Gå til innhold

fengsel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hjelp! jeg er russ i år og har fått soningsinnkallelse 21 april. har blitt tatt for å selge 59 gram med et narkotisk stoff jeg helst ikke vil gå i detalj på. vet noen om det er mulig med sånn soningsutsettelse?? vil helst ikke flagre i fengsel hele russetiden... :trist:



Anonymous poster hash: 90992...225
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ingenting om soningsutsettelse, men hvis det er noe man kan søke om, vil jeg tro du stiller adskillig sterkere i din søknad hvis du legger vekt på EKSAMEN og fullføring av videregående opplæring som årsak til utsettelse, ikke russefeiring... Ved å sitte inne akkurat i eksamenstiden går du vel glipp av et helt år. At du går glipp av russetiden er som fortjent. Eller vil du ha mulighet til å melde deg opp til eksamen i fengselet? I så fall ville jeg satset på det, da har du god tid til å lese i innspurten...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at der er ulovlig, så da må du jo ta konsekvensene. Du skulle ventet med å selge til etter russetiden da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at der er ulovlig, så da må du jo ta konsekvensene. Du skulle ventet med å selge til etter russetiden da.

Seriøst? H*n skulle latt være å selge i det hele tatt. Folk som det der er grunnen til at folk lever på gaten og ødelegger både sitt eget og sine familiers liv.

Anonymous poster hash: 640c3...f62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at der er ulovlig, så da må du jo ta konsekvensene. Du skulle ventet med å selge til etter russetiden da.

Jeg er sikker på at TS ikke har tenkt den tanken før, så bra at du fortalte TS dette. Det setter TS sikkert pris på, i og med at det sikkert er til stor hjelp for TS, i og med at det er noe hun sikkert aldri ville tenkt på selv.

Anonymous poster hash: 8f908...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? H*n skulle latt være å selge i det hele tatt. Folk som det der er grunnen til at folk lever på gaten og ødelegger både sitt eget og sine familiers liv. Anonymous poster hash: 640c3...f62

Ja, men tror ikke ts bryr seg om det.

Jeg er sikker på at TS ikke har tenkt den tanken før, så bra at du fortalte TS dette. Det setter TS sikkert pris på, i og med at det sikkert er til stor hjelp for TS, i og med at det er noe hun sikkert aldri ville tenkt på selv. Anonymous poster hash: 8f908...585

Ulovlige ting har en dyr pris, det blir konsekvenser Endret av Blod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp! jeg er russ i år og har fått soningsinnkallelse 21 april. har blitt tatt for å selge 59 gram med et narkotisk stoff jeg helst ikke vil gå i detalj på. vet noen om det er mulig med sånn soningsutsettelse?? vil helst ikke flagre i fengsel hele russetiden... :trist:Anonymous poster hash: 90992...225

I min innkallelse står det:

"Det kreves søknad dersom vedkommende ønsker utsettelse av soningen. Søknad om utsettelse medfører ikke at plikten til å møte til fastsatt tid og sted bortfaller, med mindre dette er uttrykkelig bestemt."

Antar det samme står i din innkallelse, så da er det vel bare å søke da.

Men dette burde du vel tenkt på litt tidligere. Så vidt jeg vet skal det gå minst en mnd. fra du får innkallelsen til dommen skal sones. I tillegg må det jo ha tatt litt tid før du fikk dommen også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt fengselet og spurt om hvordan du skal gå frem ift. søknaden. Og som det ble skrevet over her bør du legge vekt på eksamen. Russetiden er nok ingen gyldig grunn. Fokuser på at det er på tampen av skoleåret, og at du gjerne vil fullføre først.

Anonymous poster hash: a0efc...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min innkallelse står det:

"Det kreves søknad dersom vedkommende ønsker utsettelse av soningen. Søknad om utsettelse medfører ikke at plikten til å møte til fastsatt tid og sted bortfaller, med mindre dette er uttrykkelig bestemt."

Antar det samme står i din innkallelse, så da er det vel bare å søke da.

Men dette burde du vel tenkt på litt tidligere. Så vidt jeg vet skal det gå minst en mnd. fra du får innkallelsen til dommen skal sones. I tillegg må det jo ha tatt litt tid før du fikk dommen også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt fengselet og spurt om hvordan du skal gå frem ift. søknaden. Og som det ble skrevet over her bør du legge vekt på eksamen. Russetiden er nok ingen gyldig grunn. Fokuser på at det er på tampen av skoleåret, og at du gjerne vil fullføre først.Anonymous poster hash: a0efc...97e

Også kan du lese deg opp her:

http://img3.custompublish.com/getfile.php/1219543.823.fvuxfddret/G-2-2010_innkalling_til_soning[1].pdf?return=www.kriminalomsorgen.no

Anonymous poster hash: a0efc...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp! jeg er russ i år og har fått soningsinnkallelse 21 april. har blitt tatt for å selge 59 gram med et narkotisk stoff jeg helst ikke vil gå i detalj på. vet noen om det er mulig med sånn soningsutsettelse?? vil helst ikke flagre i fengsel hele russetiden... :trist:

Anonymous poster hash: 90992...225

sorry ,men du har selv bedt om det. Får ingen sympti her i fra heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? H*n skulle latt være å selge i det hele tatt. Folk som det der er grunnen til at folk lever på gaten og ødelegger både sitt eget og sine familiers liv.

Folk som han er helter som bidrar til naturlig utvalg heter det.

Anonymous poster hash: 84140...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

mye støtte å få her må jeg si!

- TS

Anonymous poster hash: 6ee2b...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

mye støtte å få her må jeg si!

- TS

Anonymous poster hash: 6ee2b...395

Hadde du forventet at vi skulle bifalle salg av narkotika (heroin?)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye støtte å få her må jeg si!

- TS

Anonymous poster hash: 6ee2b...395

Jeg anser det som et sunnhetstegn at du ikke får noe særlig sympati fordi du kanskje går glipp av russetiden grunnet salg av et narkotisk stoff.

Du har fått svar på hvordan du kan søke utsettelse.

Hva mer ønsker du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...