Gå til innhold

Faren min er rasist og hater kjæresten min


Anet

Anbefalte innlegg

KG tiltrekker seg virkelig det verste søppelet av mannfolk. Det ser vi tydeligvis her, rasister og folk som svarer direkte avskyelig, i retning pedofili. 



Anonymous poster hash: 23775...bbf
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner skepsisen. Afrikanere kommer ikke akkurat fra en kultur der kvinner blir behandlet likestilt som mannen. Faren din er nok bekymra for deg. Tiden vil vise om han får rett eller ei..

Vi har vært sammen i snart et halvt år og jeg har ikke rukki å bli satt i kjøkkenet/blitt husmor/blitt slått/blitt undertrykket eller hva enn dere snakker om. 

Virker også som om du aldri har sett par fra forskjellige verdensdeler. Det finnes mange av de i Norge og i USA er det jo "trendy". Og det er som alle andre forhold!

Endret av Anet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

KG tiltrekker seg virkelig det verste søppelet av mannfolk. Det ser vi tydeligvis her, rasister og folk som svarer direkte avskyelig, i retning pedofili. 

Anonymous poster hash: 23775...bbf

 

 

Litt tidlig å spille pedo-kortet, syns du ikkje? Sjølve jokeren i kortstokken?

Endret av Veslefrikk
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart et halvt år og jeg har ikke rukki å bli satt i kjøkkenet/blitt husmor/blitt slått/blitt undertrykket eller hva enn dere snakker om.

Virker også som om du aldri har sett par fra forskjellige verdensdeler. Det finnes mange av de i Norge og i USA er det jo "trendy". Og det er som alle andre forhold!

Jeg har selv vært sammen med en afrikaner. Aldri mer...
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Du har brukt feil fremgangsmåte. Du skulle ha sagt til din pappa: " Han vil ikke møte deg for du er norsk og hvit ". Da hadde han blitt bastant, og sagt: " Han skal møte meg ". 

 

Litt før møtet kunne du fortalt at det ikke hadde vært tilfellet. Mest sannsynlig ville det vært hans reaksjon, kun motsatt, derfor hadde du sagt det. Det ville fått ham til å tenkte. Og samtidig ville han få møtt den søte gutten du har blitt så glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :)

Selvsagt! :) Forandrer i hvert fall min oppfatning av deg, har ingen respekt for rasister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har brukt feil fremgangsmåte. Du skulle ha sagt til din pappa: " Han vil ikke møte deg for du er norsk og hvit ". Da hadde han blitt bastant, og sagt: " Han skal møte meg ". 

 

Litt før møtet kunne du fortalt at det ikke hadde vært tilfellet. Mest sannsynlig ville det vært hans reaksjon, kun motsatt, derfor hadde du sagt det. Det ville fått ham til å tenkte. Og samtidig ville han få møtt den søte gutten du har blitt så glad i.

Du imponerer stadig! Desidert den mest reflekterte på KG. Har sett deg i mange forum her og synes du fortjener tommel opp for at du alltid tar TS seriøst og kommer med gode råd. Aldri dømmende heller, i et hav av bitre kjerringer... Måtte bare få sagt at du virker som en utrolig sympatisk person! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært sammen med en afrikaner. Aldri mer...

Jeg har da ikke sagt at alle afrikanere er engler, eller at alle nordmenn er det?

Veldig synd at du hadde en dårlig opplevelse, forresten. 

Jeg trodde forresten kvinneguiden var et forum stort sett for kvinner. Hvor kommer disse raringene fra som kommenterer afrikaneres penisstørrelse osv?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Du imponerer stadig! Desidert den mest reflekterte på KG. Har sett deg i mange forum her og synes du fortjener tommel opp for at du alltid tar TS seriøst og kommer med gode råd. Aldri dømmende heller, i et hav av bitre kjerringer... Måtte bare få sagt at du virker som en utrolig sympatisk person! :)

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er en trøst, så var faren min skeptisk og negativ til alle kjærestene jeg hadde i ungdommen/tidlig voksen alder. Han så alltid sur ut når han hilste på dem og bare gryntet når jeg snakket om dem.  

 

Tror mange fedre er litt overbeskyttende overfor døtrene når det gjelder dating.



Anonymous poster hash: 23775...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faren godt. Ikke sjans at min datter skulle få være sammen med en afrikansk gutt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Selvsagt! :) Forandrer i hvert fall min oppfatning av deg, har ingen respekt for rasister...

 

Ok :tommel:  For eg har alltid tenkt at folk som seier "eg er ikkje rasist, men..." før dei seier noko rasistisk, egentlig er ganske tåpelege. Men det var før eg visste at det faktisk verka :)

 

Smileys er også ein ting :) Eg må bruke meir smileys :)

 

"Ikkje at eg er rasist, men Noreg for for Nordmenn!" :):flagg::vinke:

Endret av Veslefrikk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :tommel:  For eg har alltid tenkt at folk som seier "eg er ikkje rasist, men..." før dei seier noko rasistisk, egentlig er ganske tåpelege. Men det var før eg visste at det faktisk verka :)

 

Smileys er også ein ting :) Eg må bruke meir smileys :)

 

"Ikkje at eg er rasist, men Noreg for for Nordmenn!" :):flagg::vinke:

Jo, det er vel litt tåpelig, men nå synes jeg folk alltid skal snu uttalelser av mørkhudede over til noe rasistisk. (Nå må jeg vel passe meg før jeg også blir rasist...)

 

Smileys er koselig det, i passende mengder :fnise:

 

Tja, like greit, jeg vil ikke bo her uansett :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da ikke sagt at alle afrikanere er engler, eller at alle nordmenn er det?

Veldig synd at du hadde en dårlig opplevelse, forresten.

Jeg trodde forresten kvinneguiden var et forum stort sett for kvinner. Hvor kommer disse raringene fra som kommenterer afrikaneres penisstørrelse osv?

Jojo men kulturforskjellen vil alltid være der. Spesielt når et barn er oppdratt av foreldre som har et gammeldags kjønnsrollesyn så er det ikke bare bare å ikke la seg påvirke av det. I mange afrikanske kulturer har de kritikkløs respekt for sine foreldre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din far litt.Menn fra andre kulturer har et annet syn på kvinner.Og far ønsker vel det beste for sin datter.

Å bli behandlet som annenrangsmenneske,kun et hull , eller kun der for å føde barn.Kan være slike tanker far har?

 Jeg skjønner heller ikke jenter som blir sammen med f.eks muslimer.Uansett om de er født i Norge eller ei.Muslimer og norske ikkemuslimske damer er en dårlig kombo.



Anonymous poster hash: 27924...9a8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Jo, det er vel litt tåpelig, men nå synes jeg folk alltid skal snu uttalelser av mørkhudede over til noe rasistisk. (Nå må jeg vel passe meg før jeg også blir rasist...)

 

Smileys er koselig det, i passende mengder :fnise:

 

Tja, like greit, jeg vil ikke bo her uansett :danse:

 

Du, eg har ikkje noko imot nokon som har eit demokratisk og ikkje-autoritært sinnelag, uansett kor dei kjem ifrå. Men når den 17 år gamle, kvite, blonde(?) dottera får seg ein kjærast frå Afrika, så vert ein som far sjølvsagt skeptisk, det er ikkje til å stikke under ein stol. Det har med kultur å gjere. Faren hennar overdriv sjøvsagt, og burde ta seg bryet med å verte kjend med fyren, men sjølve skepsisen hans er det ikkje noko gale med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jojo men kulturforskjellen vil alltid være der. Spesielt når et barn er oppdratt av foreldre som har et gammeldags kjønnsrollesyn så er det ikke bare bare å ikke la seg påvirke av det. I mange afrikanske kulturer har de kritikkløs respekt for sine foreldre

Kjæresten min er født i Afrika, kom til Norge som unge og har en helt annen kulturell bakgrunn enn meg. Likevel fungerer vi og jeg føler meg heldig som har han. Jeg kjenner også, nå gjennom han, flere og flere afrikanere og de er herlige mennesker alle sammen. 

 

 

Skjønner din far litt.Menn fra andre kulturer har et annet syn på kvinner.Og far ønsker vel det beste for sin datter.

Å bli behandlet som annenrangsmenneske,kun et hull , eller kun der for å føde barn.Kan være slike tanker far har?

 Jeg skjønner heller ikke jenter som blir sammen med f.eks muslimer.Uansett om de er født i Norge eller ei.Muslimer og norske ikkemuslimske damer er en dårlig kombo.

Anonymous poster hash: 27924...9a8

 

Det menneskesynet som er mest problematisk her er ikke afrikaneres, men faren min sitt (og mange av dere her) som bare har bestemt seg for at en hel folkegruppe er helt sånn og sånn.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg diskuterer det her. Kom hit for å få voksne tips om hvordan dette kan håndteres. Kom ikke hit for å fortelle godt voksne mennesker at rasisme er teit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Kjæresten min er født i Afrika, kom til Norge som unge og har en helt annen kulturell bakgrunn enn meg. Likevel fungerer vi og jeg føler meg heldig som har han. Jeg kjenner også, nå gjennom han, flere og flere afrikanere og de er herlige mennesker alle sammen. 

 

Det menneskesynet som er mest problematisk her er ikke afrikaneres, men faren min sitt (og mange av dere her) som bare har bestemt seg for at en hel folkegruppe er helt sånn og sånn.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg diskuterer det her. Kom hit for å få voksne tips om hvordan dette kan håndteres. Kom ikke hit for å fortelle godt voksne mennesker at rasisme er teit.

 

Og det har du fått: Forstå hans skepsis og intensjonar, møt han på halvveien, og overtal han til å bli kjend med fyren.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange ekle folk her inne. 

Endret av Adara den Vakre
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...