Gå til innhold

Din favoritt-Weird Al Yankovic-sang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne mannen er et musikalsk geni! Selv om han "kopierer" musikken til mange artister må jeg si at det på ingen måte ødelegger hans originalitet. I dag er det en ære å oppleve å bli parodiert av Weird Al.

Fyren hører hjemme i "The Rock and Roll hall of fame", etter min mening.

Men hvilken av alle hans unike sanger er deres favoritt?

Åh, så mange å velge mellom! Den første jeg kan huske med han var "I'm fat". Med en gang likte jeg den ikke, det var jo en kopi og ikke originalen! Men etter kort tid oppfattet jeg den som hysterisk morsom. Og senere så jeg, "Like a Surgeon", med flere. Etter det var jeg solgt!

Hvilken jeg liker best? "White and Nerdy" er jo en klassiker. Men hans versjon av "American Pie", "the Saga Begines", er også helt fantastisk vakker. Dog er det en av hans mer obskure og sikkert ikke så kjente sanger som er min favoritt. "It's all about the Pentiums". Jeg er så hvit og nerdete at jeg kjenner til hver eneste referanse i den sangen... T1-linje var, på den tiden, en drøm. I dag er det latterlig treigt.



Anonymous poster hash: 2deee...701
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

white and nerdy



Anonymous poster hash: 45093...041
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er mange! Weird Al er genial, og jeg har vært stor-fan siden jeg var liten og trodde han var broren til Madonna ("Like a surgeon") :fnise:

White and nerdy, Amish Paradise, Eat it, Another one rides the bus... og Yoda!

Ler meg skakk av nesten alt han lager, og nå er det vel bare et spørsmål før jeg får Word crimes på hjernen.

Joda, han kopierer som du sier, men det er jo en kunst å lage humor også :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Musikalsk geni" er å dra det voldsomt langt i å tillegge mannen talenter...

Han kan skrive tekster. Ferdig.

Det han skriver er forresten så internt at man må ha hørt de originale låtene for å skjønne humoren.

"Amish Paradise", feks. Hva f.. er det? Og hvorfor er det morsomt?

Det samme med "Like a surgeon."

Han synger i tillegg helt fryktelig.

"White and nerdy" er også en tekst full av rasistiske stereotypier som jeg ikke helt skjønner at folk ler av.

"Perform this way" er en tekst som henger ut artisten som har laget låten han bruker. Smakløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er mange! Weird Al er genial, og jeg har vært stor-fan siden jeg var liten og trodde han var broren til Madonna ("Like a surgeon") :fnise:

White and nerdy, Amish Paradise, Eat it, Another one rides the bus... og Yoda!

Ler meg skakk av nesten alt han lager, og nå er det vel bare et spørsmål før jeg får Word crimes på hjernen.

Joda, han kopierer som du sier, men det er jo en kunst å lage humor også :nigo:

Det er svært ofte satire.

I tillegg lager han "Polkarama." Hva i all verden er det for slags humor?

Det er egentlig uthenging av et annet lands musikk-kultur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det han skriver er forresten så internt at man må ha hørt de originale låtene for å skjønne humoren.

Må man ikke det i de fleste parodier? Har du aldri hørt Hans-Wilhelm Steinfeld snakke eller ikke vet hvem Mette-Marit er, er ikke parodiene spesielt morsomme.

Jeg synes at det meste kan lefles med under gitte betingelser, og at Weird Al gjør det på en morsom måte. Men jeg er enig i at han kunne vært velsignet med en bedre sangstemme ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...