Gå til innhold

Hvilket yrke er mest attraktivt hos en partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Attraktiv yrke???? Hmm, lastebilsjåfør kanskje???

Jeg driter i hva en fyr gjør så lenge han ikke sitter i sofaen om dagene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LEGE, helt klart! Spesielt kirurg :)

Liker også; advokater, piloter, kunstnere og brannmenn

Liker ikke psykologer og journalister, vet ikke hvorfor, det er bare noe ved dem jeg ikke liker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEGE, helt klart! Spesielt kirurg :)

Liker også; advokater, piloter, kunstnere og brannmenn

Liker ikke psykologer og journalister, vet ikke hvorfor, det er bare noe ved dem jeg ikke liker :P

Jeg datet en gynekolog en gang, det var en heller selsom opplevelse. :fnise:

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en kirurg, og jeg syns det er veldig attraktivt at han er det. (Jeg har også høy utdannelse). Spennende å høre om arbeidsdagen hans osv. Han er intelligent og reflektert, noe som et viktig for meg i en partner. Men jeg elsker ham pga personligheten! Han er omtenksom, gjør mye (mest) i huset, han er en fantastisk pappa, snill mot alle. Og ser meg virkelig. God i senga er han og. Det at han er kirurg er bare et stort pluss for meg;)

Anonymous poster hash: 491d6...2ec

Kirurger har som regel 50-60 timer lange arbeidsuker og bakvaktssystem i helgene. Yrker med så enorm arbeidstid er ikke attraktivt i mine øyne, da jeg ønsker likestilling i fht barna og egne jobbmuligheter. Søsteren min er lege og gift med en nevrokirurg, og uten au pair og besteforeldre til å ta seg av barna så hadde de hatt store logistikkproblemer. Om man vil være gift med en mann/kvinne med stor karriere så må man være villig til å ofre sin egen jobb, evt gi avkall på det meste av tiden med barna og la dem oppdras av au pairer og slektninger.

For meg er det viktig at mannen har en spennende jobb som han trives i, og som kan kombineres med familieliv hvor vi bidrar på nokså lik linje med barn og hus/hage. Mannen min er apoteker mens jeg er spesialsykepleier.

Anonymous poster hash: b8ef1...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bonde med utdannelse som jurist, økonom eller lege hadde passet meg! Skarp i hodet, men med mot, arbeidsglede og jordnære verdier ;)

Nå føler jeg meg ekstra heldig som er gift med en bondesønn som ble barnelege, kan anbefales ;) Jeg synes ingenting er bedre enn en familiemann og fantastisk kjæreste som ser like bra ut i felleskjøpet-dress og kumøkk på støvlene som han gjør iført legefrakk og stetoskop :rodmer:

Anonymous poster hash: 46b30...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverkeryrker

Handy-men er på toppen av min liste :)



Anonymous poster hash: 26331...f1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes musiker virker mest attraktivt. En som er følsom og lidenskapelig. ;)

Problemet er hvordan jeg skal treffe han.

Anonymous poster hash: b0fdb...d1b

Hei på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Ingen her som har sagt de velger partner pga yrket heller. Slutt å overdramatiser, var kun et enkelt spm om hva man finner attraktivt.

Men det er jo det jeg lurer på. Hvordan er en jobb attraktiv? Jeg ser ikke den. Ikke noe drama her, skriver det jeg mener, i likhet med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Brannmann vil jeg nok si her - og hvis man ikke ser på den umulige arbeidstiden så hadde jeg nok sagt kirurg også. Imidlertid vet jeg at kirurger har noen vanvittige arbeidstider - de jobber sinnsykt mye og det er ikke forent med den type familieliv jeg ønsker meg.

For øvrig er det viktigst at mannen jobber full tid og at han elsker jobben sin. Hadde ikke orket en mann som gikk hjemme og sullet halve dagen - ei heller en mann som bare klager over jobben sin. Han må like det han gjør og være dedikert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Attraktiv yrke???? Hmm, lastebilsjåfør kanskje???

Jeg driter i hva en fyr gjør så lenge han ikke sitter i sofaen om dagene.

Nettopp :danse:

ot: men "handyman" i fritiden er jo pluss for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en gynekolog en gang, det var en heller selsom opplevelse. :fnise:

Uff. Hva er det med menn som blir gynekologer? Kunne aldri datet en slik. Blir for sært.

Anonymous poster hash: 96d47...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...