Gå til innhold

Cornflakes


cornflake_girl

Anbefalte innlegg

Hadde aldri trodd jeg skulle opprett dagbok her, men sånn kan det gå :gjeiper:

Sitter og biter negler av nervøsitet fordi jeg venter på resultatene fra eksamen. :tristbla:

Også føler jeg at jeg burde vært ute i sola og kost meg og sånt, men er så utrolig sliten etter eksamensperioden, samt at alle jeg kjenner fremdeles er midt i eksamensperioden, så jeg har ingen å leke med.

Får trøste meg med litt Daim, tror jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Jeg er sikker på at du har gjort det bra på eksamen. :jepp: Hva studerer du?

Daim betyr dåhjort (eller dådyr som de fleste sier) på fransk. Det latinske navnet er Dama Dama. Dåhjort finnes ikke naturlig i Norge, men man kan treffe på utsatte eller rømte eksemplarer. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg liker (unyttig) nerdekunnskap! Fra nå av skal jeg kalle alle dyr som ligner på Bambi for Daim (for å høres litt sånn intellektuell og fransk ut)! :biggrin:

Men betyr det at vi ikke egentlig har noen Bambier i Norge...? :tristbla:

Jeg studerer litt ymse... Haha. Tatt endel enkeltemner dette semesteret, deriblandt svadageografi (også omtalt som samfunnsgeografi), astronomi (også omtalt som gratis studiepoeng), et metodefag og psykologi. Planen er egentlig bare å ta igjen tapte studiepoeng. :tongue:

Vil ha sensuren nå! :sur:

Ikke noe mer daim (dvs SJOKOLADEN, ikke Bambi) igjen heller. Hmmm. Kanskje jeg skal gjøre noe fornuftig.

Endret av cornflake_girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg liker (unyttig) nerdekunnskap! Fra nå av skal jeg kalle alle dyr som ligner på Bambi for Daim (for å høres litt sånn intellektuell og fransk ut)! :biggrin:

Men betyr det at vi ikke egentlig har noen Bambier i Norge...? :tristbla:

Jeg studerer litt ymse... Haha. Tatt endel enkeltemner dette semesteret, deriblandt svadageografi (også omtalt som samfunnsgeografi), astronomi (også omtalt som gratis studiepoeng), et metodefag og psykologi. Planen er egentlig bare å ta igjen tapte studiepoeng. :tongue:

Vil ha sensuren nå! :sur:

Ikke noe mer daim (dvs SJOKOLADEN, ikke Bambi) igjen heller. Hmmm. Kanskje jeg skal gjøre noe fornuftig.

:riste: Vi har dessverre ikke Bambier i Norge. :sukk:

Når får du resultatene? Jeg gruer meg til eksamene mine. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:riste: Vi har dessverre ikke Bambier i Norge. :sukk:

Når får du resultatene? Jeg gruer meg til eksamene mine. :bond:

Og jeg som har trodd at vi har hatt Bambier her hele livet! :sjokkert: Men jeg kan kanskje rope daim når jeg ser en hjort og late som den er en Bambi? Eller har vi ikke hjort heller (min verden gikk litt i knas her, så blir veldig usikker...)?

Får svaret på første eksamen nå på fredag, også kommer de vel fortløpende :fisk:

Hva studerer du og når har du eksamen? Det går sikkert fint! Kattekrek lander alltid med beina først! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har trodd at vi har hatt Bambier her hele livet! :sjokkert: Men jeg kan kanskje rope daim når jeg ser en hjort og late som den er en Bambi? Eller har vi ikke hjort heller (min verden gikk litt i knas her, så blir veldig usikker...)?

Får svaret på første eksamen nå på fredag, også kommer de vel fortløpende :fisk:

Hva studerer du og når har du eksamen? Det går sikkert fint! Kattekrek lander alltid med beina først! :nigo:

Vi har hjort i Norge. På fransk heter det cerf élaphe på fransk. :opplyser:

Jeg tar et lærerstudie i Frankrike, men skal ikke bli lærer. Studiet er norskt, men undervisningen foregår på fransk. Jeg er her bare for å lære meg fransk. Fagene jeg har nå er grammatikk, historie og litteratur. Så har jeg eksamene iløpet av den første uken i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hjort i Norge. På fransk heter det cerf élaphe på fransk. :opplyser:

Jeg tar et lærerstudie i Frankrike, men skal ikke bli lærer. Studiet er norskt, men undervisningen foregår på fransk. Jeg er her bare for å lære meg fransk. Fagene jeg har nå er grammatikk, historie og litteratur. Så har jeg eksamene iløpet av den første uken i juni.

Det var litt betryggende å høre at vi har hjort i Norge, om noe.

Hvordan uttales cerf élaphe...? :klo: Jeg hadde fransk på skolen, men eneste jeg husker er setningen Je ne parle pas francaise (og det ble sikkert skrevet helt feil i tillegg :P ). Skulle ønske jeg var litt flinkere, fransk er fint! :rodmer: Og når jeg var i Marokko så skulle jeg inderlig ønske at jeg hadde fulgt bedre med i fransktimene hvor vi lærte å bestille mat, der stod nemlig alt enten på fransk eller arabisk. Hva skjedde med engelsk, liksom? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt betryggende å høre at vi har hjort i Norge, om noe.

Hvordan uttales cerf élaphe...? :klo: Jeg hadde fransk på skolen, men eneste jeg husker er setningen Je ne parle pas francaise (og det ble sikkert skrevet helt feil i tillegg :P ). Skulle ønske jeg var litt flinkere, fransk er fint! :rodmer: Og når jeg var i Marokko så skulle jeg inderlig ønske at jeg hadde fulgt bedre med i fransktimene hvor vi lærte å bestille mat, der stod nemlig alt enten på fransk eller arabisk. Hva skjedde med engelsk, liksom? :sukk:

Seerf elaf tror jeg det blir.

Hvor i Marokko var du? Jeg har også vært i Marokko, og elsket landet. Var i Nord-Marokko, Rabat og Marrakech. :sol:

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seerf elaf tror jeg det blir.

Hvor i Marokko var du? Jeg har også vært i Marokko, og elsket landet. Var i Nord-Marokko, Rabat og Marrakech. :sol:

Marokko var fantastisk! Jeg var i Taghazout og prøvde å lære meg å surfe! ;) Ble ikke så mye mer enn saltvann og god mat, egentlig. Men av Nord-Afrikanske land så må jeg si at Egypt står på førsteplass hos meg, pga det fantastiske, fantastiske Rødehavet! :rodmer: Det må bare oppleves. Merker jeg får lyst til å bestille billett dit bare jeg skriver om det... Savn på! Vil ut og reise! Dumme studentøkonomi... :tristbla:

Hvordan var Marrakech? Jeg hadde så lyst til å dra dit (og Casablanca, men mest pga navnet, tror jeg :gjeiper: ), men reisefølget mitt var ikke helt enig. Også har jeg lyst til å dra opp i Atlasfjellene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marokko var fantastisk! Jeg var i Taghazout og prøvde å lære meg å surfe! ;) Ble ikke så mye mer enn saltvann og god mat, egentlig. Men av Nord-Afrikanske land så må jeg si at Egypt står på førsteplass hos meg, pga det fantastiske, fantastiske Rødehavet! :rodmer: Det må bare oppleves. Merker jeg får lyst til å bestille billett dit bare jeg skriver om det... Savn på! Vil ut og reise! Dumme studentøkonomi... :tristbla:

Hvordan var Marrakech? Jeg hadde så lyst til å dra dit (og Casablanca, men mest pga navnet, tror jeg :gjeiper: ), men reisefølget mitt var ikke helt enig. Også har jeg lyst til å dra opp i Atlasfjellene!

Marrakech var fantastisk, men vi var der dessverre bare et par dager. I tillegg var det transportstreik da vi var der, så det var vanskelig å komme seg rundt omkring.

Hvem reiste du med? Jeg var der med to venninner. Hun ene er marokkansk, så hun kunne tolke for oss, noe som var veldig kjekt. Da kom vi jo tettere innpå kulturen også.

Jeg ville også til Casablanca, men faren hennes sa at den byen ikke var trygg for tre unge jenter alene på tur. Så da valgte vi å høre på ham, og dro ikke dit.

Hvor i ligger Taghazout? Jeg skjønner at det ligger ved kysten, men hvor langt sør ligger det?

Jeg vil også dra til Egypt. :rodmer:

Det får bli et annet år, for i år skal jeg til Asia. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Hvordan går det? Skal du noe spennende i helgen?

Heeeei! Så koselig å at noen har vært i dagboka miiii, og så raaart at jeg ikke har sett det :tristbla:

Helgen var ikke så innmari spennende, kjedelig når alle leser til eksamen og jeg har fri!

Du er søt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei! Så koselig å at noen har vært i dagboka miiii, og så raaart at jeg ikke har sett det :tristbla:

Helgen var ikke så innmari spennende, kjedelig når alle leser til eksamen og jeg har fri!

Du er søt! :klem:

:hallo:

Det var da hyggelig sagt. :helen:

Jeg hadde faktisk grammatikkeksamen i dag. Slo opp hvert eneste ord jeg skulle kommentere, så føler meg rimelig trygg på at det gikk bra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så jævlig dårlig humør at jeg ikke bør skrive noe mer inne på KG i dag, alt som kommer ut av meg er sånn her :regler::nei::kjefte::rope::sinna::murvegg::angry::kjempesinna::frustrert:

Aner ikke hvorfor, men det er frustrerende!!!! Holdt på å tilte her bare fordi noen skrev "elr" for eller og "ik" for ikke. Holdt også på å slå til en mann på bussen i stad fordi han presset seg forran meg og knabbet det siste ledige setet. Og mannen forran meg i køen på Ica fordi han skulle betale kontant, og det tar laaaang tid når man må tisse og vil fortest mulig hjem.

Mongodag. Nå legger jeg meg! :natti:

Endret av cornflake_girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Det var da hyggelig sagt. :helen:

Jeg hadde faktisk grammatikkeksamen i dag. Slo opp hvert eneste ord jeg skulle kommentere, så føler meg rimelig trygg på at det gikk bra. :ler:

Grattis med overstått! :hoppendeglad:

Husker jeg hadde fransktentamen "back then" (haha), og holdt på å kaste ordboka i veggen siste timen, var ganske lei av den da :tunge1: Men de er gode å ha, og jeg er glad i ordbøker om jeg får de i små doser! ;)

Skal du hjem til Norge nå? Eller har du fler eksamener igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med overstått! :hoppendeglad:

Husker jeg hadde fransktentamen "back then" (haha), og holdt på å kaste ordboka i veggen siste timen, var ganske lei av den da :tunge1: Men de er gode å ha, og jeg er glad i ordbøker om jeg får de i små doser! ;)

Skal du hjem til Norge nå? Eller har du fler eksamener igjen?

Mange takk!

Jeg har historieeksamen på onsdag. Gambler på at vi får enten om revolusjonen,Napoleon eller en av verdenskrigene. Så har jeg muntlig neste uke, men det er ikke noe stress. :)

Dra til Norge den 15, og videre til Thailand den 17. Så det blir bare en svipptur for å pakke om. :ler:

:troest: for at du har hatt en mongodag. Mongodager er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange takk!

Jeg har historieeksamen på onsdag. Gambler på at vi får enten om revolusjonen,Napoleon eller en av verdenskrigene. Så har jeg muntlig neste uke, men det er ikke noe stress. :)

Dra til Norge den 15, og videre til Thailand den 17. Så det blir bare en svipptur for å pakke om. :ler:

:troest: for at du har hatt en mongodag. Mongodager er noe dritt!

Krysser fingrene for at du får om første verdenskrig, jeg da (det fikk nemlig jeg på historieeksamen, og det gikk finfint! :) )!

Hurra for Thailand 17., jeg vil og! Men jeg skal kanskje til Algerie til høsten, så bør kanskje finne frem franskbøkene igjen sånn at jeg slipper samme kløningen som jeg opplevde i Marokko.

Skal du forresten tilbaks til Frankrike til høsten, eller slår du deg ned i Norge igjen? :flagg:

Nei, nå er det seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du får om første verdenskrig, jeg da (det fikk nemlig jeg på historieeksamen, og det gikk finfint! :) )!

Hurra for Thailand 17., jeg vil og! Men jeg skal kanskje til Algerie til høsten, så bør kanskje finne frem franskbøkene igjen sånn at jeg slipper samme kløningen som jeg opplevde i Marokko.

Skal du forresten tilbaks til Frankrike til høsten, eller slår du deg ned i Norge igjen? :flagg:

Nei, nå er det seng!

Jeg slår meg til ro i Bergen fra høsten av. Har søkt meg inn på jusstudiet. :)

Jeg vil også til Algerie. Hvem reiser du med? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår meg til ro i Bergen fra høsten av. Har søkt meg inn på jusstudiet. :)

Jeg vil også til Algerie. Hvem reiser du med? :hoppe:

Skal være sånn der redde verden-person som reiser sammen med en gjeng andre til den Vest-Sahariske flyktningleieren i Algerie, men ingenting er bestemt enda. Skal på møte om det på onsdag, så det blir spennende :nigo: Har veldig lyst! :hoppe:

Jeg kjenner også noen som skal begynne på juss i Bergen til høsten! Og selv har jeg juss som tredjevalg, men satser på at jeg kommer inn på første eller andrevalget mitt. Kommer til å skjelve som en gal når jeg skal sjekke SO 20.juli :unsure:

Bergen er fin! Jeg var der for to uker siden, faktisk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være sånn der redde verden-person som reiser sammen med en gjeng andre til den Vest-Sahariske flyktningleieren i Algerie, men ingenting er bestemt enda. Skal på møte om det på onsdag, så det blir spennende :nigo: Har veldig lyst! :hoppe:

Jeg kjenner også noen som skal begynne på juss i Bergen til høsten! Og selv har jeg juss som tredjevalg, men satser på at jeg kommer inn på første eller andrevalget mitt. Kommer til å skjelve som en gal når jeg skal sjekke SO 20.juli :unsure:

Bergen er fin! Jeg var der for to uker siden, faktisk! :nigo:

Så utrolig spennende! Du må fortelle hvordan møtet gikk. :jepp:

Hva er første og andre valget ditt? Og i hvilken by? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...