Gå til innhold

Staffordshire bull terrier


Gjest Gjest_Emilie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilie_*

Hei,

jeg vurderer å kjøpe ei staffejente, og har selv bare gode opplevelser med hunden. Men alle de andre jeg har spurt om hvordan de opplever hunden har en staff selv. derfor lurer jeg på om det er noen som har noe å dele, både positivt og negativt.

Håper på mange svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg huker denne inn på mine innlegg for å gi deg et svar senere, litt dårlig tid akkurat nå bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emilie_*
Jeg huker denne inn på mine innlegg for å gi deg et svar senere, litt dårlig tid akkurat nå bare ;)

Hihi, det er greit.. takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo

Staffene er kjempetøffe hunder. Små, lekene, lojale og stabile psykisk.

Ser etterhvert at det er mange voksen og eldre som har skaffet seg slike hunder. Perfekt for mennesker som ikke har så mye plass for en stor hund, samtidig som du får en kjempetøff hund i en liten "pakke". De passer på hjemmet, og sine eiere, samtidig som de er perfekte å ha som familiehunder. De fleste jeg kjenner som har slike, er familiefolk med barn.

Ellers vil jeg anbefale å sjekke ut sidene til en oppdretter: http://www.teamstaff.info/

Hundene herfra starter livet i et hjemmemiljø, og hun er kjempenøye på hvor hundene sendes. De har også oppnådd flere høye premieringer :jepp:

Ønsker deg lykke til, og håper du ender opp med en firbeint kompis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emilie_*

takktakk!

gleder meg masse. Vi har allerede kontakt med en oppdretter, men var innom sidene til teamstaff da vi lette etter passende kenneler.. De virker veldig så flinke.. m,en som sagt jeg har funnet de jeg vil kjøpe av.

Er kjempe forelsket i staffen altså :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er ikke de noen sta jæv... som tar over styringa om ikke eieren er en dreven hundeperson? Dog fantastisk sjarmerende:-) Jeg spør bare, har hørt dette av et par eiere - kanskje det er fremheving av egen kompetanse..!

Lykke til med bikkja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

de er iallefall ufattelig stygge bikkjer i mine øyne.....men kanskje personligheten veier opp for et forferdelig ytre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å stå opp siden de alltid blir så glade for å se deg. De kan bare ikke få nok kos hehehe

Jeg syns det er litt kjedlig at det ikke går ann å gå lange turer med dem, men de fleste er vel sikkert ikke enig med meg om det...

Han jeg har biter ganske mye. Veit ikke om det er fordi han er valp eller ikke, men armene mine ser ut som kjøttkaker hvertfall... Kansje fordi jeg lekesloss med han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rekker jeg å få skrevet litt her!

Vi har ei staffejente på snart 5 år, og det er en fantastisk hund. Men, det er en noen ting man også skal tenke over ;)

De tinga som er så bra med henne:

Perfekt størrelse (synes vi). Ikke så liten, men heller ikke for stor og tung. Noe som er bra, da hun elsker å sitte på fanget..

Røyter ikke så mye i forhold til andre hunder.

Dersom man trener de fra de er små, potensiale til å være ekstremt lydige.

Veldig familiekjær. Elsker kos og oppmerksomhet og lek. Hun er utrolig snill, og også tilpasningsdyktig!

Så er det som sagt noen ting å tenke over. Som noen under her skriver - de kan være enormt sta! Dette er vel en typisk terrierting, og det vil også merkes på staffen :) Men som jeg skriver over, med trening er de også veldig lydige. I alle fall er vår det.

Dessuten er det noen av de som kan være litt agressive mot andre hunder, dessverre. Og da er jo problemet fysikken, at de er såpass tøffe gjør at eieren har et sktra stort ansvar.

Når vår hund ble rundt 3-4 år, fikk hun plutselig et enormt markeringsbehov ovenfor andre tisper. Det er ikke noe hyggelig å gå tur når man plutselig ikke kan hilse på noen andre hunder i redsel for at noe skal skje :sjenert: Heldigvis fikk vi orden på dette igjen ved å trene sammen med andre hunder vi kjente og var trygge på.

Poenget mitt er, at som staffeeier kan du risikere å bli møtt med en del fordommer mot hunden din. Da er det viktig at man er "sterk" nok til å klare å motbevise dette ved å ha en trygg og snill hund.

Velger du staffen får du i alle fall mye underholdning - som sagt; en leken rase med et enormt oppmerksomhetsbehov, og som har 100 forskjellige rare lyder til enhver anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emilie_*

Om staffene er stygge eller ikke, er øyet som ser. Jeg for min del synes staffen er en utrolig fin hund.

Takk for alle svar, noen har hjulpet meg i avgjørelsen ihvertfall. Eller. Jeg skal anskaffe meg ei staffetispe, og jeg skal oppdra henne veldig godt, så jeg kan vise alle hvor fine hunder de er.

Sosialisering når bikkjene er valper.. er ikke det viktig for alle hunderaser a??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialisering når bikkjene er valper.. er ikke det viktig for alle hunderaser a??

Det er det selvsagt, men enkelte hunderaser vil allikevel av natur være "vanskeligere" å sosialisere enn andre. Og dette kan være tilfelle med Staffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår staff er en morsom liten fyr, som Yme sier over her.

Vi har vært på valpekurs med ham, og skal videre på flere kurs. Han er tøff og sterk, snill og rampete. Han lærer fort og han elsker leking og læring, og å få bruke kropp og muskler.

Er du ikke erfaren hundeeier så vil jeg anbefale på det sterkeste å gå alle de kurs du kan med henne. Jeg har erfart at det er lett å gjøre feil i ren misforståelse av hunders psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emilie_*

Hei,

har enda ett spørsmål jeg. Om noen kan svare meg på det... Jeg lurer på hvor mye det koster for å delta på valpekurs? Står ingenting om det på hjemmesidene til forskjellige kursholdere... Det er vel ikke gratis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vibetalte 2000 for valpekurset vi gikk på, da var det 2ggr/uken, tilsammen 10 ganger.

Hund i Sentrum er de vi har vært på kurs hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...