Gå til innhold

Det å være naiv, alltid negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere?

Jeg hører endel at jeg er en naiv person, jeg ser på den som godtroende og kanskje stoler lett på folk, stemmer det?

Er det så negativt da?



Anonymous poster hash: 6df1f...e98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det må være befriende deilig å være naiv! Tenk på alle problemstillinger man ikke tenker over som naiv!

Godtroende og naiv faller kanskje litt sammen, men jeg syns allikevel at naive personer er mer naive en godtroende mennesker – om det gav noe mening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv brukes gjerne om noen som er litt for godtroende. Det er et negativt ladet ord slik jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lei av det ordet og alle som bruker det negativt mot andre mennesker. Nei, ts, å være naiv er ikke en dårlig ting. Det betyr bare at du evner å se det positive i det meste.

Endret av O'Live
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt naive mennesker. Mer åpne og mindre kyniske/bitre (som meg selv).



Anonymous poster hash: 2898b...90f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv er iallefall mye bedre enn en som er paranaiv.



Anonymous poster hash: 0546f...a29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke alltid negativt medmindre du er president eller statsminister :) Jeg kan bli litt lei av min egen kynisme av og til.

Anonymous poster hash: 29645...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid negativt. Naive mennesker er rett og slett litt dumme.



Anonymous poster hash: 16ee0...f7d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lei av det ordet og alle som bruker det negativt mot andre mennesker. Nei, ts, å være naiv er ikke en dårlig ting. Det betyr bare at du evner å se det positive i det meste.

Tøv. En kan alltid se positivt på ting og være optimist selv om en ikke finnes naiv.

Naiv er ubetinget negativt. Hva er positivt ved å være lettlurt og "enkel"? Senest hevdet å være årsak til at en sørlandskvinne ble tatt med en del kilo kokain etter å ha blåst 600 000 på en mann hun aldri hadde møtt, for å nevne ett eksempel.

Anonymous poster hash: 77845...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt naiv. Mamma forteller meg at det er en dårlig egenskap fordi da kan jeg lett bli utnyttet og oppleve sleske mennesker. Jeg mener at det ikke er så dumt å være det. Joda, jeg kan oppleve slu mennesker som egentlig ikke vil meg godt, men det lærer jeg jo bare på! Til syvende og sist vil jeg innse sannheten.

Derimot er det bra fordi jeg ikke går rundt og dømmer folk. Jeg lever med et åpent sinn og gir folk en sjangse før jeg eventuelt stempler dem. Jeg dømmer ikke en person pga hudfarge, ikke pga legning, ikke pga klesstil, ikke pga levestandard. Det synes jeg er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var naiv frem til jeg møtte en psykopat.

Er kjempeglad for at jeg ikke er naiv lenger, det er virkelig en "dumsnill" egenskap !



Anonymous poster hash: b3f5f...323
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig naiv og godtroen, men nå har jeg forstått at folk er pill rotten og jeg har nå blitt en veldig kynisk person. Vet ikke hva som er verst....



Anonymous poster hash: ecdc7...826
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...