Gå til innhold

Faren min er rasist og hater kjæresten min


Anet

Anbefalte innlegg

Saken var at denne faren hater svarte. Noe som er slitsomt.

man må ganske enkelt foreta valget om man skal la egne eller familiens verdier veie tyngst.

Ikke alle greier det første.

 

Det er viktig at man gir seg mens leken er god, hvis man oppdager at man ikke har nok indre styrke til å alltid være advokat for hele kulturen og landet (og verdensdelen med religiøs forankring) som ens kjære kommer fra opprinnelig... Samt å alltid være dennes forsvarer og sakfører og ta imot fornærmelser mot seg selv pga sitt valg av partner.

 

Man skal ha sterk rygg for å tåle å stå rett i den typen motvind.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du fortalt oss litt mer om hvordan det gikk siden? Hadde vert hyggelig:)

Det kan jeg gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

du kan berolige faren din med at alle gutter kun er ute etter sex. 

Anonymous poster hash: 51299...bef

 

 

Faren hennes skjønner jo at det er jenta som er ute etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre :)

 

Kan det være at du ble sammen med afrikaneren fordi du ville plage faren din? Altså at hvis faren din elsket afrikanere da ville du kanskje prøvd deg på en inder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar du har fått her TS! Denne tråden er totalt blottet for normal oppførsel. 

 

Skjønner at det er vanskelig at kjæresten din ikke aksepteres av din far. Er det kun din far som er negativ eller hele familien din? Jeg synes ikke du skal la hans meninger veie for tungt. Si til han at du håper han respekterer deg og ditt valg og stoler på at du klarer å ta egne, gode valg. For holder han på på den måten der vil han bare skyve deg unna. Hadde kjæresten din vært kriminell av noe slag hadde jeg forstått bekymringen, men om "bekymringen" hans er basert på at kjæresten din er afrikansk så faller det på sin egen urimelighet. Det minste han burde gjort var å si ja til å møte han. Lykke til, synes du er tøff som står opp for kjæresten din, og ikke minst som tar imot all våset du har fått i tråden her! 



Anonymous poster hash: ce596...6f1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er du sikker på at det er rasisme som gjør at faren din ikke liker ham? Det kan jo være en kombinasjon av flere ting. 

 

Har typen din gode karakterer og ambisjoner for fremtiden? Har han gode manerer og kler seg skikkelig?Hva slags hjem kommer han fra? Ville faren din ha likt ham om han var den samme personen, men med en annen hudfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ts :) Det viktigaste i denne saka er ikkje rase, men religion. Kva farge han har på huda, er like uinteressant som  kva farge han har på buksa. Kva religion han har derimot, er noko heilt anna, spesielt i forhold til kvinnesyn. Er kjæresten din muslim ? Er han blitt oppdratt muslimsk ? kor frigjorte er kvinnene i hans familie ? Brukar dei hijab ? Kan dei bruke shorts, korte skjørt og bikini ? Kan dei ta seg ein tur på byen viss dei vil ? Har dei utdanning ?  Og ikkje minst; kva synest familien hans om deg,og at han er saman med ei norsk jente ? Aksepterer dei deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og hatefullt innhold.

 

ninuska_, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo naturlig. Må jo være ille at barnebarna dine ikke en gang ser ut som de er dine og å være med på å fjerne nordmenn som folk fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men noen folkeslag har fler dårlige mennesker enn andre.

Anonymous poster hash: 55d6d...316

Ja, men det spiller ingen rolle. Man kan ikke fordomsdømme mennesker man ikke kjenner. Folk med et sånt syn på livet, må ha opplevd mye trasig selv. Vet om flere "utlendinger" som er fantastiske folk på alle plan.

Anonymous poster hash: d574c...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts :) Det viktigaste i denne saka er ikkje rase, men religion. Kva farge han har på huda, er like uinteressant som  kva farge han har på buksa. Kva religion han har derimot, er noko heilt anna, spesielt i forhold til kvinnesyn. Er kjæresten din muslim ? Er han blitt oppdratt muslimsk ? kor frigjorte er kvinnene i hans familie ? Brukar dei hijab ? Kan dei bruke shorts, korte skjørt og bikini ? Kan dei ta seg ein tur på byen viss dei vil ? Har dei utdanning ?  Og ikkje minst; kva synest familien hans om deg,og at han er saman med ei norsk jente ? Aksepterer dei deg ?

 

Kvinnesyn og hijab handlar om kultur, ikkje religion. Det er stor forskjell innad i religionen. Det er forskjell på ein muslim frå Iran og ein muslim frå Bosnia f.eks. Og det er igjen forskjellar frå person til person. Ein muslim kan ha mykje dei same verdiane som ein kristen. 

Anonymous poster hash: f4050...700

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts :) Det viktigaste i denne saka er ikkje rase, men religion. Kva farge han har på huda, er like uinteressant som  kva farge han har på buksa. Kva religion han har derimot, er noko heilt anna, spesielt i forhold til kvinnesyn. Er kjæresten din muslim ? Er han blitt oppdratt muslimsk ? kor frigjorte er kvinnene i hans familie ? Brukar dei hijab ? Kan dei bruke shorts, korte skjørt og bikini ? Kan dei ta seg ein tur på byen viss dei vil ? Har dei utdanning ?  Og ikkje minst; kva synest familien hans om deg,og at han er saman med ei norsk jente ? Aksepterer dei deg ?

 

Er einig i at hudfarge ikkje skal ha noko å seie! Men TS sin far dømmer tydeligvis kjæresten hennar utifrå hans hudfarge/kultur/religion utan å ha møtt han... Altså rasistisk. Og det er dette TS vil ha hjelp til. Korleis håndtere faren sin. Forstår på TS at kjæresten respekterer ho, er snill, omtenksom og ein flott gut. 

Anonymous poster hash: f4050...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, om jeg kjenner meg igjen i dette! Jeg er selv afrikansk og for ca. fire år siden var jeg i et forhold med en norsk jente. Hun holdt meg stadig unna familien hennes og sa at det var best at vi holdt ting skjult for de. Fant så ut at faren var var litt lenger til høyre i den politiske skalaen enn folk flest og hadde tilsvarende menneskesyn også. 

Helvete brøt selvsagt løs når han fant ut og det ble så ille med trakassering/sabotasje osv at jeg til slutt motvillig måtte slå opp med jenta. Jeg kjenner mange andre norske jenter/utenlandske gutter som holder ting skjult for sine foreldre fordi de har rasistiske holdninger. 

Disse norske foreldrene som er så fremmedfiendtlige har mye til felles med mange muslimske foreldre. Har en del muslimske kompiser som gjør alt mellom himmel og jord for at familien ikke skal finne ut at de dater norske jenter. Dette fordi foreldrene har et så gammeldags og fiendtlig menneskesyn. Norsk = ikke-muslim = de må vi holde oss unna. Så har vi enkelte norske foreldre som tenker afrikansk/generelt ikke-vestlig = unorsk = de må vi holde oss unna.

Får virkelig håpe at disse holdningene dør ut og at vår generasjon og den neste er langt mer voksen og opplyst. Det er mange unge i dag som ikke forstår hvorfor deres foreldre (de som skulle være forbilder) er så uintelligente, fordomsfulle, trangsynte og utdaterte. 

Nå har jeg skrevet masse, men til TS: Du og kjæresten må virkelig være sterke for at forholdet deres skal vare. Noe sier meg at faren din ikke vil gi seg før kjæresten blir lei og gir opp forholdet deres.



Anonymous poster hash: c1a7f...5d3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og hatefullt innhold.

ninuska_, adm

HahAh jævla mod! Dere sletter tilsvar til fordummende utsagn, men likevel lar dere det som danner utgangspunktet for tilsvaret stå? Bra moderering. Kan hvem som helst bli MOD?!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kvinnesyn og hijab handlar om kultur, ikkje religion. Det er stor forskjell innad i religionen. Det er forskjell på ein muslim frå Iran og ein muslim frå Bosnia f.eks. Og det er igjen forskjellar frå person til person. Ein muslim kan ha mykje dei same verdiane som ein kristen. 

Anonymous poster hash: f4050...700

 

Handlar ikkje hilab om religion ? Kven andre enn muslimar brukar det då ? Sjølvsagt er det mange ikkjemuslimar som også har dårlig kvinnesyn, men det er jo ikkje akkurat nokon hemmeligheit at mange muslimar har eit kvinnesyn langt vekk frå det vestlige. Og sjølvsagt er det stor forskjell på muslimar. Det er jo difor eg spør desse spørsmåla.Det er stor forskjell på om kjæresten har ein familie der kvinnene må gå med hijab, og ha følge av lillebror berre dei skal på butikken, eller om dei er ein  familie der jenter har dei same rettane og muligheitene som gutar. Kjæresten til Ts kan godt vere ein kjempegut, men viss han kjem frå ein konservativ muslimsk familie, så forstår eg faren si bekymring. Kjære Ts: er du sikker på at faren din er rasist ? Har du spurt han  kvifor han ikkje vil akseptere kjæresten din ? Hadde vore veldig kjekt om du ville svare på spørsmåla mine Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

du kan berolige faren din med at alle gutter kun er ute etter sex. 

Anonymous poster hash: 51299...bef

 

hahaaahahahahahhaahahha  :fnise:  :skratte:  :skratte:  :skratte:

Anonymous poster hash: 512c5...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mange rasister samlet på ett sted. Uff.

Jeg har aldri forstått hvorfor noen skal skille mellom hudfarge. For meg blir det som hårfarge. Lyst hår, mørkt hår, lys hud, mørk hud. Alle er mennesker. Jeg kan forstå at man er skepsis når det er snakk om noen fra en helt annen kultur eller noen som har en helt annen religion. Men i Norge i dag er det sjelden så store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at når norske jenter er med afrikanske gutter, så gjør de det pga sex (afrikanere har et rykte på seg å være mer maskuline og bedre utstyrt). 

Ser ikke hvordan to mennesker fra to vidt forskjellige verdensdeler kan finne en annen gnist enn den fysiske. Det er ikke noe galt i det heller. Jeg har selv rukket å være med to afrikanske menn og de er alfahanner i senga, men jeg stusser virkelig over at en 17-åring skal tenke sånn. Du skal ha ungdomskjærlighet! :)



Anonymous poster hash: c1a7f...5d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlar ikkje hilab om religion ? Kven andre enn muslimar brukar det då ? Sjølvsagt er det mange ikkjemuslimar som også har dårlig kvinnesyn, men det er jo ikkje akkurat nokon hemmeligheit at mange muslimar har eit kvinnesyn langt vekk frå det vestlige. Og sjølvsagt er det stor forskjell på muslimar. Det er jo difor eg spør desse spørsmåla.Det er stor forskjell på om kjæresten har ein familie der kvinnene må gå med hijab, og ha følge av lillebror berre dei skal på butikken, eller om dei er ein familie der jenter har dei same rettane og muligheitene som gutar. Kjæresten til Ts kan godt vere ein kjempegut, men viss han kjem frå ein konservativ muslimsk familie, så forstår eg faren si bekymring. Kjære Ts: er du sikker på at faren din er rasist ? Har du spurt han kvifor han ikkje vil akseptere kjæresten din ? Hadde vore veldig kjekt om du ville svare på spørsmåla mine Ts.

Er ikke bare muslimer du. Han jeg data hadde kristen familie. Ganske ekstreme og fant jeg ut senere. Man tror nordmenn hater muslimer. De VIRKELIG hatet muslimer med lidenskap. Helt sykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...