Gå til innhold

Faren min er rasist og hater kjæresten min


Anet

Anbefalte innlegg

Og hva når 2-3 babyer presdes ut, du tror vel de er som små erter i forhold?

Anonymous poster hash: 8071b...51e

 

Det er noe helt annet, som menn lett kan akseptere. Men dette er for mye for han, nå tenker han bare at den uskyldige dattera hans blir blir sprengt opp med svær kuk, det er faktisk ikke lett.

Anonymous poster hash: 29c91...afb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du meinar seriøst at du ikkje hadde tenkt over det, og vore skeptisk, dersom di dotter på 17 år blei kjærast med ein afrikanar? Typisk kvite menneske å vere så livredde for å vere rasistiske.

 

Jeg hadde sett han an selvfølgelig. Spørs om han er adoptiv eller ikke. Hvis han er muslim så hadde jeg blitt forbanna på datteren, og jeg hadde feilet som far :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

"Tenne hardare på.... Bla bla bla"

Om der var noe realitet i den logikken skulle jeg gått hardt etter en vis type menn, noe som ikke er tilfelle, og slettes ikke tilfelle hos de fleste.

Og forresten, er du stolt over å skrive at du er rasist? Vet du ikke at du driter deg ut med slikt all den tid ditt dna viser en miks av alle slags raser 1000 år tilbake?

Haha jeg må le av slike som deg.......

Anonymous poster hash: 8071b...51e

 

Ja, det er klart at foreldrene sin adferd har mykkje å seie for seksualpreferansane til avkommet deira, spesielt far i forhold til dotter, og mor i forhold til son. Når far gjer negrar til "forboden frukt", påverkar det sjølvsagt dottera sitt tenningsmønster. Og tenningsmønsteret sitt, det er det mange (både kvinner og menn) som slit med i vaksen alder. Du finn dei bl. a. rundt om kring på norske krisesenter.

 

"Kulturalist" er vel det meir korrekte ordet for kva eg er, men sidan det også er rekna inn under rasismebegrepet, så er det kjappare, og meir forståeleg for folk flest, om eg kallar meg "rasist".

Endret av Veslefrikk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal flytte ut når jeg fyller 18 og være selvstendig. Det endrer jo likevel ikke på holdningene til faren/familien min. Jeg får vel egentlig bare lære å leve med det. 

Btw, mange rare folk med rare holdninger her!

Det kan hende det ordner seg med tiden, ettersom faren din ser hvilken flott fyr du har funnet. Og om ikke, la faren din stå for konfliktene, ikke senk deg ned på hans nivå. 

 

Overse alle raringene, de fortjener ikke annet. Lykke til med kjærligheten! :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Hadde jeg hørt på deg (eller pappa) hadde jeg gått glipp av den beste gutten jeg har møtt fordi han er litt mørkere i huden enn meg. Bare kjenn på hvor teit det høres ut!

 

Eg seier jo at far din bør treffe han, og avgjere kva person han er på individuelt grunnlag. Alt eg seier er at eg forstår skepsisen hans fra starten av, og at han berre vil deg ditt beste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe87

Faren din må være litt naiv hvis han tror du kommer til å slutte med å treffe denne gutten. Det er jo ikke enkelt å bryte med en man er forelska i.

Ta tiden til hjelp. Fortsetter du å være sammen med denne gutten i lang tid fremover så må jo faren din etterhvert møte han og kanskje han ser at gutten er en flott fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga sånt som dette er jeg glad jeg aldri skal ha unger.

Gremmes bare av tanken.

Like greit, så slipper vi at ungen din hadde videreført rasismen din.

 

Faren din må være litt naiv hvis han tror du kommer til å slutte med å treffe denne gutten. Det er jo ikke enkelt å bryte med en man er forelska i.

Ta tiden til hjelp. Fortsetter du å være sammen med denne gutten i lang tid fremover så må jo faren din etterhvert møte han og kanskje han ser at gutten er en flott fyr.

Det skal jeg gjøre. Takk :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at foreldrene sin adferd har mykkje å seie for seksualpreferansane til avkommet deira, spesielt far i forhold til dotter, og mor i forhold til son. Når far gjer negrar til "forboden frukt", påverkar det sjølvsagt dottera sitt tenningsmønster. Og tenningsmønsteret sitt, det er det mange (både kvinner og menn) som slit med i vaksen alder. Du finn dei bl. a. rundt om kring på norske krisesenter.

 

"Kulturalist" er vel det meir korrekte ordet for kva eg er, men sidan det også er rekna inn under rasismebegrepet, så er det kjappare, og meir forståeleg for folk flest, om eg kallar meg "rasist".

 

Tenningsmønster og forbudt frukt? Du tror rett og slett ikke på at man kan treffe gode mennesker og falle for de uten at det er noe mer bak? Eller gjelder det bare når paret er fra to forskjellige etnisiteter?

Endret av Anet
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med et så kvalmt syn på andre mennesker hadde jeg kuttet all kontakt med asap, familie eller ei. Kanskje litt drastisk...Si til faren din at han gjerne får fortsette med rasistholdningen sin, men at du ikke er rasist og vil fortsette forholdet uavhengig av hva han tenker.



Anonymous poster hash: ca780...da5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjøner godt bekymringane til far din, han vil deg berre godt. Nå er eg rasist fra før av, men reint statistisk/rasjonelt sett har han heilt rett i at mannlege partnarar fra visse kulturar er litt meir risikosport for norske kvinner enn mannlege partnarar fra andre kulturar. Og blant Afrikanarar, vel der er det bl.a. mykkje mongoloid kvinnesyn ute og går, sjølv blant dei ikkje-muslimske. Han burde allikevel vere meir konstruktiv i måten å reagere på, og heller gjere ein innsats for å bli kjend med typen din som individ. Så kan han vurdere på bedre grunnlag om han passar inn i stereotypen, eller om han ikkje gjer det. Det eineste han oppnår med å gjere seg til vrang og vanskeleg alfa-pappa, er at du kjem til å tenne enda hardare på negrar i framtida. Men som sagt, han vil deg nok berre det beste.

Nå ble jeg skuffet over deg. Trodde du var en oppriktig, klok fyr....

Endret av Lostinparadise
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Like greit, så slipper vi at ungen din hadde videreført rasismen din.

Jeg hadde aldri hatt noe å gjøre med den eventuelle ungen uansett, så det er ikke noe du trenger bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som er enig i min teori, og mener jeg har rett?



Anonymous poster hash: 29c91...afb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hofmann

Tenningsmønster og forbudt frukt? Du tror rett og slett ikke på at man kan treffe gode mennesker og falle for de uten at det er noe mer bak? Eller gjelder det bare når paret er fra to forskjellige etnisiteter?

 

Jo så klart, det og. Det er mange ting som spiller inn i den totale pakken. Hadde det vore meg, hadde eg vore skeptisk, som far din, men hadde sjølvsagt gjeve guten ein sjans fordet. Til sjuande og sist så er ein berre eit individ. Men tru meg, om me her snakkar om ein afrikanar frå Afrika (og ikkje ein adoptert, eller tredjegenerasjons kvitvaska ein), så er dei ofte fantastisk hyggelege menneske på sin måte dei, men dei har også som regel eit noko "spesielt" kvinnesyn. Ein vestleg "anti-feminist" er ingenting i forhold, for å sei det slik. Og dette er sikkert ikkje noko han ynskjer for si dotter, så prøv å kome han litt i møte, og forstå han litt, så kan du sikkert overtale han til å treffe fyren.

 

 

Nå ble jeg skuffet over deg. Trodde du var en oppriktig, klok fyr....

 

Eg meinte sjølvsagt å skrive "no er ikkje eg nokon rasist, men...".

Endret av Veslefrikk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det ingen som er enig i min teori, og mener jeg har rett?

Anonymous poster hash: 29c91...afb

 

 

NEI!

Anonymous poster hash: 1e044...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Jeg er en 17år gammel jente som i snart et halvt år har vært sammen med en afrikansk gutt. Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det med han og jeg er kjempeforelska. Jeg har holdt forholdet unna foreldra mine, spesielt pappa fordi jeg mistenkte at han ikke ville like det. Men at det ville bli så ille visste jeg ikke. Nå har jeg fortalt han om det og han ber meg slutte å møte han. Han tror ikke på meg når jeg sier at vi har et seriøst og voksent forhold. Han sier ting som at afrikanske gutter ikke tar jenter seriøst, og at de bare er ute etter sex før de dumper deg osv. Kjæresten min har foreslått å møte han, men det er ikke faren min med på.

Jeg føler presset fra hele familien om at jeg skal gjøre slutt. Jeg er jo kjempeglad i familien, men jeg er kjempeglad i gutten også og bør jo ikke velge mellom de! Jeg har flere venninner som dater hvem enn de faller for uten at de blir utsatt for dette. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nå har jeg "lovet" pappa å ikke møte han, men så gjør jeg det i skjul. Og det er kjempeslitsomt. Hva skal jeg gjøre?!

Skjønner skepsisen. Afrikanere kommer ikke akkurat fra en kultur der kvinner blir behandlet likestilt som mannen. Faren din er nok bekymra for deg. Tiden vil vise om han får rett eller ei..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er noe helt annet, som menn lett kan akseptere. Men dette er for mye for han, nå tenker han bare at den uskyldige dattera hans blir blir sprengt opp med svær kuk, det er faktisk ikke lett.

Anonymous poster hash: 29c91...afb

Svarte menn med gigapeniser er en myte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Er det ingen som er enig i min teori, og mener jeg har rett?

Anonymous poster hash: 29c91...afb

 

 

Den er også interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo så klart, det og. Det er mange ting som spiller inn i den totale pakken. Hadde det vore meg, hadde eg vore skeptisk, som far din, men hadde sjølvsagt gjeve guten ein sjans fordet. Til sjuande og sist så er ein berre eit individ. Men tru meg, om me her snakkar om ein afrikanar frå Afrika (og ikkje ein adoptert, eller tredjegenerasjons kvitvaska ein), så er dei ofte fantastisk hyggelege menneske på sin måte dei, men dei har også som regel eit noko "spesielt" kvinnesyn. Ein vestleg "anti-feminist" er ingenting i forhold, for å sei det slik. Og dette er sikkert ikkje noko han ynskjer for si dotter, så prøv å kome han litt i møte, og forstå han litt, så kan du sikkert overtale han til å treffe fyren.

 

 

 

Eg meinte sjølvsagt å skrive "no er ikkje eg nokon rasist, men...".

Ah, forandrer en hel del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...