Gå til innhold

Folk som leser skjønnlitteratur er bedre mennesker - fakta..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en bokelsker og leser hele tiden.

Det eneste jeg ikke liker med folk som ikke leser, er de som bare sier "Å lese er kjedelig" eller "Å lese er noe man gjorde før tven kom", da synes jeg de virkelig hadde hatt godt av å lese en bok og bli et litt bedre menneske.

Men hvis alle respekterer at livet mitt ikke er komplett uten et par timer lesing om dagen, skal jeg respektere alle som ikke leser (: (Selv om jeg er liiiitt skyldig i å presse bøker på folk som ikke egentlig leser, jeg vil jo de skal oppleve alt det fantastiske bøker er<3)

Det er en ærlig sak at noen finner lesing kjedelig, akkurat som at jeg synes det er kjedelig å se på paradise hotel. Hvis du vil ha respekt for dine synspunkter så synes jeg du skal respektere andres også.

Anonymous poster hash: 28147...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ærlig sak at noen finner lesing kjedelig, akkurat som at jeg synes det er kjedelig å se på paradise hotel. Hvis du vil ha respekt for dine synspunkter så synes jeg du skal respektere andres også.

Anonymous poster hash: 28147...919

Det kan ikke sammenlignes. Da må man heller sette "å lese er kjedelig" sammen med "å se på tv er kjedelig". Ellers blir det "å lese Sult er kjedelig" sammen med "å se på PH er kjedelig".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ærlig sak at noen finner lesing kjedelig, akkurat som at jeg synes det er kjedelig å se på paradise hotel. Hvis du vil ha respekt for dine synspunkter så synes jeg du skal respektere andres også.

Anonymous poster hash: 28147...919

Kanskje, men det er veldig rart når jeg sier at jeg elsker å lese, så kommenterer noen med "Å lese er kjedelig". Hvis noen sier at de elsker å stå på ski, så kommer ikke jeg å sier "Å stå på ski er kjedelig".

Var det jeg mente, ikke at folk kan mene at det er kjedelig å lese, de trenger bare ikke dytte i trynet mitt hvor kjedelig de synes hobbyen min er. Er også enig med den som kommenterte over meg.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Vel, det er jo ikke akkurat tvil om at folk leser mindre etter at tv kom.

En venninne av meg sa at hun elsket å lese før, men hun hadde ikke hatt tid mens barna var små. Nå skulle hun ta opp lesingen igjen, og hun fant ut av at hun likte det ikke lengre, rett og slett fordi at action og umiddelbar underholdning som man får gjennom en film, får man ikke i en bok, hvor det bygges saktere opp og man må liksom "lage" bildene selv.

Jeg synes det var veldig trist å høre henne si dette, fordi jeg selv er en boknerd.

Jeg elsker å se film, men ingen film har noen gang nådd opp til en god bok, samme hvor god filmen var. en film er bare enklere å se.

Jeg vil bare påpeke her at jeg ikke ser ned på de som ikke leser, eller denne venninnen som fant ut av at hun likte å se film bedre. Jeg bare konstanterer det JEG føler i den sammenheng, uten å være fri for empati eller hva det er som er kravet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at de som ikke liker å lese bøker, kanskje mangler fantasi? Bare en tanke.



Anonymous poster hash: 81668...a92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Hehe, absolutt ikke noe galt med å ikke lese bøker. Kjæresten min leser ikke bøker, ser ikke noe feil i det. Han har andre interesser. Men han syns det er interessant når jeg forteller han om fks ting som skjer i game of thrones-bøkene som ikke skjer i serien.

Jeg har også ei venninne som ikke leser, men da vi var yngre elsket hun at jeg leste høyt fra bøker for henne. Hun har dysleksi da, og sliter uansett med både skriving og lesing.

Kjæresten min er også fra et annet land, og han har glemt deler av språket, i tillegg til at han ikke er 100% perfekt med norsk og engelsk, så jeg tror han ikke helt klarer å komme igang med en lang tekst. Jeg sier jo hele tiden at det hadde hjulpet å lese noen enkle bøker... Men han klarer seg jo uansett:) ingen tvang!

Anonymous poster hash: fe709...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at de som ikke liker å lese bøker, kanskje mangler fantasi? Bare en tanke.

Anonymous poster hash: 81668...a92

Hehe da er kjæresten min det motsatte. Han leser ikke bøker, men han er kjempeflink til å tegne og lager masse kreativt... Han har ganske stor fantasi!

Men jeg ser han har fått mest inspirasjon fra dataspill, serier og barndommen:)

Anonymous poster hash: fe709...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...