Gå til innhold

Gå videre eller konfrontere henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en barndomsvenninne som jeg har hatt et utrolig turbulent vennskap med. Vi har vært venner siden vi var små, men på ungdomsskolen skar ting seg helt. Jeg ble sammen med skolens mest populære gutt og hun taklet dette dårlig. Hun satt ut utrolig stygge rykter om meg og det endte med at jeg ble konstant mobbet i to år. Hun fikk de fleste av vennene mine imot meg og jeg satt igjen med to venninner etter dette. Disse årene med mobbing utløste en angst og jeg sliter fortsatt med angst den dag idag.

Et par år senere møttes vi tilfeldigvis ute, og det var som om ingenting hadde skjedd. Det ble ikke snakket om eller noe og plutselig var vi tilbake som bestevenner. Det har heller ikke blitt tatt opp senere.

Greia er nå at jeg føler meg egentlig utrolig bitter på henne og hvordan det har påvirket meg i ettertid. Ja, jeg valgte å bli venn med henne igjen men det hadde jeg nok aldri gjort om jeg skulle tatt valget den dag idag. Bitterheten har ført til at jeg har tatt litt avstand til henne i det siste. Både familie og venner mener at hun ikke er verdt det og at jeg burde legge vennskapet dødt og gå videre. Men jeg føler for å konfrontere henne med det. Blir det dumt etter så mange år? Vi er 23 år nå og dette skjedde fra 8- 10 klasse.

Anonymous poster hash: d244a...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med familien din og vennene dine. Hun er ikke verdt det og du bør bare avbryte vennskapet. Å sitte med denne bitterheten som du gjør er absolutt ikke sunt for deg, og da er det bare bedre å bryte med årsaken som gjør at du føler det slik - nettopp venninnen din. 

 

Jeg synes det er litt sent å ta det opp nå etter så mange år, ja, særlig når dere har vært så gode venner de siste årene. 



Anonymous poster hash: d70d4...187
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med familien din og vennene dine. Hun er ikke verdt det og du bør bare avbryte vennskapet. Å sitte med denne bitterheten som du gjør er absolutt ikke sunt for deg, og da er det bare bedre å bryte med årsaken som gjør at du føler det slik - nettopp venninnen din.

Jeg synes det er litt sent å ta det opp nå etter så mange år, ja, særlig når dere har vært så gode venner de siste årene.

Anonymous poster hash: d70d4...187

Ja, det er nok det jeg må gjøre. Samtidig føler jeg et så stort behov for at hun skal forstå hva hun egentlig har gjort med meg, men det forstår hun vel sikkert om jeg kutter vennskapet :)

Anonymous poster hash: d244a...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke for sent å ta det opp, men sannsynligvis for sent til at hun skjønner det. Det er ganske vanskelig å forstå hvordan ting blir oppfattet for en annen person, særlig når det har gått så lang tid. Jeg ble selv mobbet på ungdomsskolen, og en av mobberne tok kontakt med meg et par år etter. Jeg forklarte han hvorfor jeg ikke ville ha kontakt, men det kunne ikke han skjønne. Ifølge han så var det jo bare litt erting, og han mente jo ikke noe vondt med det. veldig mange mobbere velger å se sånn på det, ting blir mye enklere da.

Jeg synes du skal kutte kontakten med denne med venninna, men vil råde deg til å ikke ta det opp fortiden med henne.

Anonymous poster hash: daa0b...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...