Gå til innhold

Farlig å drikke når man har influensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt influensa i en uke nå og er fortsatt litt sliten, men begynner å bli litt frisk.

Det jeg lurer på er om det er farlig å drikke alkohol hvis man har det? Har litt lyst til å dra ut idag men er også litt usikker på om jeg burde. (Vet jo at jeg ikke bør, men lurer på om det kan gå greit).

Takk for svar!



Anonymous poster hash: 9c60e...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det går greit. Bare vær forberedt på en ekstra tung fyllesyke i morgen siden kroppen allerede er såpass redusert fra før:) Og spis noe mat før du drikker om du ikke har fått i deg det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går greit. Bare vær forberedt på en ekstra tung fyllesyke i morgen siden kroppen allerede er såpass redusert fra før:) Og spis noe mat før du drikker om du ikke har fått i deg det!

Okei, takk for svar:) Håper det går greit..

Anonymous poster hash: 9c60e...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en tar medisiner med rød varseltrekant på, skal en ikke drikke alkohol. Just saying.



Anonymous poster hash: 358e2...719
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en tar medisiner med rød varseltrekant på, skal en ikke drikke alkohol. Just saying.

Anonymous poster hash: 358e2...719

Går ikke på medisiner. Er fortsatt forkjølet, puster litt tungt, og ellers sliten i kroppen. Håper at kroppen vil tåle det..

Anonymous poster hash: 9c60e...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ooog du vil drikke alkohol og føle deg røva dagen derpå fordi? Så lenge du drikker normalt ved siden av og ikke er uttørket (spydd mye, driti mye), går det sikkert strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooog du vil drikke alkohol og føle deg røva dagen derpå fordi? Så lenge du drikker normalt ved siden av og ikke er uttørket (spydd mye, driti mye), går det sikkert strålende.

Fordi jeg har lagt i sengen i en uke nå og er DØNN lei.

Anonymous poster hash: 9c60e...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Fordi jeg har lagt i sengen i en uke nå og er DØNN lei. Anonymous poster hash: 9c60e...fd1

Det skjønner jeg. Drikk i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Drikk i vei!

Haha, ironisk?

Anonymous poster hash: 9c60e...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ego er man bare ikke! Drar ut på byen med influensa? Vet du hvor mange du kommer til å smitte iløpet av kvelden da, eller?

Nei, vær hjemme og bli frisk, det er også bedre for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ego er man bare ikke! Drar ut på byen med influensa? Vet du hvor mange du kommer til å smitte iløpet av kvelden da, eller?

Nei, vær hjemme og bli frisk, det er også bedre for deg.

"Hvor lenge er jeg smittefarlig for andre?

En smittet person kan antageligvis videreføre sykdommen allerede dagen før symptomene viser seg, og kan være smitteførende i tre til fem dager. En tommelfingerregel er at man er smitteførende så lenge man har feber."

Anonymous poster hash: d6fca...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har neppe influensa, men kos deg ute så lenge du orker. Ikke bli overrasket om du får behov for å reise tidlig hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor lenge er jeg smittefarlig for andre?En smittet person kan antageligvis videreføre sykdommen allerede dagen før symptomene viser seg, og kan være smitteførende i tre til fem dager. En tommelfingerregel er at man er smitteførende så lenge man har feber." Anonymous poster hash: d6fca...322

Det stemmer ikke, man kan såklart fint smitte selvom man ikke har feber, er ikke vanlig å ha feber ved forkjølelse og alle vet jo hvor lett det smitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det stemmer ikke, man kan såklart fint smitte selvom man ikke har feber, er ikke vanlig å ha feber ved forkjølelse og alle vet jo hvor lett det smitter.

Neivel, merkelig at det står her da.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6505&Main_6157=6263:0:25,6119&MainContent_6263=6505:0:25,7109&Content_6505=6272:99326::0:6273:1:::0:0

Anonymous poster hash: d6fca...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere år siden jeg har hatt feber, samme med samboeren, allikevel smitter vi jo hverandre hver gang en av oss er ganske syke.

Fullt mulig å ha "influensa", drit forkjøla og føle seg jævelig, uten å ha feber og.

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har influensa, men vil på byen? Det høres ikke helt ut som influensa.

Anonymous poster hash: 590cf...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...