Gå til innhold

Katten min har stukket av


Gjest bobthefish

Anbefalte innlegg

Gjest bobthefish

Jeg har en katt rundt på 1 år, han bruker å være inne og ute, men da vi skulle flytte fikk vi en venn til å passe på ham og den andre katten vår til vi finner en fast plass å bo. Men noen dager før de som passer på ham dro på ferie, stakk katten min av :( han er ikke så kjent rundt i området der de bor, og har nå vært borte i nesten 3 uker :( tror dere han kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, her tror jeg du bare må krysse fingrene og håpe. Har jo hørt historier om katter som rett og slett løper hjem. De er utrolig flinke til å finne fram så lenge de ikke møter rovdyr eller blir påkjørt.

Jeg kan trøste deg med at to av kattene vi hadde alltid dro på sommerferie to mnd uten å komme innom før de plutselig en dag satt ved matfatet.

Men du kan jo henge opp noen savnet-plakater i tilfelle han har funnet ut at han skulle flytte inn til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble VELDIG mange kattespørsmål fra nye brukere her......

Vi vet ikke om han kommer tilbake desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min var borte i 3 dager men vi fant henne igjen. Men jeg trodde selv ikke at vi skulle finne henne igjen.

Men det vi gjorde var at vi laget en plakat og der tok vi bilde.

Og jeg gikk rundt og la det oppi postkasser rundt der vi bodde.

Jeg kom med forslaget at vi skulle gi penger for dem som hadde funnet henne.

Og da var det en som fant henne

Hvis du gjør det samme så kommer dere sikkert til å finne katten

Bare ikke gi opp håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble VELDIG mange kattespørsmål fra nye brukere her......

Vi vet ikke om han kommer tilbake desverre.

Du trenger ikke å klikke deg inn på emnene vettu. Slutt å klage din masakjerring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å klikke deg inn på emnene vettu. Slutt å klage din masakjerring.

Jeg må klikke inn på emnene for å se hva det står der skjønner du og da først oppdager jeg at det er nye brukere med stort sett de samme spørsmålene.

Var det vanskelig for deg å forstå lille venn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan det er med din katt eller hvor dere bor, men her bruker kattene mine å ta sommerferie i gjerne flere uker i strekk. Bor på landsbygda, så de bruker å stikke av til skogs og ser ut til å kose seg der. Men katter er som sagt veldig flinke til å orientere seg, så de aller fleste katter vil komme tilbake engang.

Men som det ble sagt før meg, burde du/dere henge opp plakater, spørre litt rundt og gjerne utlevere en dusør til de som finner han. Jo større dusør, jo større sjanse for at noen finner han. Kanskje noen tilogmed går ut for å lete etter han, hvis dusøren er stor nok/de vil ha pengene nok.

Kan ikke si annet enn lykke til, og jeg håper han har det bra. Katter kan være borte i flere uker/mnd og likevel komme tilbake helt fine, så du trenger nok ikke gi opp enda. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bobthefish

Vet ikke hvordan det er med din katt eller hvor dere bor, men her bruker kattene mine å ta sommerferie i gjerne flere uker i strekk. Bor på landsbygda, så de bruker å stikke av til skogs og ser ut til å kose seg der. Men katter er som sagt veldig flinke til å orientere seg, så de aller fleste katter vil komme tilbake engang.

Men som det ble sagt før meg, burde du/dere henge opp plakater, spørre litt rundt og gjerne utlevere en dusør til de som finner han. Jo større dusør, jo større sjanse for at noen finner han. Kanskje noen tilogmed går ut for å lete etter han, hvis dusøren er stor nok/de vil ha pengene nok.

Kan ikke si annet enn lykke til, og jeg håper han har det bra. Katter kan være borte i flere uker/mnd og likevel komme tilbake helt fine, så du trenger nok ikke gi opp enda. :klemmer:

de som passer på han bor sånn langt ute i gokk, så kan jo hende han har tatt en sommerferie. er masse mus og andre smådyr i området der de bor, så han sulter nok ikke, bortsett fra at han er utrolig lat ._. kan prøve å mase på mamma om å dra en tur ned dit, prøve å kisse på han osv, kanskje han kommer siden stemmene våre er litt mer kjent, og lage noen plakater å henge opp :)

takk for tips! bare redd for at han har blitt spist av rev, for det var tydlig masse rev der også D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig :(

Plakater med bilde på, henges opp på postkassestaiv og nærbutikker.

Og dette er enda en grunn til hvorfor man bør sette chip, øremerke eller bruke halsbånd med navn på katt.

Jeg personlig tror at den har forvillet seg til noen som gir den mat og et sted å sove. Ikke gi opp håpet, katter er veldig flinke å ta vare på seg selv, og jeg tror den dukker opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også legge inn bilde her.

nettkatten.no er også et sted å annonsere. Kontakt lokalavisen, snakk med naboer, legg lapper i postkasser, heng opp på stolper og i butikker, ring de nærmeste avdelingene i Dyrebeskyttelsen og hør om de har fått inn pusen, gjerne veterinærkontorene også.. Er pusen er chippet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig :(

Plakater med bilde på, henges opp på postkassestaiv og nærbutikker.

Og dette er enda en grunn til hvorfor man bør sette chip, øremerke eller bruke halsbånd med navn på katt.

Jeg personlig tror at den har forvillet seg til noen som gir den mat og et sted å sove. Ikke gi opp håpet, katter er veldig flinke å ta vare på seg selv, og jeg tror den dukker opp igjen :)

Vel, det er ca 100 000 hjemløse katter i Norge, så de er vel ikke alltid så flinke til å finne veien hjem igjen. Har selv tatt til meg to hittekatter. Sluppet ut alt for tidlig, og ikke merket... Jeg heier mest på å ha innekatt jeg da. Mine har kattegård så de kan komme ut, uten fare for påkjørsler o.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thefainter

Jeg anbefaler å henge opp plakater i alle matbutikkene og alle andre steder der du kan henge opp plakater. Ha med et eller flere bilder, litt info om vekt, alder farger og evt. særegenheter i utseende.

Har lest om katter som går "hjem" igjen, altså der de bodde før. Og det kan jo ta en stund.

Håper du finner han! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bobthefish

Mamma snakka om at han sikkert har gått tilbake til der vi bodde før, som er veldig langt unna der vi bor nå, så det er vanskelig å komme meg dit, vet heller ikke hvor de som passer på kattene våre bor, og mamma gidder ikke prøve en gang (hun sier bare at han garantert har gått seg bort, eller blitt spist av reven), blir liksom litt vanskelig for meg å komme meg dit alene :/ Blir ganske stressa og lei meg igrunn, savner han kjempe masse. (er jente, så er vel ekstra følsom xD)

Han er ikke chippet, vi tenkte liksom aldri på det, for de ble jo så vant til området vi bodde i, så vi så liksom aldri vitsen i det. til vi plutselig måtte flytte :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...