Gå til innhold

Jenter klipper håret kort - blir kjerringaktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Pie

Jeg har kort hår nå pga jeg ødela håret mitt for et pr år siden...men bruker extension. Får ikke bestemt meg om jeg ser ut som en gutt på 10 eller sliten kjerring på 76 uten extension, men bra ser det ikke ut. Jeg MÅ ha langt hår.

Elsker langt hår, kjoler osv :P

Er 19 år og kommer ikke til å ville ha mannekort hår før jeg er gammel. Rundt 70 eller noe kanskje

Skjønner ikke hvorfor Emma Watson klippet håret sitt ? Det var jo SÅ nydelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er 30 å har lang hår til livet. Kommer IKKE til å klippe meg!! Er enig i at folk ser eldre ut med kort hår.

Anonym poster: bef4b796721513cca162728af836ae41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov til å ha håret sitt sånn som de vil uavhengig av hva andre syntes.

Så forresten en her tidligere i debatten som mente at damer burde klippe håret sitt når de bikket 35, si det til min mamma som er over 50 og har langt, tjukt, sunt og mørkt hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det man har gitt opp liksom? Å gå rundt og vrikke og kaste på håret og være attraktiv for yngre menn? Nei, for det finnes jo ingen andre ting i livet som kan være viktig. Kort hår = gitt opp. :fnise:

Nå er jeg enig at den typiske klippen som mange kvinner i 50-årsalderen har er lite spennende, men synes det er mer patetisk med kvinner som går rundt med langt og pistrete hår fordi de vil tekkes menn.

Jeg respekterer uansett kvinner i alle aldre for det de gjør, ikke for hvor seksuelt attraktive de er for unge menn.

Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240

Når ble det en regel at man får tørt og pistrete hår i 40 års alderen?

Jeg er straks 50, har langt og tykt, glansfullt hår som vokser som ugress fortsatt. Kunne ikke tenkt meg å ha kort hår, for mitt hår er ikke rett - det lokker seg hit og dit og kort hår betyr alt for mye stell og kler meg jo ikke engang.

Synes denne diskusjonen blir litt fjollete jeg, En ting er at man unngår å se ut som en fjortis wannabe i min alder, noe helt annet er det å måtte se gammel og kjedelig ut bare fordi man er i en viss alder. Synes jeg fortsatt ser bra ut med langt hår jeg og akter beholde det så lenge jeg føler meg bekvem med det!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

er 30 å har lang hår til livet. Kommer IKKE til å klippe meg!! Er enig i at folk ser eldre ut med kort hår.

Anonym poster: bef4b796721513cca162728af836ae41

Du synes med andre ord at alle kler langt hår bedre, uansett om det er tynt og pistrete, og uansett hvor gamle og rynkete damene er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

HAHAHAHAHAHA. INGEN, jeg gjentar INGEN kvinner ser i en manns øyne bedre ut med kort hår.

Å annbefalle venniner å klippe håret kort er noe kvinner gjør for at venninene skal bli mindre attraktive i forhold til dem selv. Aldri hør på noen som annbefaller det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

HAHAHAHAHAHA. INGEN, jeg gjentar INGEN kvinner ser i en manns øyne bedre ut med kort hår.

Å annbefalle venniner å klippe håret kort er noe kvinner gjør for at venninene skal bli mindre attraktive i forhold til dem selv. Aldri hør på noen som annbefaller det.

Du representerer alle menn i hele verden, skjønner jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHA. INGEN, jeg gjentar INGEN kvinner ser i en manns øyne bedre ut med kort hår.

Å annbefalle venniner å klippe håret kort er noe kvinner gjør for at venninene skal bli mindre attraktive i forhold til dem selv. Aldri hør på noen som annbefaller det.

Herregud. Det er noen som lever i sin egen verden hvertfall.

Kanskje du burde skrive "ingen kvinner ser i mine øyne bedre ut med kort hår"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petita

Jeg har langt hår ned til rumpa, syns slettes det ikke er noe problem. Jeg er heldig med at håret mitt tørker 5 min etter at jeg har dusjet ferdig, og jeg liker faktisk at det detter foran ansiktet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig.

Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover.

De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen.

Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener.

Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende.

Måtte bare kommenteres!

Jeg er 52 og har langt hår. Mitt er faktisk skinnende blankt og like mykt som når jeg var 20!

Men det ER mange som har hva jeg kaller halmhår også og da hadde nok også jeg klipt meg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHA. INGEN, jeg gjentar INGEN kvinner ser i en manns øyne bedre ut med kort hår.

Å annbefalle venniner å klippe håret kort er noe kvinner gjør for at venninene skal bli mindre attraktive i forhold til dem selv. Aldri hør på noen som annbefaller det.

Men nå er det vel strengt talt revende likegyldig for meg hva du og andre måtte mene om langt hår vs kort hår.

Jeg har den hårfrisyren og hårlengda JEG trives med og hvis noen har problemer med det så er det da virkelig ikke mitt problem.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

altså.. det går så mange kvinner rundt i Norges gater som KUNNE VÆRT pene flotte damer, men håret ødelegger. de klipper seg kort og ser mye eldre ut og slitne ut. og de mister den sexy stilen totalt.. se for dere Siv Jensen feks.. hvor pen kunne ikke hun vært med håret hengende nedenfor skuldrene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. det går så mange kvinner rundt i Norges gater som KUNNE VÆRT pene flotte damer, men håret ødelegger. de klipper seg kort og ser mye eldre ut og slitne ut. og de mister den sexy stilen totalt.. se for dere Siv Jensen feks.. hvor pen kunne ikke hun vært med håret hengende nedenfor skuldrene??

Må si det ikke hadde hjulpet så mye :fnise: Men ts sine eksempler er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg er enig. Jeg er beveger meg sakte som midten av 20-årene bare, og har hatt den kort-hår-perioden. Så virkelig ikke bra ut. Venninna mi klippa seg helt kort for en stundt siden. Og jeg synes personligheten hennes nesten forvandlet seg med sveisen - kort, kommunegrått hår med kjerringtendenser. Flere som har bemerket det når det gjelder henne. Det var akkurat som om den unge, friske gløden forsvant med de lange lokkene i hennes tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan bli kjerringaktige med kort hår, andre ikke. Emma Watson feks, hun ble bare helt fantastisk etter at hun klipte seg skikkelig kort. Alt avhenger av frisyren og personen. Derimot synes jeg hårfrisyren betyr mer på voksne damer enn på yngre, hårfrisyren kan virkelig utgjøre en forskjell på voksne damer, i langt større grad enn på unge jenter. Enig,riktignok, med hun som sa at hår langt nede på ryggen kan bli hekseaktig på godt voksne damer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Langt hår er fint på jenter, damer, kvinner uansett alder. Ikke enig i at man nødvendigvis blir seende ut som en heks, det kommer helt an på hvordan man har håret, styler det osv. Så f.eks Lena Olin på Skavlan i går kveld. Hvor gammel har hun blitt? Noen og femti? Nyydelig med langt hår!

Synes eldre damer med lang flette bak også er veldig vakkert. Og man blir seende mye mer spesiell og typete ut enn de kjerringene med "konehår" (kort kjerringsveis). Kristian Valen lagte jo en artig greie på dette for NRK nylig - hvordan kvinner rundt førti plutselig får seg konehår og kjerringbriller. Hva er greia? Er de redde for å fortsatt være attraktive?

Langt hår til jeg dør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger..

Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d

Sikkert ikke, jeg har nettopp kommet over fordommene mine mot menn med kort og velstriglet hår, men synes fortsatt at de fleste menn ser mer maskuline ut når det er langt. Langhårede menn er også bedre i senga, mer musikalske, smartere og snillere. At menn klipper håret kort, viser at de har gitt opp og gitt seg over til "den grå masse". Korthårede menn er jålebukker som bruker avsindig lang tid på badet når de klasker mengder av hårprodukter i håret.

....og her skulle jeg gjerne lagt til et lite ironiflagg, men finner det ikke på iPaden.

Jeg skjønner forsåvidt svært godt at mange klipper seg når de får barn. Det er ikke så festlig å valse rundt med grøtrester eller andre klissete ting i håret når man ikke har noe særlig tid å bruke på badet. håret blir også iblant litt utarmet under ammeperioden.

..undertegnede har forøvrig klippet bort halvparten av håret sitt, her om dagen, uten at jeg føler at jeg bare er halvparten så feminin. Nå gidder faktisk folk å snu seg etter meg på gaten, i motsetning til da jeg hadde de lange slitte tjafsene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er fint på jenter, damer, kvinner uansett alder. Ikke enig i at man nødvendigvis blir seende ut som en heks, det kommer helt an på hvordan man har håret, styler det osv. Så f.eks Lena Olin på Skavlan i går kveld. Hvor gammel har hun blitt? Noen og femti? Nyydelig med langt hår!

Synes eldre damer med lang flette bak også er veldig vakkert. Og man blir seende mye mer spesiell og typete ut enn de kjerringene med "konehår" (kort kjerringsveis). Kristian Valen lagte jo en artig greie på dette for NRK nylig - hvordan kvinner rundt førti plutselig får seg konehår og kjerringbriller. Hva er greia? Er de redde for å fortsatt være attraktive?

Langt hår til jeg dør!!

Enig med deg. Du nevner Lena Olin...hun er jo smellvakker og fantastik med langt hår! Men så du musiker/sanger Claudia Scott igår ( Beat for Beat ). Hun er i midten av 50-årene, men har DET vanvittige , flotte håret! Laaangt, tykt, mjukt, glansfullt hår...hun unge som var med var jo ikke i nærheten..Claudia Scott ser myyye yngre ut enn hun er, har helt utrolig hud, kropp..Når jeg så henne, ser man at alder ikke forteller hva som er attraktivt eller ikke, noen bare har det hele livet..Hun er jo fortsatt DEN rypa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...