Gå til innhold

Du som jobber på sykehjem eller tråkker mye... Favorittsko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke sko bruker DU? :-) Er det noen snille sjeler her som kan anbefale meg noen fantastiske sko til en travel og hektisk hverdag med mye ståing, gåing og løping? Jeg er sykepleier, og i det siste har føttene begynt å gi beskjed om at jeg har for dårlig fottøy. Føttene verker på undersiden av fotsålen og opp gjennom leggen. Travelt.



Anonymous poster hash: abf8c...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt sånne røde såler fra XXL. Man legger de i ovnen i 2-3 minutter, også står på de etterpå. "Sole" heter de (jepp, bare sole). Genialt. Trodde ikke det kom til å være så bra som det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare joggesko :)



Anonymous poster hash: 9bd1d...875
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ecco, litt dyrt men så verdt det (og legg forestillingen om at det er bestemorsko bak deg) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Jeg bruker crocs fordi de er myke og det hjelper på at jeg slipper og bli så "sliten" i beina. Men, de gir ingen støtte og er egentlig ikke så lurt. Veldig mange der jeg jobber bruker slike "rullesko" med buet undersåle slik at man bruker foten riktig. Jeg har dem selv men den måten og gå på må man liksom vennes til så jeg ender somregel opp med crocsene. Mbt masaisko heter vel de jeg har men mbt merket finnes ikke lenger. Vet at andre merker også fører masaisko. Google det så får du bilde av slike jeg mener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg har joggesko fra Nike som jeg synes funker perfekt.

http://www.usbestfreerunshoes.com/images/freerun/womens-nike-free-run--3-turquoise-grey-shoes-220.jpg

Disse synes jeg gir god støtte til min fot. Blir ikke sliten i beina. Jeg trives med joggesko foran slike rullesko egentlig. Og så kjøper jeg selvsagt sko i knæsje farger og får mye kompliment for dem :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker joggesko med god demping, min favoritt er Asics gel Kayano. Flere av kollegaene mine har konventert til samme type sko :)

(jobber på sykehus, blir mye gåing og løping i trapper)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker joggesko, men tenker kanskje å kjøpe meg birkenstocksandaler. De er kanskje ikke så praktisk i stell.. men gode på bena og enkle å ta på!

Anonymous poster hash: f05db...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ecco sandaler, var gode de, men synes ikke de dempet nok. Nå bruker jeg Nike joggesko, de er veldig gode, men jeg blir så varm på bena.

Så jeg er egentlig i samme situasjon. Vanskelig å finne sko som man skal gå i opptil 8-9 timer om dagen, man får liksom ikke kjent på den følelsen når man bare prøver dem i butikken.



Anonymous poster hash: 50c4e...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus og byttet nylig over til birkenstock grunnet klamme føtter i nike skoene mine. Jeg er kjempe fornøyd og det er kjempe behagelig. Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

birkenstock! etter 3 år i jobb på sykehjem fant jeg endelig disse skoene og de er kjempe gode. føler meg ikke sliten i beina lenger. gode joggesko er sikkert det beste men føler jeg blir så klam og svett i beina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste skoene jeg har, og bruker omtrent hver dag kalles for "strikksko" disse finner du i shoeday butikker, og helt sikkert de fleste andre steder. De er utrolig lette, gode og behagelige og gå med. Lette og få av og på seg og har en god såle samt et søtt og fint utseende. Mange forskjellige farger og jeg har flere par av dem. Veldig billige også. Dem redder beina mine når jeg jobber på sykehjem og hjemmesykepleien hvor det blir mye gåing. Anbefales for det sterkeste og er visst veldig populære :) lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus og byttet nylig over til birkenstock grunnet klamme føtter i nike skoene mine. Jeg er kjempe fornøyd og det er kjempe behagelig. Anbefales virkelig.

Sitter de sandalene godt på foten hvis du f.eks må løpe fort i en akuttsituasjon?

Ser bare for meg snublepotensiale hvis jeg må storme ned trappene f.eks....(men så har jeg et ekstra klønegen og da :fnise: )

Har birkenstock som jeg bruker om sommeren, og de er knallgode å gå i, men hadde ikke helt sett for meg at de er gode på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter de sandalene godt på foten hvis du f.eks må løpe fort i en akuttsituasjon?

Ser bare for meg snublepotensiale hvis jeg må storme ned trappene f.eks....(men så har jeg et ekstra klønegen og da :fnise: )

Har birkenstock som jeg bruker om sommeren, og de er knallgode å gå i, men hadde ikke helt sett for meg at de er gode på jobb.

Har løpt med dem ved stans på avdelingen. De sitter godt så lenge man strammere remmene ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i dagligvare og tråkker mye rundt hele dagen på betonggulv dekket av harde fliser.
Jeg har et par gode joggesko jeg bruker i vår/sommersesongen som har noe demping, men som jeg har lagt innleggsåler med ekstra demping i.
I vintersesongen bruker jeg militærstøvler med samme type innleggsåle i. Sålene jeg bruker er en type de selger på XXL, tror de heter noe med Arc elns, er tre forskjellige høyder på dem i gul, orange og rød. Jeg må ha de røde fordi arc'en under foten min er høy, så uten riktig høyde under foten i dårlige sko, kan jeg risikere å tvinge føttene ned i plattfot.

Sålene og gode sko gjør at jeg blir mindre sliten i beina, og får også mindre ryggvondt av tråkkinga på jobben.
Eneste problemet jeg har når jeg skal ha nye joggesko til sommersesongen er at de ikke kan være knæsje i fargene, så jeg sliter litt med å finne gode sko med god demping som også er mørke og nøytrale i fargene. Fordi moten er syrefarger for damesko.... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg hadde tre par sko stående på bakrommet, alle forskjellige typer joggesko. For meg forsvant mye av plagene da jeg begynte å bytte sko iløpet av arbeidsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker joggesko og for min del er det asics som passer best. I tillegg bruker jeg kompresjonsstrømper på jobb, føler jeg er mindre sliten i beina etter jeg begynte å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...