Gå til innhold

Bruker du sminke på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, bruker du sminke på jobb? Og hva jobber du med? Jeg er helsefagarbeider lærling på et sykehjem og merker at når jeg har tidligvakt orker jeg ikke sminke meg, men er som oftest sminket på senvakt siden jeg da har fått sovet litt frampå. Skulle ønske jeg kunne bruke sminke, men jeg orker bare ikke om morgenen, nå er jeg lysvåken men likevel så føler jeg ikke behovet.. Eneste er at jeg er litt "flau" pga den store forskjellen, jeg ser veldigveldigVELDIG annerledes ut uten sminke.. Men virker ikke som om noen på arbeidsplassen har lagt merke til det.. Jeg er sånn at jeg ikke kan bruke bare mascara og litt eyeliner, jeg må ha hele pakka om jeg først skal sminke meg, og hele pakka kan fort ta en halvtime - tre kvarter..



Anonymous poster hash: 6fad9...916
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sminker meg diskret på jobb, jeg jobber med barn og syntes da det passer seg best. Jeg jobber vanlig 8-4 jobb så jeg bruker bare 10 min av morgenen på det...

Anonymous poster hash: a538d...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg hverdagslig på jobb. Dvs foundation, pudder, mascara og øyenbrynspenn. Jobber i klesbutikk, men ville sminket meg på denne måten uansett hva jeg hadde jobbet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som bedriftens ansikt utad så bruker jeg sminke, diskré parfyme og et påklistret smil store deler av tiden ;)



Anonymous poster hash: ff9d3...df9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innenfor helsesektoren, og er i daglig kontakt med brukere. Bruker hverdagslig sminke som kun tar meg max 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to helt forskjellige jobber. Den ene er på kontor og den andre omfatter arbeid med små barn.

Kontor - her kan jeg egentlig kjøre på som jeg vil, innenfor en viss grense. Men kan bruke falske vipper og leppestift m/ liplinerliksom. Viktig å se velpleid og classy ut. Nøytral Smokey eye funker alltid.

Jobb med barn tilstede - Nedtonet, null leppestift, nøytral øyensminke uten glitter/shimmer og winged liner. Skal helst se litt fresh og naturlig ut. Mørkbrun kajal i stedet for sort, færre lag med maskara, mindre kontur/highlight(mer fokus på blush), lip balm med litt farge i stedet for leppestift.



Anonymous poster hash: 18769...c3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på sykehus, sminker meg hver dag, men ikke noe massive greier, bare litt foundation, pudder, mascara og lipgloss. Null parfyme da det ikke er tillatt hos oss.



Anonymous poster hash: 92398...efd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Om jeg hadde jobbet i helsesektor så hadde jeg nok ikke brukt mye sminke, bare foundation kanskje mascara og fylt inn øyebrynene bare for å freshe opp. Hadde nok følt meg som en dragqueen nesten om jeg skulle gått med hverdagssminken min der.

Men på jobb hvor man har med kunder å gjøre, eller kontor ville jeg sminket meg pent som til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, foundation, concealer, pudder, broncer, rouge, countouring, øyebryngel, eyeliner, lys øyeskygge, maskara, lipgloss. Jobber i helsevesenet. Bruker ca 8 min på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av uka har jeg bustete hår og ingen sminke. Jobber også da i morgenkåpe og joggebukse. Haha. Men det er fordi jeg har mye hjemmekontor ;) de dagene jeg er på kontoret sminker jeg meg, litt maskara, eyeliner, øyenbrynspuddder, concealer og blush. Og lar joggebuksa og morgenkåpa forbli hjemme ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobber i post, mye kundebehandling. å bruker som regel bare mascara.



Anonymous poster hash: 64620...2a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg minimalt på jobb (jobber på sykehus), blir litt mascara og håret i en hestehale. Null parfyme og null neglelakk siden det ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk , så litt sminke må jeg ha på.

Hadde jeg jobbet på kontor, så hadde jeg vel gitt en F i å sminke meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jobber på en restaurant (jobber ikke med matservering/laging), sminker meg bestandig på jobb. Foundation, pudder, evt blush/solpudder, øyeskygge, mascara, eyeliner på våtkanten og over øyet, å fyller inn brynene. :) Det høres veldig mye ut, men jeg bruker ikke voldsomt med sminke altså. ;) Jeg kan begynne på jobb fra alt til 6 om morgenen til 6 om kvelden. :)

Anonymous poster hash: 8f144...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med barn. Sminker meg sjeldnere og sjeldnere på jobb. Er altfor trøtt om morgenen, og driter i hvordan jeg ser ut på jobb, barna bryr seg jo ikke. Noen ganger har jeg med sminkepungen og tar på litt concealer, mascara, øyenbrynspudder og solpudder før jeg starter på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg uansett om jeg skal på tidligvakt eller seinvakt. Jobber i helsesektoren. Synes det er viktig å se litt stelt og ordentlig ut. Bruker selvfølgelig ikke klokke, øredobber, ringer, parfyme og sånne ting.



Anonymous poster hash: 60668...420
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å markere brynene hver dag, men det er det eneste jeg tar meg tid til; begynner 04.30 på jobb. Møter stort sett ingen andre enn 10ish kolleger på jobb, så bryr meg ikke.

Sminker meg av og til på lørdager, da begynner jeg ikke før 06.45!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...