Gå til innhold

Er det innenfor med middag mellom 15-16?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser middag senest kl 16 når jeg er hjemme før det. Samboer drar på jobb før kl 15 ofte, så da kan vi spise middag kl 13-14 om dagen faktisk. Når vi begge har fri spiser vi kl 14 ca. På helg kan jeg drøye det til kl 18 senest.



Anonymous poster hash: 51d63...921
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier selv å spise middag mellom 16-17, noen ganger kl. 15, men tidligere enn det blir for tidlig for min del. :)

Jeg har hatt mange interessante diskusjoner om dette med min bedre halvdel, hun tar gjerne middag mellom 11.30 og 12. Da er jeg bare så vidt ferdig med lunsj! :P Men det har nok å gjøre med hva man har vokst opp med og er vant til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å spise middag mellom kl 16 og 16.30 på hverdager, litt senere på helg. Jeg er ferdig på jobb kl 15 når jeg har dagvakt, så da lagrer jeg middag til kl er ca 16 og mannen min er ferdig på jobb. Så spiser vi alle samtidig. Liker å dekke på middagsbord og sitte samlet til bords. Har jeg seinvakt derimot så stikker jeg hjemmefra kl 14, så spiser mann og barn middag 16.30.

Personlig så liker jeg ikke å spise middag seint om kvelden, liker ikke å legge meg med magen tung av middagsmat. Blir jeg sulten til kvelds så spiser jeg heller kveldsmat som knekkebrød f.eks.

Jeg er vant med fra barndommen av at vi hadde middag på ettermiddagen og kveldsmat, som oftest brødmåltid, før vi la oss. Dette har jeg videreført til mine barn. Tror ikke det er så uvanlig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Nei, skal du spise middag så tidlig må du sende søknad til kommunen i tre eksemplarer ellers åker det rett i kasjotten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal du spise middag så tidlig må du sende søknad til kommunen i tre eksemplarer ellers åker det rett i kasjotten!

Kjenner noen som fortsatt sitter inne pga dette. Ikke pent! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Kjenner noen som fortsatt sitter inne pga dette. Ikke pent! :(

Huff, huff! Tipper de angrer for at de ikke gadd å sende søknad til kommunen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, huff! Tipper de angrer for at de ikke gadd å sende søknad til kommunen!

Det kan du skrive opp. De tenkte: "er det så nøye da", og resultatet ble 10 år med brev- og besøksforbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en lov om dette i Nord Korea? Du kan jo søke om råd der! ......",......

Anonymous poster hash: e4e69...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en lov om dette i Nord Korea? Du kan jo søke om råd der! ......",......

Anonymous poster hash: e4e69...86b

Hadde det vært Nord-Korea, hadde de dytta opp turnips nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med å spise middag i 16tiden på hverdager, grøt i 12 tiden på lørdag, og søndagsmiddag i 14 tiden.

Nå spiser jeg middag til frokost, og skiver til middag om jeg vil, når jeg vil. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers spiser middag 15-30-16.30 så du er iallfall ikke alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en lov om dette i Nord Korea? Du kan jo søke om råd der! ......",......

Anonymous poster hash: e4e69...86b

Der tror jeg rett og slett de slipper hele problemstillingen, ingen får mat hverken kl. 13, 16, 19 eller 22.

Anonymous poster hash: a2ec6...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg rett og slett de slipper hele problemstillingen, ingen får mat hverken kl. 13, 16, 19 eller 22.

Anonymous poster hash: a2ec6...42c

Med andre ord: De får ikke mat. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noen som er våken så tidlig på morgenen?



Anonymous poster hash: fe103...8e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva mener du? Det er klart at du har lov å spise middag akkurat når du vil. Har du tenkt å invitere folk på middag så er det nok litt i tidligste laget for mange. I "gamle dager" var middag klokken 12.

Anonymous poster hash: 3588e...a29

Middag som tidspunkt er det samme i dag. Middag som måltid, hvor langt tilbake i tid var det? Jeg har levd en stund, men kan ikke huske annet enn at vi spiste middag rundt 17-18 da jeg var barn.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som er våken så tidlig på morgenen?

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Ikke jeg, iallefall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke jeg, iallefall. ;)

Men eldre menn liker jo å sti opp tidlig :sjokkert:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eldre menn liker jo å sti opp tidlig :sjokkert:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Jeg er 40. Ikke 80! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40. Ikke 80! :P

Alle over 30 er eldre menn :pisk:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle over 30 er eldre menn :pisk:

Anonymous poster hash: fe103...8e2

Objection! Jeg er kanskje en gammel gris, siden jeg meldte meg inn her ene og alene for å sikle på ripsen, men jeg er ingen gammel mann! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...