Gå til innhold

Oppbevaring av frukt/bær i kjøleskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bør jeg oppbevare jordbær og bringebær i kjøleskapet? Nå som det kommer i åpne bokser skyller jeg alltid bærene før jeg spiser dem, og frykter at fukt kan gjøre at bærene blir fortere ødelagt. Bør jeg oppbevare dem i en skål med en serviett i, eller er det best med en skål som ikke er tett (feks netting)?

Hva med vannmelon? Jeg synes det blir litt klissete med plastfolie. Vil det gjøre samme nytten å legge den i en plastpose, i en tett boks eller på et fat/skål med plast over?



Anonymous poster hash: b7c05...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppbevar som de gjør i butikken. Ligger de i romtemperatur, så oppbevar dem i romtemp. Ligger de i kjøl, så oppbevar dem i kjøl.

Frukten holder seg faktisk best (epler, pærer, ol) om de får litt væske på seg på kvelden. Da holder de seg friskere



Anonymous poster hash: 13e1b...e0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om temperatur, men hva jeg skal oppbevare dem i. Jeg vil ha både bær og vannmelon i kjøleskapet på grunn av smaken.



Anonymous poster hash: b7c05...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om temperatur, men hva jeg skal oppbevare dem i. Jeg vil ha både bær og vannmelon i kjøleskapet på grunn av smaken.

Anonymous poster hash: b7c05...aef

Bær kommer i kurv, bruk den til oppbevaring. Melon som er delt opp skal pakkes i plast/boks med tett lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...