Gå til innhold

Kvinner, hvordan "straffer" dere kjærestene deres?


Gjest Hofmann

  

58 stemmer

  1. 1. Metoden jeg helst bruker er:

    • gruilt tripping / appellere til hans samvittighet
      30
    • spille emosjonelt distansert / appellere til hans frykt for å miste meg
      30
    • involvere utvendig 3. part / appellere til hans frykt for å tape ansikt
      2
    • fysisk konfrontasjon / utnytte hans iboende motforestillinger mot å ta igjen
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Silent treatment, men det går kanskje under samvittigheten hans. Bruker dog ikke ST av at han ikke vil se film med meg.

Anonymous poster hash: f374e...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Menn/TS: Hvordan "straffer" dere kvinner, bare for å være kvinner?

Metoden jeg helst bruker er

  • "Negging", prøver å jekke henne ned noen hakk, kvinner skal ikke tro de er noe
  • Setter urimelige skjønnhetsstandarder som ingen kan leve opp til
  • Lager en passiv-aggressiv tråd på KG hvor jeg moser mest mulig fordommer og bitterhet mot kvinner inn i et innlegg forkledd som et spørsmål, hvor ingen får være uenige i premissene for spørsmålet

Synes det er merkelig at du insisterer på å formulere deg på en såpass irriterende måte, og ser ut til å forvente at folk skal ta tråden seriøst og ikke kun som et dårlig forkledd forsøk på å spy ut litt edder og galle. Man trenger ikke akkurat en doktorgrad i retorikk eller kommunikasjon for å skjønne at det finnes bedre måter å formulere dette spørsmålet på som hadde gitt flere svar.

Men det er jo åpenbart ikke et åpent spørsmål, kun et forsøk på å straffe kvinner - noe som gjør det hele ganske ironisk da du starter dette bitre oppgulpet av et innlegg med å si at menn ikke gjør slikt.

Noe man forøvrig heller ikke trenger mange studiepoeng for å vite at de gjør.

Veldig bra. Foreslår du lager en egen tråd om dette.

P.S. Husk at selv om du ble sint og sur og irritert, så betyr ikke det at jeg laget denne tråden fordi jeg er sint og sur og irritert. Dette kalles "projisering".

Lager du denne tråden kun pga min tråd om at jeg er lei av at typen spiller? I såfall krever ikke jeg at han skal sitte å se kjærlighetsfilmer med meg.

Anonymous poster hash: 8e2b3...0b8

Helt riktig. Din tråd var en av mange inspirasjonstråder for denne tråden, men "buhu, typen vil ikke la meg bestemme over fritiden hans" er i det hele tatt en ganske normal problemstilling på KG. Finnes sikkert tusenvis av tråder om det her.

Silent treatment, men det går kanskje under samvittigheten hans. Bruker dog ikke ST av at han ikke vil se film med meg.

Anonymous poster hash: f374e...180

"Silent treatment" vil jeg i utgangspunktet påstå går under "spille emosjonelt distansert / appellere til hans frykt for å miste meg". Men kan se hvordan du også kan sette det under "guilt tripping / appellere til hans samvittighet". Kommer kanskje litt an på akkurat hvordan du gjennomfører straffen.

Endret av middels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Bruker alle tre

Takk. Har nå åpnet for å stemme på flere enn bare ett alternativ. Tar som sagt også imot forslag, dersom det er flere metoder jeg ikke kjenner til, eller ikke har kommet på i farten.

Endret av middels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Herregud, jeg straffer ikke kjæresten min. Høres ekstremt barnslig ut! "Nei, ettersom du vil være med dine venner så skal jeg søren klype meg straffe deg litt".

Er man misfornøyd med noe så får man ta det opp og snakke om det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun pisker meg på pompen når jeg er slem.

Nei seriøst, vi snakker sammen og løser problemene gjennom dialog. Hvis man gjør det er det ingen grunn til å "straffe". :fnise:

Endret av Angry Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke sånn "tulle-straffing" fordi han sa noe halv-morsomt og halv-teit eller noe i den duren. Hva gjør du f.eks. dersom han ikke vil være med deg i konfirmasjonen til niesen din, fordi han heller vil dra på grillparty til en kompis? Hvilken metode bruker du da?

Her hadde jeg nok straffet med å slå opp. Hvis jeg hadde vært sammen med en som ikke ville blitt med i konfirmasjonen til niesen min så hadde ikke det vært en mann jeg ville være sammen med uansett.

Men i mildere situasjoner, så hadde det gått på samvittighet, og kanskje frykten for å miste meg. Jeg har vært tydelig på hva slags mann jeg ønsker meg, og en som ikke har like verdier som meg (som feks. prioriterer kompisen han ser to ganger i uke fremfor familiebesøk hos min bestemor som vi ser to ganger i året) er det ikke aktuelt å fortsette noe forhold med. Og det hjelper ikke å ombestemme seg etterpå, jeg sier jo ikke slikt for å få han til å gå med på det jeg vil, men rett og slett for å informere at da er ikke vi aktuelle som par.

Anonymous poster hash: e5158...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Hvor barnslig går det an å bli? "Straffe kjæresten"? Kan ikke elske han mye.. Hadde ei dame holdt på sånn med meg, så hadde jeg slått opp med en gang. Å straffe kjæresten er typisk tegn på at hun vil ha mest mulig makt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vær tråd som handler om hvor fæle kvinner er. Så er det 10 tråder om hvor fæle menn er.

Feil. For hver tråd om enkelttilfeller ("mannen min var utro", "mannen min velger konsekvent andre ting fremfor meg", "mannen min er mer interessert i å dekke egne behov enn å være lojal, og nå klager han attpåtil over manglende sexlyst fra meg") - så kommer det 10 tråder hvor menn som hater kvinner forsøker å rettferdiggjøre absolutt alle menns oppførsel ved å gyve løs på absolutt alle hunkjønn som ikke passer inn i en eller annen overspisset generalisering.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å straffe kjæresten min. :P



Anonymous poster hash: bf774...139
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn/TS: Hvordan "straffer" dere kvinner, bare for å være kvinner?

Metoden jeg helst bruker er

  • Setter urimelige skjønnhetsstandarder som ingen kan leve opp til

Det som er morsomt og selvmotsigende her er jo at det er dere jenter som gjør dette og ikke vi menn.

Anonymous poster hash: 75c48...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS burde heller lagt ut spørsmålet på Den Selskabelige Diskusjonsforening. Er et lukket kvinneforum så han måtte brukt en kvinnelig facebookkonto. Formålet med forumet er å ha et forum hvor kvinner skal tørre å si hva de egentlig mener og sier seg selv at det ikke akkurat er de med koseligste meninger som henger der.

Sikkert mange kvinner i foreningen som ønsker å lære bort sine sosiale kunster til sine underkuede medsøstre også.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS burde heller lagt ut spørsmålet på Den Selskabelige Diskusjonsforening. Er et lukket kvinneforum så han måtte brukt en kvinnelig facebookkonto. Formålet med forumet er å ha et forum hvor kvinner skal tørre å si hva de egentlig mener og sier seg selv at det ikke akkurat er de med koseligste meninger som henger der.

Har du vært der da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært der da, eller?

Nei, bare sett det gjennom Nettavisen. Virker som om de skriver det samme om menn som de skriver om sigøynere og somaliere på andre forumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Hahaha. Elsker at damer setter seg opp i hvordan spørsmålet er presentert, og driter i hva ts tar opp. Det er så typisk! Å innrømme at folk har mangler, kan være tungt for enkelte

Anonymous poster hash: eef0d...ad1

Poenget er jo at det er liten vits i prøve å svare seriøst når det allerede etter to innlegg er temmelig tydelig at både TS og flere AB`er har lagt premisset for hva som er rett svar. Enten har ikke kvinner selvinnsikt nok til å innse at de oppfører seg sånn, eller så juger alle som påstår at de ikke oppfører seg sånn. Hvorfor skal man da prøve å diskutere dette seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, bare sett det gjennom Nettavisen. Virker som om de skriver det samme om menn som de skriver om sigøynere og somaliere på andre forumer.

Ja, for å lese Nettavisen er jo omtrent som å være der sjæl. Da skjønner jeg at du så bastant uttaler deg om saken. Det om menn som skriver om sigøynere og somaliere er så dumt at det ikke er verd ytterligere kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Elsker at damer setter seg opp i hvordan spørsmålet er presentert, og driter i hva ts tar opp. Det er så typisk! Å innrømme at folk har mangler, kan være tungt for enkelte

Anonymous poster hash: eef0d...ad1

Jeg tror du har litt tungt for det. Enten det eller så vil du ikke forstå fordi det er gøyere å hive seg på bølgen og provosere alle de sinte damene. Men uansett, jeg kan hjelpe deg så du kanskje forstår: problemet er faktisk ikke at alle damer føler seg truffet, blir sure og så går i forsvarsposisjon og derfor plukker fra hverandre "spørsmålet" til ts (selv om den forklaringen sikkert er en skikkelig våt drøm for enkelte menn). Problemet er at det ikke egentlig er et spørsmål og at premissene for "spørsmålet" er at enten er man enig og bekrefter at kvinner liker å straffe menn, eller så er man uenig og da er man typisk dame fordi damer har så dårlig selvinnsikt og lyver, og innerst inne liker å straffe menn. Med andre ord, ts ønsker ikke debatt, han ønsker å provosere. Muligens har han også et underliggende ønske om å straffe alle kvinner for feil noen kvinner har gjort, som Cuntzilla sier. Noe som jo er litt ironisk sett ut i fra trådens tema og påstander.

Anonymous poster hash: 60ada...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Det var da voldsomt, da? Denne tråden var egentlig bare ment som litt uskyldig morro, men sånn som enkelte av dere tar på vei, begynner jeg jo seriøst å tenke at jeg har truffet en nerve her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...