Gå til innhold

Er Norge verdens beste land å bo i?


prinsessegrey

Anbefalte innlegg

Hva syntes du? og hvorfor?

Jeg skal skrive en stil i form av en artikkel om dette, men jeg har skrivesperre:(

Derfor lurte jeg på om det er noen av dere som har noen forslag til hva jeg kan ta med? eller kanskje noen gode kilder jeg kan bruke? Men det er de to første spm. som er de viktigste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen, men ikke for alle.



Anonymous poster hash: 914f1...963
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene tilsier dette men om det er virkeligheten kan diskuteres. Dessuten vil det alltid finnes unntak

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiker elsker å bruke disse ordene. Om igjen, og om igjen. Ting blir ikke en sannhet, uansett hvor mange ganger man gjentar det.

Verdens beste plass å bo!!! Mange kopierer denne setningen. Mange, og det blir flere av de,har det veldig bra. De har nok av penger i dette livet og flere liv.

Du kan jo tenke over hva som mangler her i landet. Ved å ta en rask kjekk på nett kan du finne nok stoff.

Jeg kan ramse opp flere ting. En ting rammer masse mennesker.

1. Norge snakker om klima. Reiser verden over og snakker om klima. Hva gjør Norge? Svært lite. Vi har aldri sluppet ut så mye dritt etter de tok klima på alvor. Hva gjør så dette kliamet? Jorden dør sakte, de syke blir sykere. Allergi, lungesykdommer. Køer på sykehus vokser. Foster bllir påvirket

2. De "fattige" blir fattigere, de rike blir ennå mere rikere. Og det er de rike som forteller oss at vi skal og må vise moderasjon. Det er snart håpløst for vanlig arbeidstaker å skaffe seg bolig. ENSLIGE KOMMER IKKE INN PÅ MARKEDET.

3. Vi har en dårlig skole i forhold til andre land. Både på høyere studier og vanlig skole. Kommunen bevilger ikke nok penger, så de som trenger ekstraundervisning, så må foreldre sloss.

4. Eldreomsorgen. Eldre syke er tvungen til å bo sammen. bo sammen med en fremmed. Alikavel skal de betrale full pris. Mange blir puttet i seng kl 18 med bleie, og må ligge der til kl 08 på morgene. Kommer på hjem, så putter de bleie på de, for de har kke folk til å ha de på do. Noen havner på badet, eller en korridor.

5. Psykisk utviklingshemmede. Mange har det bra. kommunen vet til enhver tid hvor mange som trenger hjelp i fremtiden. Kjenner til flere på 30-40- og opp til 50 år som bor hjemme hos foreldre som er sliten og gamle. Kommunen har ikke bolig til de. De har vist om disse barna i lang tid.

6. Eldre syke hjemmeboende. mange med misnstepenson. Flere trenger hjemmehjelp. Kommunen bevilger de en time hver 14 dag, HURRA

7. Rusomsorgen. Norge har hatt samme rusomsorgen i 50 år. De har ikke kommet et skritt nærmere. Flere har dødd i overdose. De blir sendt på avrusing, og sendt hjem til kommunen. Der stopper det opp. Tilbake til det samme. Hva koster dette samfunnet? enorme summer.

8.Skoler forfaller. Miljøet er skadelig for elever og lærere. her spares det på ører og lar kronene rulle. Forfallet er kommet så langt mange plasser, at det vil koste enorme summer. Skandale

9. Folk som trenger bistand i ulike former gjennom nav. Ofte veldig syke. De sliter seg ut på skjemaer og inkompetente saksbehandlere.

10. Jeg orker ikke ramse opp flere ting, det er sikkert over 100 til jeg kunne nevnt.



Anonymous poster hash: 02d88...ade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rusomsorgen" i skolen er elendig. Kan gjøre en historie kort.

I stedet for å virkelig hjelpe meg, så brøyt de meg ned på veien.

Hadde masse problemer den tia på vg2, henvendte meg til rådgiver en grusom morgen.

Jeg orket det ikke lenger. Fagene var for vanskelige, og jeg hadde mistet interessen.

Klassen var ikke akkurat inkluderende. En hel skoledag kunne gå uten at de sa et kvekk til meg.

Ensom og ekskludert. Og jeg ble defensiv og isolert. Angst kom snikende og tårene oftere.

Jeg ville droppe ut. Fikk ikke lov. De hadde for mye med meg å gjøre sa hun.

De lagde et program for fagene jeg skulle følge - greit nok, det hjalp en del.
Men det de sa og hvordan de sa det i møtene våre, hvordan det føltes at alle var imot meg, og ikke med meg, gjorde vondt. Hadde et par breakdowns, gråt ofte, løp ut i både tårer og sinne får hvordan de ville blande inn barnevernet - som forresten sa at det var ingen grunn til beskymring. Følte meg skikkelig urettferdig og feil behandlet. Det var som om det jeg sa ikke betydde noen ting, at de engang ikke hørte det. Jeg gikk også til noen utenfor skolen, men på den tiden hadde jeg ikke styrke nok til å gå igjennom hasj-avvenningskurset der. Jeg kom aldri lengre en 7 dager. Men saken er at jeg er helt fin når jeg røyker, det hjelper meg mye psykisk og mot smerter som ofte oppstår i fingerleddene mine. Men på den tiden var det mye andre stoffer. De sluttet jeg med med en gang jeg hadde fått fred fra skolen, og jeg følte at presset og maset fra dem førte meg til det.



Anonymous poster hash: 25d5d...903
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er verdens beste land å bo i for alle utlendinger, ikke for nordmenn



Anonymous poster hash: d16bd...355
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For norske kvinner: ja. For norske menn: nei. Feminisme har ødelagt vårt demokrati. I dag er det de mannshatende statsfeministene som bestemmer alt.



Anonymous poster hash: 6674b...2df
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen never, definitivt som kvinne. Som menneske? Nja... Vi har sørpa vær og en mørketid som gir rom for mye depresjoner... samt samfunnet er lagt opp til at vi er blitt avhengige av teknologi, noen mer enn andre. Man blir ikke akkurat glad over å sitte i sofaen foran skjermen hele dagen... Eller her på KG,...

Fysisk har vi det nok bedre enn de fleste land



Anonymous poster hash: 68f86...f9c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

For norske kvinner: ja. For norske menn: nei. Feminisme har ødelagt vårt demokrati. I dag er det de mannshatende statsfeministene som bestemmer alt.

Anonymous poster hash: 6674b...2df

Wow…...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For norske kvinner: ja. For norske menn: nei. Feminisme har ødelagt vårt demokrati. I dag er det de mannshatende statsfeministene som bestemmer alt.

Anonymous poster hash: 6674b...2df

Damn.

----

Jeg liker meg bedre i utlandet, folk er mer åpne og livet ble generelt mye bedre. Nå var ikke stor fan av vinter, så kanskje derfor? Skolen er bedre enn det jeg får tilbud fra i Norge, folkene er hyggeligere og det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For norske kvinner: ja. For norske menn: nei. Feminisme har ødelagt vårt demokrati. I dag er det de mannshatende statsfeministene som bestemmer alt.

Anonymous poster hash: 6674b...2df

:kgbaby:

Anonymous poster hash: 2bf97...191

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt land, og ikke det beste etter min mening. Snart må man vel betale for å bare puste.



Anonymous poster hash: b5d4f...e2f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jevnt over så er jo Norge et veldig bra land, men setter nok som Flesvik en knapp på Sveits, eventuelt enkelte stater i USA. Dette går på personlige preferanser, Norge er på mange områder litt for mye barnehage for meg, i tillegg til at mindre land alltid vil ha visse begrensninger. Men holder meg nok til Norge inntil videre uansett da det er mest praktisk med tanke på kultur, venner/familie og utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tradisjonelt likt å tro at Norge er, om ikke verdens beste så i allefall blant de beste land å bo i. Men etter å ha reist en del og oppholdt meg i mange andre land, også land som har status som såkalt fattige, har jeg revurdert mitt syn på dette.

Ja, vi lever i et av verdens rikeste land, uten tvil. Men, det betyr ikke at det norske folk er spesielt rike, og det er først og fremst et resultat av at "alle" som i dag bedriver business her i landet, fra enkeltmannsforetak til de tunge konserner helst skal være mangemilliardærer innen første driftsuke. Dette har bl.a. resultert i et prisnivå som tar luven av de generelt høye lønningene til vanlige lønnsmottakere, og skaper redusert kjøpekraft ang mass... Det hjelper altså ikke at renholderne (for å ta et tilfeldig eksempel) streiker seg til klekkelige lønnsforhøyelser når tjenesten de utfører blir priset til et nivå sammenliknbart med ingeniørtjenester, fordi sjefen skal skal ha råd til samme livsstil som Bill Gates. Vi har mao en grådighetskultur på ledernivå som skaper et klasseskille større enn noen gang her i Norge.

Jeg ser dette også i min egen bedrift, der timeprisen ut nå er blitt så høy at man nesten skjemmes ute hos kundene...

Folk i fattigere land har et helt annet syn enn oss på hva som ligger i begrepet "beste land å bo i". Og uten å gå nærmere inn på det skriver jeg uten å mukke under på at de der opplever en livskvalitet og trivsel helt på høyde med, og kanskje til og med bedre enn vi tror vi lever i her i "rike" Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For norske kvinner: ja. For norske menn: nei. Feminisme har ødelagt vårt demokrati. I dag er det de mannshatende statsfeministene som bestemmer alt.

Anonymous poster hash: 6674b...2df

Norge er verdens beste land å bo i for alle utlendinger, ikke for nordmenn

Anonymous poster hash: d16bd...355

Like humoristiske/naive/dumme svar begge to ;)

Anonymous poster hash: a197a...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...