Gå til innhold

Noen som har sendt eller mottatt brev fra Anders BB?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får nok ikke svar på hvor mange her som har skrevet, eventuelt fått svar på brev fra Anders. Selv om det kunne vært interessant, da særlig hva han svarte og måten han skriver på.

Eller så har nesten ingen skrevet brev til han, som du sier selv, de som gjør det har vell lite givende liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som psykologi student er jeg interessert i tankegangene hans og oppførselen, barndom osv, i relasjon til mentale prosesser, psykose. Er ikke interessert i å unne personen oppmerksomhet, men heller psykologiske aspekter av han og hans gjerninger.



Anonymous poster hash: cb5af...21b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om noen andre her har sendt eller mottatt brev fra Anders Behring Brevik?

Ikke at jeg støtter hva han gjorde, på ingen måte, men er litt intr i og høre litt med om hans tankegang rundt dette med islamisering/muslimer i Norge.

Har selv sendt han et brev ang dette tidligere denne uken, ikke fått noe svar enda av naturlige årsaker da dette tar tid, dersom jeg vil få noe svar da..

Dere som har sendt eller mottatt fra han, hva har du eller han skrevet?

Anonymous poster hash: 872bf...b06

:blink:

Åkei.

Har han i det hele tatt anledning til å sende noe ut av det fengselet, så blir jeg overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som psykologi student er jeg interessert i tankegangene hans og oppførselen, barndom osv, i relasjon til mentale prosesser, psykose. Er ikke interessert i å unne personen oppmerksomhet, men heller psykologiske aspekter av han og hans gjerninger.

Anonymous poster hash: cb5af...21b

Det forstår jeg, men det er tvilsomt at folk som kv84 er intressert av samme grunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt av meg å klikke meg inn på slike tråder, men skjønner du egentlig hva han har gjort, hvilken skade han har påført oss som sitter igjen? Han har kaldblodig drept mitt barn og du er interessert i hva som rører seg i hode hans? Han er syk og du er skadet på ditt sinn også TS om du virkelig er interessert i en massemorder. Påskeegget til vårt barn er tomt i påsken og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal leve livet mitt

Anonymous poster hash: 970ef...9a3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt av meg å klikke meg inn på slike tråder, men skjønner du egentlig hva han har gjort, hvilken skade han har påført oss som sitter igjen? Han har kaldblodig drept mitt barn og du er interessert i hva som rører seg i hode hans? Han er syk og du er skadet på ditt sinn også TS om du virkelig er interessert i en massemorder. Påskeegget til vårt barn er tomt i påsken og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal leve livet mitt

Anonymous poster hash: 970ef...9a3

Så lenge du lever (som i, ikke bare eksisterer) er det han som taper.

Anonymous poster hash: 73d45...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hooty McOwlface

Jeg er overbevist om at ABB er en type som det er helt umulig å ha en ordentlig diskusjon med. Kjenner igjen typen, da jeg har snakket med et par, mye mindre ekstreme typer, som deler denne personlighetsfaktoren. Dørgende kjedelige, samt frustrerende å diskutere med. Har en tendens til å tro at å rope høyest og mest vinner diskusjonen. Er hellig overbevist om at han selv har rett, og gode motargumenter hadde ikke gått inn på han om de så hadde truffet han i trynet. Rett og slett veldig sneversynt.

Han virker veldig lite filosofisk, og jeg er overbevist om at han har et ekstremt tilfelle av confirmation bias når det kommer til diskusjoner hvor han allerede har valgt en side. Dette er den typen folk som jeg har lengst nede på lista over de jeg vil diskutere med. Har en tendens til å være veldig

Ville ikke vært med i en debatt med han om jeg fikk sjansen, og det har ingen ting med handlingene hans.

Helt enig.

Jeg kjenner også igjen typen, manifestet hans levner ingen tvil om at han er sånn.

Og etter noen år på KG hvor det finnes en god håndfull slike (ikke kaldblodige mordere, men folk med sterk confirmation bias, ingen vilje til å lese motargumentasjon og som tror de er vesentlig smartere enn de egentlig er) så vet jeg at det er like givende og interessant å diskutere med dem som det er å skalle hodet hardt i en murvegg gjentatte ganger.

Jeg tror nesten du må være den type person for å ha de type meninger ABB har. For det er så mye av det som er basert på mangelfull logikk og kreativ tolkning av fakta at en person som hadde vært reflektert, intelligent og åpen for god motargumentasjon og for at de kan ta feil, aldri hadde delt hans bastante meninger.

Han prøver å pakke det inn i akademisk eller vitenskapelig språk og vendinger, men logikken bak er så langt fra vitenskapelig at det er lett gjennomskuelig at her har man en kronidiot som har lært seg noen fancy ord på internettet og tror det gjør han smart.

Og det er den verste typen idiot, de som tror de ikke er det.

Jeg kan skjønne fascinasjonen blant de som lurer på hvordan i helvete det er mulig for et menneske å gjøre noe slikt som han gjorde, hvor i hjernen hans er det noe alvorlig galt, og hvorfor, finnes ekte ondskap osv.

Men å skulle høre med ABB om hva hans tankegang rundt dette med islamisering/muslimer i Norge er.. herregud. Han kommer jo med det samme sneversynte oppgulpet som de mest lavpanna folkene du finner på ethvert forum gjør, så du trenger ikke skrive til han.

Ikke sett han opp som en slags guru eller han som man ikke er enig i handlingene til "men han hadde jo et poeng..". Fyren er dum i hodet selv om han kan stave, og de av dere som har blitt lurt til å tro at han er den intellektuelle fyren han prøver å være er enda dummere.

Ikke fyr opp under troen hans på at han har noe å komme med, det er jo hele grunnen til at han gjorde driten han gjorde. Verste straffen for ABB måtte vært hvis hele Norge undergravde manifestet hans og plukket meningene hans fra hverandre bit for bit. Og på motsatt side så kan jeg tenke meg at det aller beste ABB vet er å få brev fra folk som faktisk er genuint interessert i de tankene han ønsket å spre gjennom massemord.

Bli rett og slett jævlig provosert av dere som sluker dette rått.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli rett og slett jævlig provosert av dere som sluker dette rått.

Mot dårskapen kjemper selv gudene forgjeves.

Hvis det skal så lite til for å provosere deg ser jeg for meg deg med et rødt ansikt gående rundt og mumle surt for deg hele dagene. ;)

Husk på at folk skriver like lite seriøst som du gjør her på KG.

Anonymous poster hash: 73d45...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Mot dårskapen kjemper selv gudene forgjeves.

Hvis det skal så lite til for å provosere deg ser jeg for meg deg med et rødt ansikt gående rundt og mumle surt for deg hele dagene. ;)

Husk på at folk skriver like lite seriøst som du gjør her på KG.

Anonymous poster hash: 73d45...02b

En mann dreper mange mennesker for å spre sin tankegang, og folk gir han det gehøret og respekten han vil ha ved å sende brev for å høre mer om den tankegangen, og du mener dette er LITE å bli provosert over?

Jeg synes det er helt hårreisende.

Jeg vet ikke om du mente TS var lite seriøs her (eller at jeg er lite seriøs, kanskje det er mye spydig, knusktørr humor i innleggene mine, men meningene er alltid seriøse, jeg driver ikke og troller!!), men dette er uansett et fenomen, det skjer. Folk skriver brev til ABB, folk er enige med han, folk mener han har veldig mye smart å komme med.

Og ja, verden er full av idioter, de som ikke er idioter kunne gått rundt og vært sinna eller alvorlig deprimerte over dette hele livet, men jeg klarer å holde det like mye på avstand som de fleste andre. Folk her er bare så hårsåre og tror en skarp penn betyr en forbanna forfatter.

Men ja, akkurat ABB gjør meg faktisk ganske forbanna, det sitter ganske dypt i meg og jeg er nok ikke alene om akkurat det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Groupon

En mann dreper mange mennesker for å spre sin tankegang, og folk gir han det gehøret og respekten han vil ha ved å sende brev for å høre mer om den tankegangen, og du mener dette er LITE å bli provosert over?

Jeg synes det er helt hårreisende.

Jeg vet ikke om du mente TS var lite seriøs her (eller at jeg er lite seriøs, kanskje det er mye spydig, knusktørr humor i innleggene mine, men meningene er alltid seriøse, jeg driver ikke og troller!!), men dette er uansett et fenomen, det skjer. Folk skriver brev til ABB, folk er enige med han, folk mener han har veldig mye smart å komme med.

Og ja, verden er full av idioter, de som ikke er idioter kunne gått rundt og vært sinna eller alvorlig deprimerte over dette hele livet, men jeg klarer å holde det like mye på avstand som de fleste andre. Folk her er bare så hårsåre og tror en skarp penn betyr en forbanna forfatter.

Men ja, akkurat ABB gjør meg faktisk ganske forbanna, det sitter ganske dypt i meg og jeg er nok ikke alene om akkurat det!

Beste debattinnleggene jeg har lest på veldig lenge😊du er utrolig flink til å formulere deg og skulle du noen gang bli forfatter, tror jeg du ville gjort det svært godt! Noe er å tenke disse tankene du har, noe annet er å formulere dem så klart og tydelig som du gjør 😊tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en person med evnen til å reflektere ordentlig hadde skjønt at det han gjorde var galt, og på ingen måte hjalp hans sak.

Men saken hans er jo ikke den han hevder (anti-islam). Poenget med terrorhandlingene var å bli berømt, noe han har lykkes 100 % med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er meningen med å dytte opp gammel tråd igår?

Fordi ett tema som ABB så klart er sårt for mange og kommer til å være det i lang tid, om du ikke vil være en del av diskusjonen, la være å svare. Hele poenget med å starte en tråd er at folk skal fortelle sine meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann dreper mange mennesker for å spre sin tankegang, og folk gir han det gehøret og respekten han vil ha ved å sende brev for å høre mer om den tankegangen, og du mener dette er LITE å bli provosert over?

Jeg synes det er helt hårreisende.

Jeg vet ikke om du mente TS var lite seriøs her (eller at jeg er lite seriøs, kanskje det er mye spydig, knusktørr humor i innleggene mine, men meningene er alltid seriøse, jeg driver ikke og troller!!), men dette er uansett et fenomen, det skjer. Folk skriver brev til ABB, folk er enige med han, folk mener han har veldig mye smart å komme med.

Og ja, verden er full av idioter, de som ikke er idioter kunne gått rundt og vært sinna eller alvorlig deprimerte over dette hele livet, men jeg klarer å holde det like mye på avstand som de fleste andre. Folk her er bare så hårsåre og tror en skarp penn betyr en forbanna forfatter.

Men ja, akkurat ABB gjør meg faktisk ganske forbanna, det sitter ganske dypt i meg og jeg er nok ikke alene om akkurat det!

Jeg er helt enig og blir selv like provosert og forsatt både sinna og kvalm når jeg tenker på ABB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om å forstå hva som foregår inne i hodet på et hvert menneske. Jeg er ikke så sneversynt at jeg bare sier "herregud, han er jo gal" og "han derre massemorderen".

Self er ikke de fleste enig i ABB sine handlinger, men jeg vil uansett prøve å forstå det. Hva som over tid bygger seg opp til å få et slikt fatalt utfall. En tin er å handle på impuls. Det var slett ikke det ABB gjorde. Vil nok kalle ham et svært interressant tilfelle.



Anonymous poster hash: 7bbbb...7ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke en person jeg bruker min tid på. Det jeg håper er at folk skal lære av det som skjedde og gi hverandre mer kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OPPFORDRER ALLE TIL Å BOIKOTTE DENNE TRÅDEN I RESPEKT FOR ALLE DE DREPTE. DENNE GJERNINGSMANNEN ØNSKER SEG OPPMERKSOMHET OG BØR ALDRI FÅ NOE MER AV DET!!! !!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPFORDRER ALLE TIL Å BOIKOTTE DENNE TRÅDEN I RESPEKT FOR ALLE DE DREPTE. DENNE GJERNINGSMANNEN ØNSKER SEG OPPMERKSOMHET OG BØR ALDRI FÅ NOE MER AV DET!!! !!?

Jeg forstår poenget ditt. Men jeg mener også at Lippestad har ett poeng når han sier at meninger som ABBs må ikke ignoreres, men må diskuteres. For uten at man konfronterer slike meninger og holdninger, så vokser de bare. Blir slike meninger prøvd og kommer fram i lyset, faller de fra hverandre. Men å ignorere dem, bidrar bare til at folk som støtter ABB kommuniserer sammen uten noen kritikk og de danner seg da ett bilde som ikke er i nærheten av virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne aldri tenkt meg det, så nei. Vil at mannen skal bli glemt. syns ikke han fortjener noe oppmerksomhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha diskutert med han, hørt argumentene hans og se hvordan han tenker...

Mennesker som gjør slike ting facinerer meg!

Jeg er nok ikke en av de som ville sendt han flørte-brev :P Høyreradikal + hippie = veldig dårlig match :fnise:

Hvis det er en av dine som hadde blitt drept, hadde du da vært like "fascinert" av han? Sykt! Sykt! Sykt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...