Gå til innhold

Er det innenfor med middag mellom 15-16?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lalalala59

Det spørs jo helt på hvilken livssituasjon man er i. Her er vi i småbarnsfasen, så det er middag kl 16 og kvelds kl 18. Regner med det blir sånn noen år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis middag når du vil, men for min del er det altfor tidlig. Er ikke hjemme fra jobb før 16:45 uansett, og samboeren min er ikke hjemme før 17:30. Er selv vant med å spise middag mellom 18 og 20, og det er også da vi spiser middag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Da høres det jo egentlig ut fra denne tråden at de som spiser middag kl 1500 enten er pensjonister eller studenter. Folk med jobb og barn spiser vell senere?

Ikke alle har 8-16 jobb, eller jobber fulltid. Og så spiser man vel middag de dagene man ikke jobber også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal middagstid var alltid kl 4 da jeg vokste opp

Merkelig tidspunkt. Når står dere opp da? Kl 3?

Anonymous poster hash: bd82e...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig tidspunkt. Når står dere opp da? Kl 3?

Anonymous poster hash: bd82e...290

Kl 16 mente jeg. 4 pm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra middag 14.30 hele barndommen, så til 16 da jeg begynte på vgs, og siden da har det vært alt fra mellom 14 og 19 etter hva jeg gidder og hvilket land jeg har vært i. Middag blir spist til ulik tid i "alle" hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Vanligvis spiser vi middag halv 6. Det er fordi det er da mamma kommer hjem fra jobb :P

Men hvis mamma ikke skal ha middag/skal bort/er opptatt etter jobb, så pleier jeg ofte å spise rundt 3-4 tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMa

Hmm.. jeg tenker så lenge man får i seg nok mat så har det ingenting å si når på dagen man spiser de ulike måltidene. Alle har forskjellige dager når det kommer til jobb/skole/aktiviteter og det viktigste er jo å tilpasse de ulike måltidene alt ettersom.

Selv spiser jeg det jeg kaller middagsmat mellom kl 15.30-17, da jeg er student og ofte kommer hjem da, men da har jeg gjerne hatt et mellommåltid mellom lunsj og kommende middag, så spiser jeg kvelds senere.

Nå derimot er jeg i Sverige i praksis, og dagene her er lagt opp annerledes med praksis fra kl7.30 fram til 16.30. Her jeg jobber er det slik at man har 20 min frokost tidlig på jobbdagen, 45 lunsj, så 20 min kaffe/spisepause. Når jeg er fremme ved der jeg bor så blir det til at jeg spiser mellom 17.30/ 18.00, og selvfølgelig kveldsmat noen timer etter. (ja, jeg MÅ ha kveldsmat :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent at jeg spiser middag, men når jeg først spiser middag så er det etter skolen - klokken tre. Eller kanskje halv fire, må jo ha tid til å lage maten.

Jeg synes det er rart å spise middag så tidlig, jeg har sjelden spist frokost på den tiden. Selv spiser jeg middag kl 20. Men, det er jo ikke jeg som skal spise hos deg, så du spiser selvsagt når du vil!

Anonymous poster hash: d8233...030

Blir av en eller annen grunn alltid fascinert når jeg leser om folk med såpass ulike vaner sammenlignet med mine. For meg er middag ikke bare dagens viktigste måltid, men ofte den største oppturen også :) Og innen klokken 15 har jeg gjerne spist to måltider og muligens ett mellommåltid.

Vokste opp med middag mellom 16 og 16.30, dvs når faren min kom hjem fra jobb. Hadde inntrykk av at det var noenlunde likt hos alle jeg kjente. Synes det var fint at familien samlet seg såpass tidlig, og man hadde da kvelden åpen til fritidsaktiviteter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...