Gå til innhold

Ble bitt


Gjest bente85

Anbefalte innlegg

Gjest bente85

Hvilken insekt er det som kan bite og som igjen gir betennelse?

Jeg ble bitt på tirsdag.

Det hovnet litt opp og det begynte å klø.

Kunne jo forsåvidt ligne på et myggstikk i starten.

Det ble bare større og større, og etterhvert ble huden rød og varm, og det hovnet opp der jeg hadde blitt bitt.

Utslettet ble flere cm i alle retninger, og det spredde seg nedover leggen, fremover mot framsiden av beinet og bakpå leggen.

Siden det ikke ble bedre til fredags kveld, heller værre så dro jeg til legevakta, der ble det konstatert betennelse og jeg måtte begynne på antibiotika.

Er det mulig for fremtiden og forhindre slik?

Ønsker ikke å ha noe slikt igjen.

Jeg vet ikke hva som har bitt meg, men noe er det.

Endret av bente85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Airi Chikako

Edderkopp?

Kommer vel an på hvor allergisk du er, har ei venninne som hovner opp sånn som du beskriver av vanlige myggstikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange insekter biter, og mange reagerer forskjellig. Jeg blir veldig kløen veldig lenge av tissemaur og knott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvilken insekt er det som kan bite og som igjen gir betennelse?

Jeg ble bitt på tirsdag.

Det hovnet litt opp og det begynte å klø.

Kunne jo forsåvidt ligne på et myggstikk i starten.

Det ble bare større og større, og etterhvert ble huden rød og varm, og det hovnet opp der jeg hadde blitt bitt.

Utslettet ble flere cm i alle retninger, og det spredde seg nedover leggen, fremover mot framsiden av beinet og bakpå leggen.

Siden det ikke ble bedre til fredags kveld, heller værre så dro jeg til legevakta, der ble det konstatert betennelse og jeg måtte begynne på antibiotika.

Er det mulig for fremtiden og forhindre slik?

Ønsker ikke å ha noe slikt igjen.

Jeg vet ikke hva som har bitt meg, men noe er det.

Sønnen min får alltid betennelse av kleggbitt, og han blir skikkelig hoven og blålilla på et stort område rundt bittstedet hvis han ikke får antibiotika i løpet av en dag eller to.

Det er ikke så enkelt å forhindre det, det eneste er å prøve å unngå å bli bitt/stukket.

Han er forøvrig veldig allergisk mot veps og bie, og legen regner med at det er derfor han får slik reaksjon på andre typer bitt/stikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli sånn etter kleggbitt, men jeg er allergisk. Testa de for allergi med samme du var hos legen? Kan være greit å ta en test hvis ikke, slik at du finner utav det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble bitt av en edderkopp (tror det var en kors-edderkopp) og jeg hovnet kraftig opp. Ble bitt på låret og hovnet slik opp at det var flaut og gå med tettsittende bukse fordi det syntes så godt fra siden. Jeg reagerer ikke på andre insekter. Jeg fikk ikke betenelse og hevelsen var borte etter ca 3 uker.

Endret av Sasha Sasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Nå kan jeg se på leggen hvor jeg har blitt bitt også, men det tok sin tid, mye av hevelsen og utslettet måtte minskes for at det kunne sees.

Er en liten rød flekk som er litt tørr kanskje.

Det klør ikke lenger nå da heldigvis.

Hvis utslettet ikke er helt borte til mandag, da jeg skal være ferdig med antibiotikaen, skal jeg ringe til legen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest bente85

Nå er det på'n igjen. :(

Fått et nytt utslett.

Tenker det blir en prat med legekontoret på mandag ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Slik så det første utslettet som jeg fikk, ut.

Og det var her det ble betennelse.

(Skulle legge inn et bilde her, men ser ikke ut som det har kommet fram. Noen som vet råd?)

Endret av bente85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimmi

Så rart.

Satt akkurat her for å søke på kleggbit.

Datteren min fikk forrige uke 2 bit på leggen, hun hovnet opp, omkrets på ca 8 cm, og dette klødde veldig. Nå er hevelsen vekk, men hun har to store røde merker rundt bit-stedet. Burde hun til legen tro?

Hun er i form nå, men hun var veldig kvalm og svimmel i dagene etter stikket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bente85

hmm hvor mange bitthull har du da ? et sted får'n starte

Jeg har seks utslett. To stk på hvert bein og to på skulderen/nakken.

Det startet først med to, og det var da det ble betennelse, og de siste døgnene har jeg fått 4 ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seks utslett. To stk på hvert bein og to på skulderen/nakken.

Det startet først med to, og det var da det ble betennelse, og de siste døgnene har jeg fått 4 ganske kjapt.

Hm da trur jeg flåtten er utelukket.Mygg/tuneflue/klegg stikk kanskje.

Noen kan reagere veldig kraftig på slike bitt/stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her jeg bor er det mygg, selvfølgelig.. de reagerer jeg ikke på. MEN da jeg reiste til et annet sted i landet på ferie, ble jeg bitt av mygg... dette tålte jeg ikke ! Jeg hovna skikklig opp og det spredte seg og det klødde. Merkelig :)

Da jeg kom hjem hadde jeg en DIGER kul i pannen pga myggstikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Hm da trur jeg flåtten er utelukket.Mygg/tuneflue/klegg stikk kanskje.

Noen kan reagere veldig kraftig på slike bitt/stikk

Det er en slags flue her som er veldig liten, vet ikke hva den kalles men den er svart.

Jeg merket når jeg fikk utslett sist, så reagerte jeg mer på det jeg hadde nedpå leggen, enn de jeg hadde ved skuldre og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...