Gå til innhold

Er du en musical-nerd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg digget musicaler da jeg ar liten og er fortsatt stor fan! Men jeg synes noen ganger det er litt flaut... Derfor er det fint å kunne skrive om det her. :) Noen ganger sitter jeg og ser på YouTube-videoer fra forskjellige musicaler og har sterke meninger om hvorvidt Frances Ruffelle eller Lea Salonga er den beste Eponine i Les Miserables. Jeg har fortsatt ikke skrevet kommentarer under videoene men er ikke langt unna haha!

Er det noen andre som er musical-nerds? Hvilke musicaler liker du best? For meg er Les Miserables den beste av de beste, og spesielt den aller forste London-produksjonen. Tror fortsatt jeg kan alle sangene utenat! Liker også godt Cats, Miss Saigon, Chess, Whistle Down the Wind...



Anonymous poster hash: 8175c...c43
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også fan ! :)

Og datteren min og delvis faren min. Har bla sett Grease i London som var topp!

Lykke til med musikalinteresse! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker musikaler. Det, og svartmetall :fnise: Favorittene er Jesus Christ Superstar (har tre innspillinger av den..) og Phantom of the Opera (bare to innspiller av denne).



Anonymous poster hash: 4096d...e6e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Joseph bra? Har dere noen gode musikaler å anbefale? Sett Chess, Hair, West Side Story, Jesus Christ Superstar, Sound of music, Grease bla fra før :)

Var mindre begeistret for Phantom of the opera.

Takk for svar!

Endret av Solstrålemamma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Les Miserables, Miss Saigon, Whistle Down the Wind? Hair, Chorus Line, Chicago, Wicked, Lion King - alle disse er bra synes jeg!

Hilsen TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor jeg var anonym forst - det er jo ikke det flaueste i verden, liksom, selv om det er litt flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg syns det er litt kleint. Akkurat som jeg syns opera er litt kleint. Det har en tendens til å være litt selvhøytidelig, litt utdatert, litt klisje. Men jeg har hørt mye på utvalgte sanger og coverversjoner av utvalgte sanger. F.eks Barbara Streisand og Someday fra West Side Story. Jeg liker veldig godt Murray Head sammen med Elaine Paige i Chess, liker synthen og elgitarene, spesielt på the Arbiter. Susan Boyle er helt herlig på "Memory" - fin låt. Ellers er det jo veldig habile sangere. Anna Kendrick gir meg hakeslepp, den lille dama med den mega-alten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg! I den grad at det påvirker hverdagen, hører på soundtrack dagen lang, og diskuterer mye på nett. Favoritten min er Les Mis som jeg har elsket etter at jeg så TAC-konserten på film i 1995. Og Lea Salonga er selvfølgelig best ;)

I London har jeg sett Les Mis, Phantom, Hairspray, Mamma Mia og Wicked, i Norge har jeg sett Les Mis og Jesus Christ Superstar. Tror jeg skal få sett Misd Saigon på West End i høst, men håper å finne en dato der Niall Sheehy spiller Chris.

Da jeg så Hairspray var det foresten Michael Ball som spilte Edna, herregud så fantastisk det var å se ham live :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Lea Salonga! ;-)

Jeg elsker musikaler selv. De største favorittene er Les Miserables, The Phantom of the Opera, Jesus ChristSuperstar og Cats. Jeg så The Phantom i London nå i mai, og skal se Les Mis i NY nå i juli. :-) Sistnevnte har jeg sett for noen år siden her i Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke flaut å være musikal-nerd? ;)

Skiller dere forresten på film og scene når dere snakker musikaler? Jeg elsker for eksempel Phantom of the Opera filmen fra 2004 (fantastisk casting) og Across the Universe fra 2007. Mens på scene er mine favoritter Les Mis, Cats og The Lion King.

Neste gang jeg er i London håper jeg å få sett Wicked. Er det noen som har sett den? Eventuelt hvilke artister jeg skal se etter når jeg bestiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Elsker phantom of the opera, ikke en fan av filmen. Syns Sierra Boggess burde spilt Christine i filmen også, hun er Christine Daaé for meg. Har innmari lyst til og se Love never dies i tillegg.

Ellers er wicked også en favoritt, og cats!

Har smådilla på Jekyll&Hyde nå, med David Hasselhoff. Etter å nettopp ha sluppet ut av legally blonde sine klør er det stas med noe dystrere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg digger Les Miserables og phantom of the opera. Jeg kunne gjerne tenkt meg en skikkelig London-tur for å se på musikaler. Wicked og Lion King er er noen av de jeg kunne tenkt meg å se der. En tur til Broadway for å se på musikaler hadde heller ikke gjort noe. Cats har jeg aldri fått helt sansen for, men den har jeg heller aldri sett på teater så kan vell kanskje komme noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jeg! I den grad at det påvirker hverdagen, hører på soundtrack dagen lang, og diskuterer mye på nett. Favoritten min er Les Mis som jeg har elsket etter at jeg så TAC-konserten på film i 1995. Og Lea Salonga er selvfølgelig best ;)

I London har jeg sett Les Mis, Phantom, Hairspray, Mamma Mia og Wicked, i Norge har jeg sett Les Mis og Jesus Christ Superstar. Tror jeg skal få sett Misd Saigon på West End i høst, men håper å finne en dato der Niall Sheehy spiller Chris.

Da jeg så Hairspray var det foresten Michael Ball som spilte Edna, herregud så fantastisk det var å se ham live :O

Hihi, da er vi ganske like! Selv om dette er forste gang jeg diskuterer det på nett så har jeg ofte tenkt at jeg har lyst til det! Vi kan jo ta diskusjon nr. 1 - jeg synes Frances Ruffelle var en enda bedre Eponine enn Lea Salonga! :-) Hun er fantastisk flink, det er ikke det, men jeg har fortsatt et svakt punkt for den aller forste West End-versjonen.

Wow, Michael Ball live, så utrolig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea Salonga! ;-)

Jeg elsker musikaler selv. De største favorittene er Les Miserables, The Phantom of the Opera, Jesus ChristSuperstar og Cats. Jeg så The Phantom i London nå i mai, og skal se Les Mis i NY nå i juli. :-) Sistnevnte har jeg sett for noen år siden her i Norge også.

Ah, Les Miserables i NYC, fantastisk! Jeg har sett den i Oslo, London og Washington - var ikke superbegeistret for den siste men kanskje jeg rett og slett er litt for bombastisk når det gjelder hva jeg liker. Jeg har hort de tidlige versjonene så mange ganger at jeg ikke liker når de synger sangene annerledes enn hva jeg er vant til, for eksempel. Kos deg!!

Det er da ikke flaut å være musikal-nerd? ;)

Skiller dere forresten på film og scene når dere snakker musikaler? Jeg elsker for eksempel Phantom of the Opera filmen fra 2004 (fantastisk casting) og Across the Universe fra 2007. Mens på scene er mine favoritter Les Mis, Cats og The Lion King.

Neste gang jeg er i London håper jeg å få sett Wicked. Er det noen som har sett den? Eventuelt hvilke artister jeg skal se etter når jeg bestiller?

Det burde ikke vaere det men jeg har ikke spesielt mange venner som er like fanatiske som meg hehe! Jeg liker både filmer og sceneversjoner, jeg synes for eksempel Mamma Mia-filmen var ganske bra (selv om det er sant at de gutta stort sett ikke kunne synge...)

Elsker phantom of the opera, ikke en fan av filmen. Syns Sierra Boggess burde spilt Christine i filmen også, hun er Christine Daaé for meg. Har innmari lyst til og se Love never dies i tillegg.

Ellers er wicked også en favoritt, og cats!

Har smådilla på Jekyll&Hyde nå, med David Hasselhoff. Etter å nettopp ha sluppet ut av legally blonde sine klør er det stas med noe dystrere :fnise:

Phantom of the Opera er en av de få "store" musicalene jeg aldri har sett, men jeg har veldig lyst! Jekyll & Hyde = kul!

Jeg digger Les Miserables og phantom of the opera. Jeg kunne gjerne tenkt meg en skikkelig London-tur for å se på musikaler. Wicked og Lion King er er noen av de jeg kunne tenkt meg å se der. En tur til Broadway for å se på musikaler hadde heller ikke gjort noe. Cats har jeg aldri fått helt sansen for, men den har jeg heller aldri sett på teater så kan vell kanskje komme noe av det.

Londontur med musicaler er jo kjempebra, det burde du gjore. Jeg så Cats på Det norske teatret da jeg var ca. fem år og det var fantastisk! Min forste musicalopplevelse og jeg husker det fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Musikaler er kult og ingenting å være flau over å like! :D Er ganske ny på området og har ikke sett noen oppsetninger. (Bare å komme med anbefalinger...) Men digger Les Mis og Phantom of the Opera :)

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker musikaler, og mine favoritter er Sound of Music, My Fair Lady og Gigi. Jeg synes musikaler er helt topp og det er ingenting å skamme seg over. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Michael Ball live, så utrolig kult!

Mmm, satt på fjerde rad og så spyttet fly ut av kjeften hans, det var fantastisk :D Haha!

Også sett Ramin Karimloo som fantomet, og Gina Beck som G(a)linda. Er forresten enig i det noen sa over om at Sierra Boggess er den ultimate Christine, men synes og Gina Beck gjorde en fantastisk jobb. Sarah Brightman er helt fryktelig, synes det er rart hun er så elsket i musikalverden, hun minner meg om karakteren Carlotta, med tanke på at hun er en fryktelig skuespiller, null følelse og bare masse fjas for å dekke over dette.

Hvem er deres favorittskuespillere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix


Londontur med musicaler er jo kjempebra, det burde du gjore. Jeg så Cats på Det norske teatret da jeg var ca. fem år og det var fantastisk! Min forste musicalopplevelse og jeg husker det fortsatt.

Jeg skal leve litt til i drømmen om at jeg kanskje får råd til det en dag. En ukes tur også en musikal hver kveld. Det hadde vært helt perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...