Gå til innhold

Grande vil ha asylsøkere i arbeid, men hvor skal de jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venstres Trine Skei Grande ser for seg at asylsøkerne arbeider mens de er her kan man lese i VG. Å senke den økonomiske byrden som disse asylsøkerne skaper, skal visst være en av årsakene til at hun ønsker dette. Egentlig et greit forslag hvis vi hadde hatt prekær mangel på arbeidskraft.

 
Så jeg lurer veldig på hvor asylsøkerne eventuelt skal jobbe. Arbeidsledigheten i Norge er stigende, og man leser nesten daglig om bedrifter som nedbemanner. I tillegg er det kanskje litt ymse hva de kan av språk. Ser for meg at mange ikke engang kan engelsk, og det er mange jobber som blir utelukket bare fordi man ikke kan norsk. 
 
Noen som har noen konkrete og realistiske forslag til hvor asylsøkerne kan jobbe? Hvis man ikke har noen utdanning eller et type fagbrev, så vil jeg tro at det blir vanskelig å finne noe hvis man ikke kan snakke norsk. Kan heller ikke helt se for meg hvordan asylsøkerne skal klare å utkonkurrere nordmenn (eller øst-europeere) på arbeidsmarkedet. Det virker for meg som et urealistisk forslag. En god tanke som ikke vil fungere i praksis.
 


Anonymous poster hash: d8f1a...77f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen aning. Her jeg bor er arbeidsledigheten såpass stor at jeg kan ikke fatte hvor de skal plassere disse menneskene i arbeid. Det bor nok av folk her som trenger arbeid.  men hørte at enkelte bedrifter (feks stormberg) skulle ansette flere asylsøkere. Igjen gjør dette meg ganske irritert når det er såpass høy ledighet så burde de som er best kvalifisert få jobben. Ikke kvotere inn asylsøkere for å få god PR. 



Anonymous poster hash: d4b17...038
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP vil at sosialklienter skal jobbe for å få penger til mat. Kan en ikke sette asylsøkere til å gjøre de samme jobber som sosialklienter er tenkt å stå for da?