Gå til innhold

Er det innenfor med middag mellom 15-16?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Objection! Jeg er kanskje en gammel gris, siden jeg meldte meg inn her ene og alene for å sikle på ripsen, men jeg er ingen gammel mann! :P

gris.jpg

Save it for the Court. :fy_fy:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Middag som tidspunkt er det samme i dag. Middag som måltid, hvor langt tilbake i tid var det? Jeg har levd en stund, men kan ikke huske annet enn at vi spiste middag rundt 17-18 da jeg var barn.

Den gang da "alle" bodde på gård, "ingen" hadde elektrisitet og man sto opp med sola, arbeidet hardt, spiste middag midt på dagen og gikk og la seg så snart det ble mørkt. For å generalisere meget sterkt. Men så gammel tviler jeg på at noen på forumet er ;)

Begrepet "middag" om måltid kom jo opprinnelig fra at det var det litt mer solide måltidet man spiste midt på dagen. At vi siden har beholdt navnet middag, men forskjøvet selve måltidet til langt ut på dagen/kvelden, og likevel bruker begrepene formiddag og ettermiddag om før og etter klokken 12 er muligens litt forvirrende.

Anonymous poster hash: 3588e...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vanlig i familien min å spise middag rundt 16-16.30...På fredager/lørdager er middagen litt senere, men aldre senere enn 20.00 :fnise:

Nå som jeg bor alene, spiser jeg middag når jeg vil :P
Men jeg tenker egentlig ikke så mye over hva middagen er, så lenge det er ett sunt og varmt måltid min.en gang pr dag :) Og oftere om er mye rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gris.jpg

Save it for the Court. :fy_fy:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Oooh! Nå fikk jeg lyst på ribbe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemors (ca 85 år) generasjon spiste (spiser) middag ca kl 13 med en hvil etterpå

Mens her i huset er det alt mellom kl 16 og 18.30. Alt etter aktiviteter på ettermiddagen. Dersom det er trening, blir det noe raskt i hånda når man kommer hjem. Brødskive eller liknende (noe ale kveldsmaten).



Anonymous poster hash: bb270...62d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent at jeg spiser middag, men når jeg først spiser middag så er det etter skolen - klokken tre. Eller kanskje halv fire, må jo ha tid til å lage maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart å spise middag så tidlig, jeg har sjelden spist frokost på den tiden. Selv spiser jeg middag kl 20. Men, det er jo ikke jeg som skal spise hos deg, så du spiser selvsagt når du vil!



Anonymous poster hash: d8233...030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vakkert smil du har :biggrin:

tumblr_inline_noey66hWAE1qi92de_500.gif

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv heller en dentastx.

How_dare_you.gif

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er det innafor. Jeg har alltid hatt middag kl 16.00 Tenkt at det har vært helt vanlig.



Anonymous poster hash: 2969b...135
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg har fri pleier jeg alltid å spise middag i 15-16 tida (bortsett fra i helgen) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi spiser fra 16:30-18:30 sånn ca. ingen som er hjemme før det... Men klart du kan spise tidligere. Jeg er avhengig av et mellommåltid siden jeg som regel spiser lunsj kl. 11. så må jeg ha litt påfyll i 14-tiden for å holde meg til middag uten å bli helt emo :fnise:

Endret av Zereta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det jo egentlig ut fra denne tråden at de som spiser middag kl 1500 enten er pensjonister eller studenter. Folk med jobb og barn spiser vell senere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av dagen så spiser vi stort sett middag 16.30 på hverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer selv når det passer deg best. Her er ingen hjemme før 17.00 så middag blir satt på bordet i 18.00 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...