Gå til innhold

Burdyr?


Frey

Anbefalte innlegg

Selv har jeg kaniner i bur, noe jeg ikke synes er så ille. Har hatt kaniner i bur i 10 år, og tror ikke de har det vondt. Men, det er kun fordi de har muligheten til å være utenfor buret opptil flere timer hver dag!! Har ikke dyret mulighet til å komme ut daglig, er jeg fullstendig i mot burbruken, noe som jeg mener gjelder alle "burdyr", både gnagere, kaniner og fugler...

Jeg har også hund- som jeg aldri kunne vurdert å sette i bur, verken når hun er alene hjemme, på natten eller ellers. Hvorfor? Vel, mulig det er fordi jeg er vant med at hunder ikke er burdyr..men også fordi jeg mener hunder skal ha mulighet til å bevege seg fritt når den vil. Kaninene mine kan bevege seg mye mer i sine bur, enn Phoebe kan i et bur! Når min hund er alene hjemme skal hun få lov til å drikke vann, leke med lekene sine og sove hvor hun vil. Samme gjelder natten- vil hun strekke på beina på natten skal hun få gjøre det. Hva hvis hunden plutselig blir syk, at den f.eks hvirkelig må på do, eller kaster opp- og du er på jobb/skole! Det må jo være helt grotesk for hunden (jeg vet om en det har skjedd med- hunden ble dårlig i magen fikk diarè men var innesperret i et lite bur. Hunden fikk panikk, og prøvde alt den kunne å komme seg ut av buret. Da eieren kom hjem var det avføring og blod i hele buret, og hunden var utslitt. grusomt!)

Så, nei til bruk av bur til hund!!

Phoebe ligger kun i buret sitt på natten- men det er med døren åpen.

Endret av TinaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange barn blir satt i lekegrind av o g til i løpet av dagen.

Barn i småstadiet sover i seng om natta med sprinkler forran!

Noen hunder har bur de liker å være i og et trygt sted å være om natten!

Hva er galt egentlig med det?

Så sant så sant! Intill de lærer å ikke ødelegge er jo det ofte en løsning. Tilslutt burde eieren klare å lære opp hunden til å ikke ødelegge eller stresse, og daaaaaa trenger den jo ikke bur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper er særdeles lettlærte. Hvis man trener valpen samt aksepterer å tørke litt tiss og bajs innimellom er bur fullstendig unødvendig. Men det er jo en lettvint løsning som krever lite av eieren så jeg skjønner jo hvorfor mange bruker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...