Gå til innhold

Hvordan få tabletter i katta?


Trampe

Anbefalte innlegg

Gjest Tnita

Hm, jeg tror min er mer lettlurt enn de andre kattene her! :lol: Jeg legger henne bare på ryggen, åpne munnen hennes og legger tabletten i - de sjeldne gangene hun ikke spiser den opp (gjemt i våtfor). Men når klørne skal klippes derimot - da må jeg legge henne mellom lårene for at hun ikke skal sprette bort og fighte litt med henne. Neste gang skal jeg prøve å legge henne inn i et teppe også. Bare de ikke opplever det som klaustrofobisk. Bra tips iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To dråper i nakken?? Jeg har fått disse tablettene av veterinæren, som sa at det ikke finnes noe tilsvarende i dråpeform.

Hvilken dyrlege var det? :ler: Det har jo vært lenge. Profender Spot-on :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilken dyrlege var det? :ler: Det har jo vært lenge. Profender Spot-on :)

Kan jo hende det snakk om andre tabletter enn ormkurtabletter? Kan ikke se at det nevnt noen plass hva disse tabletten som TS gir katta, bekjemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få gitt mine katter ormekur eller andre tabletter så knuser jeg de og tilsetter minimalt med vann. Dette tas opp i ei oralsprøyte som jeg så gir dem, forholdsvis enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende det snakk om andre tabletter enn ormkurtabletter? Kan ikke se at det nevnt noen plass hva disse tabletten som TS gir katta, bekjemper.

Nei, det er sant, men siden hun ikke i samme slengen fortalte hvilke tabl. det var, så antok jeg at det var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ormekur er det ikke, nei. Monsen min har en slags eksem som vi har fått salve og tabletter mot. Ormekur har jeg gitt i dråpeform, så det vet jeg finnes ;)

Han er blitt roligere nå, han har innsett at det ikke er noen vei utenom. Jeg kan sitte med bare singlet på meg og gi ham tabletten, han klorer ikke i det hele tatt... snille monsen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...