Gå til innhold

Stefan Borsch: noen som kjenner denne sangen?


Psyduck

Anbefalte innlegg

https://www.youtube.com/watch?v=FsGEYsf8fmA

Linken leder til Wind - "Så Många Människor". Den opprinnelige tyskspråklige versjonen av sangen, "Für Alle" kom på andreplass i Eurovision Song Contest i 1985, dermed bare slått av Norge.

Den svenskspråklige versjonen av sangen har jeg lett etter i årevis. Jeg fant ut av informasjonen jeg har nevnt hittil først for et års tid siden, men mener stemmen på sangeren var annerledes.

Så fant jeg ut i går at Stefan Borsch, første vokalist i Vikingarna, ga ut ei plate, "Sjung Din Sång" i 1985. Første sporet er "Så Många Människor (Für Alle)". Men når jeg går innom forskjellige nettbutikker hvor sangen kan kjøpes er det en helt annen sang som spilles, en som ikke likner denne i det hele tatt.

Er det lagt inn feil sang på CD'en? Jeg mener, hvor stor er sjansen for at det finnes TO sanger med det opprinnelige navnet "Für Alle", og begge sangene blir oversatt til svensk med SAMME svenske navn? Stemmen til Stefan Borsch passer også mye bedre med den stemmen jeg mener sangen ble sunget med. Hvis jeg har rett, vil jeg gjerne ha hans versjon av sangen.

Noen som vet mer om dette, og hvor hans versjon av sangen kan skaffes, på lovlig vis, selvfølgelig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det lite med svar. Uansett jeg registrerte meg på et svensk forum om problemstillingen. Ble rådet til å kontakte plateselskapet om saken, og de skulle rette opp feilen forhåpentligvis like etter jul. Så da får jeg muligens den etterlengtede sangen til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...