Gå til innhold

Kakehjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en marsipankake til en bursdag på søndag, og trenger litt hjelp.

Har tenkt til å lage sukkerbrød, som jeg farger blått og grønt, og fylle med sjokolademousse og bringebærmousse. Hvilken farge passer det å ha på marsipanlokket og pynt? Noen andre gode tips?

Anonymous poster hash: b9e0e...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal bruke farge fra matbutikk så blir det ikke bra på sukkerbrødet. Du vil trenge mye farge for at det ikke ser dårlig ut og da vil det smake dårlig. Kjøp ordentelig farge fra eks cacas.

Det samme gjelder marsipanen hvis den ikke er hvit.

Men jeg ville hatt hvit marsipan med blomster og blader i rosa og grønt, evt også perler. Jeg ville droppet blått i hele kaken fordi det blir mye med blått, grønt, rosa og brunt inni kaken.

Anonymous poster hash: d9ed1...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har farger fra cacas og wilton, så det burde gå bra i hvert fall. Nå liker hun som skal ha kaken fargen, nettopp derfor det skal være såpass mange, ellers pleier jeg sjelden å farge sukkerbrød, fordi det føles litt unødvendig. Takk for tips :)

Anonymous poster hash: b9e0e...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å ha hvit krem under marsipanlokket, hvis den er farget vil det lett skinne gjennom marsipanen, i alle fall hvis marsipanen er en annen farge.

Jeg ville kanskje gått for grønt marsipanlokk, virker som dette er en kake til en fargeglad person. Pynt i de andre fargene, blått, rødt/rosa og brunt for eksempel. Ikke standard roser/blomster, men kanskje prikker i forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...