Gå til innhold

Hvordan bli bevisst på hvilke damer jeg vil tiltrekke meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe litteratur eller nettsider som omhandler tiltrekning?

Jeg ble litt inspirert av å lese tråden om "hvilke personer tiltrekker du deg."

Jeg har aldri hatt noe bevisst forhold til dette, hverken i forhold til hvilke typer damer jeg ønsker skal bli tiltrukket av meg, og kanskje ikke heller vært så bevisst på hva jeg tiltrekkes av(!)

Så jeg tenkte å bli mer bevisst på dette. Er altså ikke så interessert i "hvordan sjekke damer", men mer "hvordan finne den som passer til meg".

Anonymous poster hash: 57fe9...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det først du må vite er hvem du er.

Det har jeg etterhvert funnet ut av. Både hvem jeg har ønsket å være, hvem jeg ikke er. Og hvem jeg faktisk er. :)

Anonymous poster hash: 57fe9...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det har jeg etterhvert funnet ut av. Både hvem jeg har ønsket å være, hvem jeg ikke er. Og hvem jeg faktisk er. :)

Anonymous poster hash: 57fe9...880

Da vet du også hva du skal utstråle og søke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du også hva du skal utstråle og søke etter.

Nei. Er ikke helt der ennå. Men det er den prosessen jeg er i :)

Anonymous poster hash: 57fe9...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du legger ut linke til tjenester du tilbyr og tar betalt for på KG, ikke at du kommenterer på linken etterpå. Skjerpings! Ser du har redigert vekk kommentaren nå.

Anonymous poster hash: 7998c...e81

Det er dine tanker, og de må du få lov til å ha (altså at det er jeg som la ut linken til tjenesten) men jeg er helt enig i at det var unødvendig av meg å vise at tjenesten var min. Så lenge det kun er jeg som har slike tjenester i dette landet så vil det uansett bli flere og flere som legger ut linker til både denne og andre av mine tjenester. Det kan jo ikke jeg gjøre noe med! Det kan jo ikke være sånn at brukere av et forum ikke kan få linke til nettsider som drives av andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Så lenge du er klar på hva type partner du vil ha så burde det ikke være noe problem å finne den rette. Da er det jo greit å oppsøke mennesker der en finner likestilte. For min del så har jeg aldri vært sammen med en drittsekk. Har aldri blitt utsatt for sjalusi, utroskap, kontrollerende menn etc. Jeg merker raskt om en fyr er eiesyk og de mennene styrer jeg lett unna.

Er ganske rett frem på første date. Er klinkende klar på hva jeg ser etter, moraler, verdier, meninger om sjalusi og utroskap etc. Blir mannen skremt av det så er han ikke noe for meg uansett. Har ikke slått feil hittil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er klar på hva type partner du vil ha så burde det ikke være noe problem å finne den rette. Da er det jo greit å oppsøke mennesker der en finner likestilte. For min del så har jeg aldri vært sammen med en drittsekk. Har aldri blitt utsatt for sjalusi, utroskap, kontrollerende menn etc. Jeg merker raskt om en fyr er eiesyk og de mennene styrer jeg lett unna.

Er ganske rett frem på første date. Er klinkende klar på hva jeg ser etter, moraler, verdier, meninger om sjalusi og utroskap etc. Blir mannen skremt av det så er han ikke noe for meg uansett. Har ikke slått feil hittil :)

Problemet er at veldig mange later til å være noen annen enn de er, for å tilfredstille de kravene en de møter har. De tenker at "jeg kan jo endre disse tingene ved meg selv underveis i prosessen......" men så blir det vanskelig.

Fordelen er at du er såpass besvisst på hva du vil ha og egne grenser at du, som du sier, sorterer de ut ganske raskt.

Håper mange leser det du skriver fordi mange kan lære nyttigheten ved å bli bevisst og sette grenser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Problemet er at veldig mange later til å være noen annen enn de er, for å tilfredstille de kravene en de møter har. De tenker at "jeg kan jo endre disse tingene ved meg selv underveis i prosessen......" men så blir det vanskelig.

Fordelen er at du er såpass besvisst på hva du vil ha og egne grenser at du, som du sier, sorterer de ut ganske raskt.

Håper mange leser det du skriver fordi mange kan lære nyttigheten ved å bli bevisst og sette grenser!

Joda, de fleste viser de beste sidene av seg selv i starten. Til og med jeg :P

Men jeg er fremdeles klinkende klar på hva jeg vil. Som etter noen dater med mannen; jeg er for gammel for å dasse rundt med en useriøs mann. Jeg er ute etter en jeg kan spandere resten av livet med. Om du ikke er ute etter det samme så kan du leke med noen andre.

Han fridde og nå 8 år senere så er vi fremdeles sammen. Har brukt samme strategi med de 2 andre jeg var seriøs med og selv om det endte etter 3 år pga. andre ting(var ung og vi utviklet oss i forskjellige retninger) så sorterte jeg fremdeles ut de useriøse fra de seriøse mennene. Og jeg har noen krav menn skal oppfylle for at jeg i det hele tatt skal gidde å satse på dem uansett.

Jeg skal kunne være 100% meg selv

Han skal få meg til å le

Vi skal ha felles interesser og kunne være bestevenner i tillegg til kjærester

Han skal ha et mål i livet og være stolt av det han gjør(penger og materielle ting betyr ikke en dritt, men han skal ha inntekt og økonomisk sans)

Han skal ikke være sjalu eller være eiesyk(er jeg på byen med venninner så tolererer jeg ikke at typen sender meldinger eller ringer og maser på hva jeg gjør, hvem jeg er med. Samme gjelder meg. Når typen er på byen så er ham ute med venner. Snakkes når vi kommer hjem fra byen. Kan godt sende en kosemelding, men ikke noe mer)

Sikkert noe mer, men det var det jeg kom på i farten :) Poenget er iallefall at man må se for seg hva en ønsker i en partner som er viktig for trivsel og hva en kan leve med resten av livet. Klart det er ting som må jobbes med underveis, men så lenge de viktigste tingene er dekket så er alt annen bare støv og jord.

Ja, jeg er ryddig og mannen er rotete. Frustrasjon? Ja, men vi fant en gylden middelvei. Det er trodd alt viktigere ting en at huset er strøkent til enhver tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de fleste viser de beste sidene av seg selv i starten. Til og med jeg :P

Men jeg er fremdeles klinkende klar på hva jeg vil. Som etter noen dater med mannen; jeg er for gammel for å dasse rundt med en useriøs mann. Jeg er ute etter en jeg kan spandere resten av livet med. Om du ikke er ute etter det samme så kan du leke med noen andre.

Han fridde og nå 8 år senere så er vi fremdeles sammen. Har brukt samme strategi med de 2 andre jeg var seriøs med og selv om det endte etter 3 år pga. andre ting(var ung og vi utviklet oss i forskjellige retninger) så sorterte jeg fremdeles ut de useriøse fra de seriøse mennene. Og jeg har noen krav menn skal oppfylle for at jeg i det hele tatt skal gidde å satse på dem uansett.

Jeg skal kunne være 100% meg selv

Han skal få meg til å le

Vi skal ha felles interesser og kunne være bestevenner i tillegg til kjærester

Han skal ha et mål i livet og være stolt av det han gjør(penger og materielle ting betyr ikke en dritt, men han skal ha inntekt og økonomisk sans)

Han skal ikke være sjalu eller være eiesyk(er jeg på byen med venninner så tolererer jeg ikke at typen sender meldinger eller ringer og maser på hva jeg gjør, hvem jeg er med. Samme gjelder meg. Når typen er på byen så er ham ute med venner. Snakkes når vi kommer hjem fra byen. Kan godt sende en kosemelding, men ikke noe mer)

Sikkert noe mer, men det var det jeg kom på i farten :) Poenget er iallefall at man må se for seg hva en ønsker i en partner som er viktig for trivsel og hva en kan leve med resten av livet. Klart det er ting som må jobbes med underveis, men så lenge de viktigste tingene er dekket så er alt annen bare støv og jord.

Ja, jeg er ryddig og mannen er rotete. Frustrasjon? Ja, men vi fant en gylden middelvei. Det er trodd alt viktigere ting en at huset er strøkent til enhver tid.

Hvis bare alle hadde turt å gjort som deg! Det er nettopp disse tingene her som hindret meg i å finne bra mannfolk, og dette jeg måtte ta tak i for å få de resultatene jeg nå får. Jeg måtte jobbe MYE med meg selv for å komme diten at jeg turte stå for det jeg ønsker å kreve av en partner, men når jeg innså min verdi og ble tilfreds med den jeg var så ble det også mye lettere.

Nå vet jeg hva jeg har å tilby og jeg vet hva jeg ønsker fra en partner. Det gjør at jeg ikke kaster bort tid på noen som ikke passer for det livet jeg ønsker å leve, eller som gir meg noe som gjør livet mitt bedre enn det er fra før, bare fordi det er hyggelig med en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Først må du vite hva du ser etter i en dame da. "Ha øyene åpne" når du snakker med henne og følg med på hva hun sier og hvordan hun sier det. Spør spørsmål for å finne ut hva hun mener og synes om ting.

Jeg liker søte, smarte, lekne gladjenter. Liker damer som er like flinke til å snakke, leke med ord, tulle osv som det jeg er. Kan komme med et konkret eksempel på hvordan en jente som er min type tuller:

Hun: Du! Jeg har vunnet i lotto!

Jeg: Å? Hvor mye vant du? :)

Hun: 7 milllioner

Jeg: Flott! Da kan du ta meg med på en lukseriøs date!

Hun: Du vet at jeg tuller sant?

Jeg: Nei, nå ble jeg ganske skuffet egentlig

Hun: Ville du ha en date? :)

Jeg: Ville ha en del av lottogevinsten :plystre:

Jeg finner ikke mange som har den type humor. Prøver med enkelte damer, men de forstår ingenting av det :P De tar alt bokstavelig og forstår ikke at det er tull noe som resulterer i at kjemien dør helt ut fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du vite hva du ser etter i en dame da. "Ha øyene åpne" når du snakker med henne og følg med på hva hun sier og hvordan hun sier det. Spør spørsmål for å finne ut hva hun mener og synes om ting.

Jeg liker søte, smarte, lekne gladjenter. Liker damer som er like flinke til å snakke, leke med ord, tulle osv som det jeg er. Kan komme med et konkret eksempel på hvordan en jente som er min type tuller:

Hun: Du! Jeg har vunnet i lotto!

Jeg: Å? Hvor mye vant du? :)

Hun: 7 milllioner

Jeg: Flott! Da kan du ta meg med på en lukseriøs date!

Hun: Du vet at jeg tuller sant?

Jeg: Nei, nå ble jeg ganske skuffet egentlig

Hun: Ville du ha en date? :)

Jeg: Ville ha en del av lottogevinsten :plystre:

Jeg finner ikke mange som har den type humor. Prøver med enkelte damer, men de forstår ingenting av det :P De tar alt bokstavelig og forstår ikke at det er tull noe som resulterer i at kjemien dør helt ut fra min side.

Eh.... Kan jo godt være at de skjønner at du tuller, men bare ikke synes at det er noe morsomt? Personlig (og jeg er kvinne) synes jeg det eksempelet du kom med der var ganske teit. Ønsker meg en mann med langt mer avansert humor enn det der! :-) (Dvs, jeg har allerede en slik mann)

Anonymous poster hash: 3b6ad...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo finne ut hva du tiltrekkes av. Det trenger ikke bety enten blondine eller brunette, eller enten tynn eller fyldig. Men det er noen ting du liker og noen ting du ikke liker.

Det er mest menn som tar steget sjekkemessig, og ettersom kvinner som regel ikke er ute etter bare sex er de som regel ikke initiativtakerne (da de ikke vil ende opp med en mann som bare sier ja takk til det han får).

Så det handler egentlig ikke om å "tiltrekke" deg en dame - du snakker med noen som du er tiltrukket av og liker de deg, så liker de deg. Du skal selvsagt sjekke opp damene du liker, ikke de du tror vil like deg bare for å beskytte deg selv mot avvisning.

De som responderer er jo de du er kompatible med.



Anonymous poster hash: e5409...374
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg tror det viktigste er å finne ut hva du ønsker i et forhold. Skriv gjerne en liste, og vær helt ærlig med deg selv. Hva ønsker/trenger du av en partner, og hva kan du tilby. Når du ser det svart på hvitt, blir det mer virkelig, og du blir mer bevisst på hvilke damer du bør satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det TS stiller spørsmål om, faktisk er veldig viktig! Vi blir ofte blinde med tanke på hvem vi utgir oss for å være kontra hvem vi ønsker å utgi oss for å være. Det er rett og slett når man ser på hva slags damer som tar kontakt at man forstår hvordan man fremstiller seg. Hvis man får en utenforstående ( en daterådgiver, dating coach, kolega som ikke kjenner en, eller rett og slett noen fra gata) til å si hva slags inntrykk de fikk av å se på datingprofilen eller Facebook profilen, så lærer man MYE om seg selv og hvordan man fremstiller seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror du må bli helt klar over hva du selv vil ha, og hva du selv kan gi (gjerne en faktisk liste du setter deg ned og skriver).

Så må du tørre å være litt kravstor i datingen. På den måten at om du etter to-tre møter merker at ting ikke stemmer så godt med lista di, så fungerer det ikke. Det er litt det der med at man aldri skal gå inn i et forhold med intensjon om å endre den andre parten. Liker hun ikke fjellturer, så kommer hun nok ikke til å bli helfrelst. Er hun gammel blitzer så kommer hun ikke til å melde seg inn i Høre på grunn av deg etc etc.

Så klart er noe viktigere enn andre ting, og du vil aldri finne noen som utfyller en tosiders liste med hundre punkter. Kanskje du bare skal lage en liste på fire-fem punkter, som er viktigst for deg?

Så må du vite hva du har å tilby også. Ønsker hun seg ungeflokk og småbruk, så kan ikke du tilby henne det livet, om du selv ønsker å være barnløs og hipp på løkka.

Kanskje det kan hjelpe å følge magefølelsen litt? For min egen del har magen som regel rett, om den sier at "her var ikke alt på stell".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...