Gå til innhold

Suspekt å ikke være far?


draug 75

Anbefalte innlegg

30-årene er kanskje så vidt innafor, men når du når de 40 er det ikke mye rom for deg som singel, barnløs mann. Den eneste akseptable sfæren for menn i 40-årene er sammen med sine familier, da alt annet er ansett som "gammel gris - materiale". Du skal ikke gå på byen, og du skal ikke bedrive fritidsaktiviteter hvor yngre mennesker kan risikere å dukke opp. Og dersom du er singel, barnløs, i 40-årene, mann og lærer på videregående skole, da kan du like greit bare skyte deg selv med en gang :)

Jeg vet!

Og av den grunn slutta jeg som frivillig, ulønna trener for nybegynnerene i idrettslaget jeg er med i da jeg runda 40.

Gadd ikke stigmatisere meg selv mer enn nødvendig :)

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvor finner jeg de?

Anonymous poster hash: 7fa70...e1f

Outland.

Anonymous poster hash: ef26a...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!

Og av den grunn slutta jeg som frivillig, ulønna trener for nybegynnerene i idrettslaget jeg er med i da jeg runda 40.

Gadd ikke stigmatisere meg selv mer enn nødvendig :)

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

Oooh, den er ihvertfall ikke innafor, nei. Skjønner deg godt, selv om det er leit at du ikke kan bidra. Jobber selv med barn og ungdom, og kommer nok til å gi meg i yrket dersom jeg ikke er gift eller har barn før jeg er 40. 40 er liksom den magiske alderen hvor alt med deg - som mann - blir suspekt og galt. Er vel knapt noen gruppe mennesker på denne jord som er mer hatet, uglesett og stigmatisert enn "hvite menn på noen-og-førr" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel knapt noen gruppe mennesker på denne jord som er mer hatet, uglesett og stigmatisert enn "hvite menn på noen-og-førr" :)

Uff ja. Ikke minst middelaldrende, hvit heterofil mann. Det er på mange måter djevelen selv.

Det er hans skyld at det eksisterer fattigdom, nød, sult, rasisme og klimaendringer i verden.

Er man homofil kan man i det minste trekke minoritetskortet.

Jeg får se hvordan det utvikler seg fremover. Mulig jeg juger på meg en skjult funksjonshemming.

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den sosiale stigmatiseringen som singel og barnløs i 30- og 40-årene var størst for oss kvinner, men dette er altså et manneproblem også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den sosiale stigmatiseringen som singel og barnløs i 30- og 40-årene var størst for oss kvinner, men dette er altså et manneproblem også?

Ja, herregud. Alt som dere gjør er jo bare "spenstig" og "ungdomslig". Singel og barnløs? Spenstig og ungdomlig. Hekta på Playstation? Spenstig og ungdomslig. Ut og sjekke smågutter på byen? Spenstig og ungdomslig.

For en singel, heterofil, barnløs mann på noen-og-førti, derimot, er det nok å bevege seg utenfor luftlinja mellom hjem og jobb for å bli ansett som "gammel gris". Det har å gjøre med tankegangen om at kvinner i utgangspunktet er "ofre", mens menn i utgangspunktet er "overgripere". Tenk f.eks. på hvor sosialt akseptert det er for dere å eie diverse sexleketøy, og hvor lite sosialt akseptert det er for oss. Vi snakker ikke samme planet her en gang, så jeg skjønner helt ærlig ikke hva dere damer syter så mye over når det kommer til "hvordan samfunnet ser på dere".

Men for all del, det er på mange måter helt naturlig at det er sånn. Skal ikke skylde på noen...eller jo, feminisme må ta sin del av skylda for tingenes tilstand.

Endret av Iben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde den sosiale stigmatiseringen som singel og barnløs i 30- og 40-årene var størst for oss kvinner, men dette er altså et manneproblem også?

Det er nok ett større problem for kvinner tror jeg. Vi menn kan jo i verste fall juge på oss en lausunge i Finnmark. Den er ikke like akseptabel for kvinner å dra.

Og barnløse kvinner er jo mer "synlige" enn barnløse menn?

Men jeg tror kanskje det er kvinner som står for det meste av stigmatiseringen? Men mest ovenfor andre kvinner, og så slipper vi menn lettere unna?

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud. Alt som dere gjør er jo bare "spenstig" og "ungdomslig". Singel og barnløs? Spenstig og ungdomlig. Hekta på Playstation? Spenstig og ungdomslig. Ut og sjekke smågutter på byen? Spenstig og ungdomslig.

For en singel, heterofil, barnløs mann på noen-og-førti, derimot, er det nok å bevege seg utenfor luftlinja mellom hjem og jobb for å bli ansett som "gammel gris". Det har å gjøre med tankegangen om at kvinner i utgangspunktet er "ofre", mens menn i utgangspunktet er "overgripere". Tenk f.eks. på hvor sosialt akseptert det er for dere å eie diverse sexleketøy, og hvor lite sosialt akseptert det er for oss. Vi snakker ikke samme planet her en gang, så jeg skjønner helt ærlig ikke hva dere damer syter så mye over når det kommer til "hvordan samfunnet ser på dere".

Men for all del, det er på mange måter helt naturlig at det er sånn. Skal ikke skylde på noen...eller jo, feminisme må ta sin del av skylda for tingenes tilstand.

Jeg har hund! :opplyser:

Det gir meg en slags "godkjenning" til å være ute etter mørkets frambrudd!

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare møtt en person i hele mitt liv som har uttrykt mistenksomhet mot mannlige, single, barnløse. Men hun ytrer også mistenksomhet mot menn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund! :opplyser:

Det gir meg en slags "godkjenning" til å være ute etter mørkets frambrudd!

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

Smart move.

Jeg har katt. Det bakfyrte, og nå er jeg bare enda mer suspekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart move.

Jeg har katt. Det bakfyrte, og nå er jeg bare enda mer suspekt.

Har katt jeg også. Men det holder jeg litt mer hemmelig.

En hund er i det hele tatt ett veldig godt alibi. Det meste av min sosialisering dreier seg om hunden. Hundetreff på søndager, hytte-til-hytte turer med DNT osv.

Og så kommer man jo lettere i kontakt med andre hundeeiere....;) Traff på en skjønn skapning tidligere i dag, og vi lot hundene leke litt med hverandre, så da fikk jeg snakket 5 minutter med en kvinne i dag! Noterer det som ukas høydepunkt så langt :)

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt jeg også. Men det holder jeg litt mer hemmelig.

En hund er i det hele tatt ett veldig godt alibi. Det meste av min sosialisering dreier seg om hunden. Hundetreff på søndager, hytte-til-hytte turer med DNT osv.

Og så kommer man jo lettere i kontakt med andre hundeeiere.... ;) Traff på en skjønn skapning tidligere i dag, og vi lot hundene leke litt med hverandre, så da fikk jeg snakket 5 minutter med en kvinne i dag! Noterer det som ukas høydepunkt så langt :)

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

Ikke dumt. Jeg vurderer i fremtiden å bli støttekontakt av samme grunn, så kan jeg i det minste begynne å gå på kino og restauranter og sånn. Og hvis jeg er ekstra heldig treffer jeg kanskje på en hyggelig og søt snelle som også er ute på støttekontaktoppdrag. Så kunne vi latt mongisene våre leke litt mer hverandre mens vi ble bedre kjent? Ikke vet jeg, kanskje noe å vurdere. Men igjen, det er kanskje for suspekt å i det hele tatt være støttekontakt dersom man er singel, heterofil, barnløs mann på noen-og-førr. Tror neppe den passerer i Inga Martes øyne. Men hund er ikke dumt, ass.

Endret av Iben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-årene er kanskje så vidt innafor, men når du når de 40 er det ikke mye rom for deg som singel, barnløs mann. Den eneste akseptable sfæren for menn i 40-årene er sammen med sine familier, da alt annet er ansett som "gammel gris - materiale". Du skal ikke gå på byen, og du skal ikke bedrive fritidsaktiviteter hvor yngre mennesker kan risikere å dukke opp. Og dersom du er singel, barnløs, i 40-årene, mann og lærer på videregående skole, da kan du like greit bare skyte deg selv med en gang :)

Jeg er 34 år selv, og må si jeg synes menn er på sitt desidert kjekkeste når de er rundt 39-45 år. Skulle jeg bli singel snart, er det dette aldersspennet jeg sikter meg inn på.

Anonymous poster hash: b4f44...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 34 år selv, og må si jeg synes menn er på sitt desidert kjekkeste når de er rundt 39-45 år. Skulle jeg bli singel snart, er det dette aldersspennet jeg sikter meg inn på.

Anonymous poster hash: b4f44...c03

Det syns jeg er både spenstig og ungdomslig av deg :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt jeg også. Men det holder jeg litt mer hemmelig.

En hund er i det hele tatt ett veldig godt alibi. Det meste av min sosialisering dreier seg om hunden. Hundetreff på søndager, hytte-til-hytte turer med DNT osv.

Og så kommer man jo lettere i kontakt med andre hundeeiere....;) Traff på en skjønn skapning tidligere i dag, og vi lot hundene leke litt med hverandre, så da fikk jeg snakket 5 minutter med en kvinne i dag! Noterer det som ukas høydepunkt så langt :)

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

For å si det slik: en singel mann, rundt førti, UTEN barn og MED hund er på god vei til å være drømmemannen. :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt. Jeg vurderer i fremtiden å bli støttekontakt av samme grunn, så kan jeg i det minste begynne å gå på kino og restauranter og sånn. Og hvis jeg er ekstra heldig treffer jeg kanskje på en hyggelig og søt snelle som også er ute på støttekontaktoppdrag. Så kunne vi latt mongisene våre leke litt mer hverandre mens vi ble bedre kjent? Ikke vet jeg, kanskje noe å vurdere. Men igjen, det er kanskje for suspekt å i det hele tatt være støttekontakt dersom man er singel, heterofil, barnløs mann på noen-og-førr. Tror neppe den passerer i Inga Martes øyne. Men hund er ikke dumt, ass.

Oi! Jeg ville ikke blitt støttekontakt for noen med psykisk utviklingshemming hvis jeg var en mann i førtiåra. Det vil være på nivå med å være avlastningshjem/besøkshjem for ei jente på 14 år.

Tror du skal ha sterk psyke for å takle blikkene som møter deg på nærbutikken da.

Det eneste akseptable støttekontaktoppdraget du kan ta på deg etter å ha rundet de førr, er for tidligere rusmisbrukere med sosial angst.

Anonymous poster hash: 47efc...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest krokodillen

Nå ble det pluselig mange menn til å starte tråder her. Men det får gå.

Spør man ikke, så får man ikke vite noe, og jeg må bare spørre om noe som ligger på hjertet:

Oppfatter kvinner barnløse menn i slutten av trettiårene som noe i retning av suspekte?

Jeg er fullt på det rene med høyst individuelt osv., men sånn rent umiddelbart: blir du, kvinne 30-40, skeptisk?

Nei hvorfor skulle jeg bli skeptisk? Betyr jo bare at han er fornuftig nok til å ikke bli far for en hver pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er mindre suspekt med en mann uten barn, enn en mann med flere barn med forskjellige kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan komme på som jeg finner suspekt hos menn på 40, er om de oppfører seg barnslig, har et utdatert kvinnesyn, og legger seg etter jenter i tyveårene.

Min single kollega på 50 lever fremdeles som en slags ungdom, og flørter hele tiden med langt yngre kvinner. Når skal han skjønne at han er ekkel?

Anonymous poster hash: b4f44...c03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt. Jeg vurderer i fremtiden å bli støttekontakt av samme grunn, så kan jeg i det minste begynne å gå på kino og restauranter og sånn. Og hvis jeg er ekstra heldig treffer jeg kanskje på en hyggelig og søt snelle som også er ute på støttekontaktoppdrag. Så kunne vi latt mongisene våre leke litt mer hverandre mens vi ble bedre kjent? Ikke vet jeg, kanskje noe å vurdere. Men igjen, det er kanskje for suspekt å i det hele tatt være støttekontakt dersom man er singel, heterofil, barnløs mann på noen-og-førr. Tror neppe den passerer i Inga Martes øyne. Men hund er ikke dumt, ass.

Litt av en grunn til å bli støttekontakt. Du er nok en av de førtiåringene jeg hadde styrt unna!

Anonymous poster hash: b4f44...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...