Gå til innhold

Vaske sminkebørster


Crystallized

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit spørsmål som jeg håper noen har bedre peiling enn meg! Hvordan og hvor ofte skal dette gjøres?

Pudderbørste, foundationbørste osv. Hvilke produkter skal jeg bruke ved vasking av børster? Kan jeg bruke produkter jeg til vanlig har i hjemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å vaske dei med Zalo, og så setje dei i eit glas med utvatna eddik som får vekk bakterier. Billig, miljøvennleg og minimalt med kjemikalier. Pudderkosten vaskar eg ca ein gong i veka, bruker ikkje så ofte sminke. Hadde eg brukt kost til foundation, så hadde eg nok vaska den etter kvart bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å vaske dei med Zalo, og så setje dei i eit glas med utvatna eddik som får vekk bakterier. Billig, miljøvennleg og minimalt med kjemikalier. Pudderkosten vaskar eg ca ein gong i veka, bruker ikkje så ofte sminke. Hadde eg brukt kost til foundation, så hadde eg nok vaska den etter kvart bruk.

Zalo? Nei nei nei. Bruk heller vanlig shampo. Og de skal IKKE sitte i vann. Det ødelegger limen og gjør at de råtner og mister hår.

Anonymous poster hash: cd4d5...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske de med mild Shampo, gjerne babyshampo, skyll godt uten å få vann i skaftet.

Legg de på ett håndkle for tørk, aldri la de stå, da kan vann renne ned i håndtaket og

gjøre slik at limet løsner og kostene blir ødelagt.



Anonymous poster hash: 3c605...f9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo? Nei nei nei. Bruk heller vanlig shampo. Og de skal IKKE sitte i vann. Det ødelegger limen og gjør at de råtner og mister hår.

Anonymous poster hash: cd4d5...4c4

Vaske de med mild Shampo, gjerne babyshampo, skyll godt uten å få vann i skaftet.

Legg de på ett håndkle for tørk, aldri la de stå, da kan vann renne ned i håndtaket og

gjøre slik at limet løsner og kostene blir ødelagt.

Anonymous poster hash: 3c605...f9f

Tusen takk! Dette hadde jeg aldri tenkt på selv. Da skal jeg gjøre det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker børsterens fra Mac. Må innrømme at jeg er litt sløv med å vaske børstene mine, men prøver å gjøre det en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo? Nei nei nei. Bruk heller vanlig shampo. Og de skal IKKE sitte i vann. Det ødelegger limen og gjør at de råtner og mister hår. Anonymous poster hash: cd4d5...4c4

Joda, kan bruke sjampo. Dei tåler 5-10 minutter i vatn, berre busten nedi, ikkje opp til limen. Skyll godt, og tørk dei sidelengs eller opp ned så ikkje limen blir øydelagt. Har hatt mine i 2-3 år, og er akkurat som nye. Smak og behag sjølvsagt, dette har ihvertfall eg god erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker foundation og concealer-børstene en gang i uka. Det bør man, grunnet bakterier og fordi det er de børstene som samler opp mest produkt. Pudder, bronzer, kontur/highlight børstene vasker jeg annenhver uke. Jeg vasker disse med en mild sjampo.

Kostene jeg bruker til øyensminke vasker jeg grundig ca. 1 gang i mnd, avhengig av hvordan de har blitt brukt. Disse vasker jeg også med en mild sjampo. Ellers får de seg en gjennomgang med MAC Brush Cleanser 1 gang i uka eller ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit spørsmål som jeg håper noen har bedre peiling enn meg! Hvordan og hvor ofte skal dette gjøres?

Pudderbørste, foundationbørste osv. Hvilke produkter skal jeg bruke ved vasking av børster? Kan jeg bruke produkter jeg til vanlig har i hjemmet?

En grei regel er å vaske de en gang i uka. Jeg bruker sjampo jeg, og syns det funger helt fint :)

Anonymous poster hash: 5a4c5...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Vasker syntetiske med Daiso Sponge Detergent, og naturlig hår med DENNE.

Naturlige børster av høy kvalitet skal ikke vaskes med renseprodukter som er alkoholbaserte da det kan tørke ut hårene.

Vasker de rundt en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker med zalo jeg også, og mine børster er helt fine og tåler det fint :) syntes det er best for å få ut oljerester. Vasker ca 1gang i uken og kar de tørke opp ned, slik at vannet ikke renner ned i "festet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pink.Pearls

Vasker med zalo jeg også, og mine børster er helt fine og tåler det fint :) syntes det er best for å få ut oljerester. Vasker ca 1gang i uken og kar de tørke opp ned, slik at vannet ikke renner ned i "festet"

Hvordan tørker du dem opp ned uten at børsten blir ødelagt eller skjeiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan tørker du dem opp ned uten at børsten blir ødelagt eller skjeiv?

Hehe, jeg har et sånt børstestativ som de står i til vanlig og så snur jeg de bare opp ned. Før pleide jeg bare å stille de opp ned inntil veggen, de ble ikke skjeve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pink.Pearls

Hehe, jeg har et sånt børstestativ som de står i til vanlig og så snur jeg de bare opp ned. Før pleide jeg bare å stille de opp ned inntil veggen, de ble ikke skjeve :)

Uki, lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit spørsmål som jeg håper noen har bedre peiling enn meg! Hvordan og hvor ofte skal dette gjøres?

Pudderbørste, foundationbørste osv. Hvilke produkter skal jeg bruke ved vasking av børster? Kan jeg bruke produkter jeg til vanlig har i hjemmet?

Det skal gjøres (om du følger proffe råd) etter hver eneste bruk. Om børstene dine er i syntet kan du vaske dem i hva som helst (inkludert whitesprite - det er som en annen malingsbørste), er de av naturhår bruker en shampo.

Anonymous poster hash: 1ce8b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundationkosten vasker jeg med vanlig sjampo eller zalo ca hver 3 dag. Bruker antibac ellers, det fjerner mye av sminken på de. De andre kostene vasker jeg ca 6-8 ganger i året.

Jeg klemmer de halvtørre med en håndkle og lar de tørke med busten utenfor en kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...