Gå til innhold

Jeg klarer ikke synge uten å svelge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så frustrerende! Jeg elsker å synge og har en grei stemme, men en ting jeg sliter veldig med er at jeg klarer ikke synge særlig lenge av gangen uten å måtte svelge! Hvis jeg er heldig så kanskje ett vers, men ofte ikke det engang!

Er det noen andre som sliter med det samme? Hadde blitt utrolig lykkelig hvis noen har tips til hvordan man kan unngå det!



Anonymous poster hash: 26470...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er helt normal :) Man må kunne svelge spytt og puste selv om man synger, ingen synger en hel sang uten å måtte svelge eller puste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt normal :) Man må kunne svelge spytt og puste selv om man synger, ingen synger en hel sang uten å måtte svelge eller puste

Åh tusen takk for svar! Så til og med proffe artister må svelge i løpet av en sang?

Anonymous poster hash: 26470...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Jeg klarer heller ikke svelge/puste fort nok til å rekke teksten.

Godt å høre at det ikke bare er meg! Utrolig frustrerende....

Anonymous poster hash: 26470...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Jeg tror det er slik at de som bruker stemmen mye på scene, holder stemmen ved like ved å drikke vann underveis.

Kan godt tenke meg at slim og spytt bygger seg opp i kjeften hvis man synger/snakker over tid, sånn at det å drikke vann muligens gjør det hele til en mer fornøyelig greie.

Kjedelig som jeg er, vet jeg at jeg begynner å gjespe hvis jeg prøver å synge litt hvis jeg spiller gitar. Gjesping fører igjen til våte øyne. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...