Gå til innhold

Er det innenfor med middag mellom 15-16?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. eller er det veldig tidlig? Er vokst opp med middag mellom 18-19, men liker bedre å spise tidligere på dagen. :P

Anonymous poster hash: 974b1...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er eller hvilken livssitvasjon du befinner deg i, men hjemme hos oss er det ingen hjemme på den tiden! Da er vi på skole og jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Det er klart at du har lov å spise middag akkurat når du vil. Har du tenkt å invitere folk på middag så er det nok litt i tidligste laget for mange. I "gamle dager" var middag klokken 12.



Anonymous poster hash: 3588e...a29
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den tiden jeg spiser frokost

Anonymous poster hash: 3606c...f72

Anonymous poster hash: 3606c...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vokst opp med hjemmeværende mor, så vi hadde som regel middag kl 16. Som student har jeg forskjøvet litt på den tiden fordi jeg gjerne starter dagen litt seinere. Om det passer best for deg er det selvfølgelig ingenting du skal tenke på, annet enn om du vil invitere folk på middag. Da blir gjerne 16 litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er best å spise middag mellom klokka fem og sju, senest åtte. For det første er jeg sjelden hjemme før det og for det andre blir jeg kjempesulten igjen til kvelds hvis jeg spiser tidlig. Kjæresten derimot er vant til middag klokka tre, jeg får helt fnatt av å spise da på en lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det middag etter 21 -22¨ish. Funker best sånn for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bestemmer du jo helt selv. Jeg liker best å spise middag i 16-tiden, så det blir vanligvis mellom 15 og 17 hvis jeg er hjemme.



Anonymous poster hash: 94ba4...457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tidlig, men du spiser jo når du vil. Dette er vel delvis en generasjonsgreie også, har jeg inntrykk av, så det er vel mer uvanlig med middag kl. 15-16 blant unge enn i generasjonen over. På eldresentre er det gjerne middag fra kl. 13 et sted, hos meg er det gjerne middag kl. 20. Jeg vet at det er ganske sent, men som deg liker jeg å spise middag på et litt annet tidspunkt enn de fleste.

Skal du invitere til middag er jeg enig i at det er "for" tidlig. Da hadde jeg i utgangspunktet satt 18 (fordi folk ikke alltid er presise), og heller senere enn tidligere.



Anonymous poster hash: a2ec6...42c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenfor hva? Å ikke være unormal som nordmann?

Spiser mellom 18.30-19.30

Anonymous poster hash: 41756...427

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser middag til frokost. Så spiser jeg middag til middag også



Anonymous poster hash: 877ad...7bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en slags offentlig godkjenningsordning for tidspunkt for middagservering jeg ikke har hørt om? :sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags offentlig godkjenningsordning for tidspunkt for middagservering jeg ikke har hørt om? :sjokkert:

Ja, du må søke månedlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig middagstid kan variere mellom kl 13 og 22. Så lenge alle du lager middag til vet når de kan forvente middag og du tar hensyn til alles jobber og andre forpliktelser kan du ha middag når du vil. Hvis du lager middag til en person som kommer hjem 16.30 er det dårlig gjort å servere middagen kl 15, og hvis en skal noe kl 18 setter du ikke maten på bordet 17.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da helt normalt å spise middag i den tiden? :vetikke:

Da jeg bodde hjemme spiste vi alltid klokken 3. Nå spiser jeg og samboer ca klokken 5-6..



Anonymous poster hash: e81e2...b90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel at det passer for deg..? For meg blir det litt tidlig, av flere grunner. For det første har jeg ikke rukket å bli sulten etter lunsj ennå. For det andre er samboeren min ikke hjemme fra jobb så tidlig, og det gjelder meg også de dagene jeg jobber (er student, og er dermed ofte hjemme da). Hos oss passer det best med middag 17-18.30.

I helgene blir ofte alt forskyvet, for eksempel frokost kl 10, lunsj kl 15, middag kl 20. Vi spiser når det passer / når vi er sultne, ikke etter regler for hva som er greit og ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis middag når du vil! For tiden sitter jeg hjemme og skriver bachelor, så da blir det middag når jeg føler for å ha en pause og er sulten, alt mellom 14 og 17. Men som andre har sagt er det nok lurt å ta det litt senere enn 15 om du skal ha gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...