplegisk, satt i rullestol, og var formodentlig omgitt av folk som forgudet ham. Å sette et missil i en klynge med militante islamister der Sheik Yassin var senteret, må heller fortone seg som 10 for samme pris som en. Godt skutt, kaller vi det, for alle de omkomne var legale mål.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Å drepe Sheik Yassin med en rakett virker på meg som en helt grei måte å drepe ham på: Han var paraplegisk, satt i rullestol, og var formodentlig omgitt av folk som forgudet ham. Å sette et missil i en klynge med militante islamister der Sheik Yassin var senteret, må heller fortone seg som 10 for samme pris som en. Godt skutt, kaller vi det, for alle de omkomne var legale mål.

Drapet ble vel fordømt av bl.a FN, arabiske liga og afrikanske liga, til og med Bush sa jo at det er greit å reagere på terror, men man bør tenke på konsekvensene av det man gjør (leste wiki-quoten).

Dessuten å skyte blind gammel mann i rullestol med rakett fra helikopter er rimelig feigt da.

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten å skyte blind gammel mann i rullestol med rakett fra helikopter er rimelig feigt da.

:roll:

Det er bare feigt for ting som tror at begrepet feigt eksisterer i krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll:

Det er bare feigt for ting som tror at begrepet feigt eksisterer i krig.

Å ja, så de er i krig der nede...

Hva syns du om folkeretten og genevakonvensjonen i den sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, så de er i krig der nede...

Hva syns du om folkeretten og genevakonvensjonen i den sammenhengen?

Hvor står det i genevakonvensjonene at folk som sitter i rullestol ikke er legitime mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det i genevakonvensjonene at folk som sitter i rullestol ikke er legitime mål?

Det står vel noe sånt som at man skal verne mennsker som ikke lenger tar del i stridighetene. F.eks skadede (eller handicappede).

For ikke å snakke om sivile, som Israel ikke tok hensyn til ved å skyte rakett inn i folkemengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står vel noe sånt som at man skal verne mennsker som ikke lenger tar del i stridighetene. F.eks skadede (eller handicappede).

Å si at Ahmed Yassin var en ikke stridene er som å bruke Geneva konvensjonen som toalett papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Ahmed Yassin var en ikke stridene er som å bruke Geneva konvensjonen som toalett papir.

Han var ikke stridende i den grad at det forsvarer å bruke raketter fra helikopter og drepe sivile for å ta han ut.

Han var ikke en snill og god bestefar, det er ikke det jeg sier. Men ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel noe sånt som at man skal verne mennsker som ikke lenger tar del i stridighetene. F.eks skadede (eller handicappede).

For ikke å snakke om sivile, som Israel ikke tok hensyn til ved å skyte rakett inn i folkemengden.

Du har sikkert hørt uttrykket "nyttig idiot". For terroristgjengen i Hamas er de norske forståsegpåerne kun nyttige idioter. Den feige gjengen i Hamas benytter konsekvent sivile som skjold, det er taktikken deres. Når det er sagt, må du ikke et sekund tvile på at fyren var omgitt av sine egne.

Jeg kan ikke begripe at noen er så naive at de støtter opp om en gjeng kaldblodige terrorister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel noe sånt som at man skal verne mennsker som ikke lenger tar del i stridighetene. F.eks skadede (eller handicappede).

For ikke å snakke om sivile, som Israel ikke tok hensyn til ved å skyte rakett inn i folkemengden.

Yassin ble lammet i en ulykke da han var 12. Det hindret ham ikke i å være en aktiv deltaker i Muslim Brotherhood fra han var meget ung, og en av grunnleggerne av Hamas. Han var en skikkelig hardliner, og stod på at Israel skulle fjernes fra kartet, uansett kostnad i liv. Selv om han ikke kunne bevege en finger, så er det fullstendig rimelig å holde ham personlig ansvarlig for et stort antall døde i diverse selvmordsangrep og rakettangrep. En selvmordsbomber må skapes gjennom gradvis påvirkning og indoktrinering. Og i egenskap av ledestjerne og sjefsideolog i Hamas, var han soleklart ansvarlig for hvert eneste mord organisasjonen utførte.

Yassin var akkurat like stridende som en hvilken som helst general i en konvensjonell hær. Han ledet dem og sendte dem ut, og gjorde mordene til dyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...