Gå til innhold

Grande vil ha asylsøkere i arbeid, men hvor skal de jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venstres Trine Skei Grande ser for seg at asylsøkerne arbeider mens de er her kan man lese i VG. Å senke den økonomiske byrden som disse asylsøkerne skaper, skal visst være en av årsakene til at hun ønsker dette. Egentlig et greit forslag hvis vi hadde hatt prekær mangel på arbeidskraft.

 
Så jeg lurer veldig på hvor asylsøkerne eventuelt skal jobbe. Arbeidsledigheten i Norge er stigende, og man leser nesten daglig om bedrifter som nedbemanner. I tillegg er det kanskje litt ymse hva de kan av språk. Ser for meg at mange ikke engang kan engelsk, og det er mange jobber som blir utelukket bare fordi man ikke kan norsk. 
 
Noen som har noen konkrete og realistiske forslag til hvor asylsøkerne kan jobbe? Hvis man ikke har noen utdanning eller et type fagbrev, så vil jeg tro at det blir vanskelig å finne noe hvis man ikke kan snakke norsk. Kan heller ikke helt se for meg hvordan asylsøkerne skal klare å utkonkurrere nordmenn (eller øst-europeere) på arbeidsmarkedet. Det virker for meg som et urealistisk forslag. En god tanke som ikke vil fungere i praksis.
 


Anonymous poster hash: d8f1a...77f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen aning. Her jeg bor er arbeidsledigheten såpass stor at jeg kan ikke fatte hvor de skal plassere disse menneskene i arbeid. Det bor nok av folk her som trenger arbeid.  men hørte at enkelte bedrifter (feks stormberg) skulle ansette flere asylsøkere. Igjen gjør dette meg ganske irritert når det er såpass høy ledighet så burde de som er best kvalifisert få jobben. Ikke kvotere inn asylsøkere for å få god PR. 



Anonymous poster hash: d4b17...038
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP vil at sosialklienter skal jobbe for å få penger til mat. Kan en ikke sette asylsøkere til å gjøre de samme jobber som sosialklienter er tenkt å stå for da?



Anonymous poster hash: a01f5...63f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Venstres Trine Skei Grande ser for seg at asylsøkerne arbeider mens de er her kan man lese i VG. Å senke den økonomiske byrden som disse asylsøkerne skaper, skal visst være en av årsakene til at hun ønsker dette. Egentlig et greit forslag hvis vi hadde hatt prekær mangel på arbeidskraft.

 
Så jeg lurer veldig på hvor asylsøkerne eventuelt skal jobbe. Arbeidsledigheten i Norge er stigende, og man leser nesten daglig om bedrifter som nedbemanner. I tillegg er det kanskje litt ymse hva de kan av språk. Ser for meg at mange ikke engang kan engelsk, og det er mange jobber som blir utelukket bare fordi man ikke kan norsk. 
 
Noen som har noen konkrete og realistiske forslag til hvor asylsøkerne kan jobbe? Hvis man ikke har noen utdanning eller et type fagbrev, så vil jeg tro at det blir vanskelig å finne noe hvis man ikke kan snakke norsk. Kan heller ikke helt se for meg hvordan asylsøkerne skal klare å utkonkurrere nordmenn (eller øst-europeere) på arbeidsmarkedet. Det virker for meg som et urealistisk forslag. En god tanke som ikke vil fungere i praksis.
 

Anonymous poster hash: d8f1a...77f

 

Grande ønsker å kaste ut alle de svenske og øst-europeiske gjestearbeiderne og kvotere inn flyktninger i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FrP vil at sosialklienter skal jobbe for å få penger til mat. Kan en ikke sette asylsøkere til å gjøre de samme jobber som sosialklienter er tenkt å stå for da?

Anonymous poster hash: a01f5...63f

 

ja det er jo et forslag. Men problemet feks ved at mange som er arbeids ledig eller sosialklienter jobber for mat /pengene de får ,er at bedrifter trenger mindre folk pga de har flere som jobber der gratis for bedriften og arbeidsledigheten blir like stor. og det er like lite jobber der ute.  Men det ser fantastisk ut på NAV sine papirer at flest mulig er ute i aktivitet. 

Anonymous poster hash: d4b17...038

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan bygge veier.

Anonymous poster hash: 77f22...d6b

God ide. Infrastrukturetterslep på 2600 milliarder.

Anonymous poster hash: 858e9...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikre paller er noe alle kan.

Finn ut om noen av de har vært ansatt i helsesektoren der de kommer fra, med litt kurs og sånn så har man det gående.

 

Og de som kun kom hit fordi de vil berike seg selv uten og yte noe, vel dem er det bare og sende på døra. Regner med at Dublin avtalen gjelder fortsatt, uten og være sikker.

 

Er enig i at man ikke skal være dumsnill og ta inn mange, man kan ikke hjelpe alle, men man kan hjelpe noen.

 

 

 



Anonymous poster hash: db213...950
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FrP vil at sosialklienter skal jobbe for å få penger til mat. Kan en ikke sette asylsøkere til å gjøre de samme jobber som sosialklienter er tenkt å stå for da?

Anonymous poster hash: a01f5...63f

 

 

 

Nei, fordi dette blir sett på som slaveri.  Ihvertfall ifølge KG: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FrP vil at sosialklienter skal jobbe for å få penger til mat. Kan en ikke sette asylsøkere til å gjøre de samme jobber som sosialklienter er tenkt å stå for da?

Anonymous poster hash: a01f5...63f

 

 

 

Nei. Hvor skal sosialklientene jobbe hvis økonomiske migranter okkuperer arbeidsplassene? Dessuten er det ikke så mange slike arbeidsplasser i Norge, så det blir enten eller, ikke begge deler. 

 

PS. Det er ikke så mange steder hvor de økonomiske migrantene kan gå rett ut i jobb med kun grunnskole som de fleste fra Syria har f.eks. eller analfabeter som de fleste fra noen andre afrikanske land er. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke jobbe i offentlig administrasjon? Det er jo så mange latsabber der, vi trenger flere så vi kan få fortgang i systemet. 



Anonymous poster hash: 947ff...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Venstres Trine Skei Grande ser for seg at asylsøkerne arbeider mens de er her kan man lese i VG. Å senke den økonomiske byrden som disse asylsøkerne skaper, skal visst være en av årsakene til at hun ønsker dette. Egentlig et greit forslag hvis vi hadde hatt prekær mangel på arbeidskraft.

 
Så jeg lurer veldig på hvor asylsøkerne eventuelt skal jobbe. Arbeidsledigheten i Norge er stigende, og man leser nesten daglig om bedrifter som nedbemanner. I tillegg er det kanskje litt ymse hva de kan av språk. Ser for meg at mange ikke engang kan engelsk, og det er mange jobber som blir utelukket bare fordi man ikke kan norsk. 
 
Noen som har noen konkrete og realistiske forslag til hvor asylsøkerne kan jobbe? Hvis man ikke har noen utdanning eller et type fagbrev, så vil jeg tro at det blir vanskelig å finne noe hvis man ikke kan snakke norsk. Kan heller ikke helt se for meg hvordan asylsøkerne skal klare å utkonkurrere nordmenn (eller øst-europeere) på arbeidsmarkedet. Det virker for meg som et urealistisk forslag. En god tanke som ikke vil fungere i praksis.
 

Anonymous poster hash: d8f1a...77f

 

 

De kunne bli stortingspolitikere. Det kan ikke bli verre enn det er nå. Større idioter enn de som sitter på stortinget nå, er det ikke mulig å oppdrive. Dessverre er det bare 169 av dem, så det vil ikke hjelpe noe særlig på arbeidsløsheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan de ikke jobbe i offentlig administrasjon? Det er jo så mange latsabber der, vi trenger flere så vi kan få fortgang i systemet. 

Anonymous poster hash: 947ff...36b

 

 

 

Gidderu bare å lære de norsk først?   I tillegg til å lære de om norske lover, regler og ikke minst normene.  Lær de også at alle kvinner i Norge ikke er horer selv om vi ikke bærer hijab og kler oss i telt.  Fikseru det?  Takk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Spikre paller er noe alle kan.

Finn ut om noen av de har vært ansatt i helsesektoren der de kommer fra, med litt kurs og sånn så har man det gående.

 

Og de som kun kom hit fordi de vil berike seg selv uten og yte noe, vel dem er det bare og sende på døra. Regner med at Dublin avtalen gjelder fortsatt, uten og være sikker.

 

Er enig i at man ikke skal være dumsnill og ta inn mange, man kan ikke hjelpe alle, men man kan hjelpe noen.

 

 

 

Anonymous poster hash: db213...950

 

Vi har nok alvorlige uhell på norske sykehus, for mange har det fått alvorlige konsekvenser. Jeg har selv vært hos en lege som ikke kan forskjell på pigmentering og bloduttredelse. Samme legen påstod at alle nordmenn har tørt hår. 

Tenker vi satser på ansatte med kvalifikasjoner, også når det gjelder språk.

Anonymous poster hash: 9aee7...9b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidderu bare å lære de norsk først?   I tillegg til å lære de om norske lover, regler og ikke minst normene.  Lær de også at alle kvinner i Norge ikke er horer selv om vi ikke bærer hijab og kler oss i telt.  Fikseru det?  Takk. 

 

Ja, de må på integreringskurs først. Gjerne minst 4 uker. Sånne kurs bør staten tenke på å lage allerede nå. De MÅ ha bestått dette kurset for å få bli. 

Anonymous poster hash: 947ff...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grande kan man ikke ta seriøst. 

 

Hun ønsker masseinnvandring, men nektet selv på radio å ta imot noen asylsøkere i sitt eget hjem. Byrden får andre stå for.



Anonymous poster hash: d9998...b0c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er positiv til forslaget.

I all min naivitet håper jeg dette er et strategisk utspill fra Venstre for at de skal kunne vise til at de "gjør noe" for migrantene. Hvis så, vil det også være enklere for dem å svelge noen restriktive tiltak. Altså en illusjon av at de gir og tar.

Selve lovendringen vil knapt få noen relevans; hvordan i alle dager skal de få seg jobb? Den eneste muligheten må være hvis de allerede har et nettverk i Norge, mao en fetter som driver kebabsjappe og tilbyr dem jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Skei Grande er så fjern i hodet, at helt ærlig vil jeg bruke ord betegnelser som ikke evner seg på trykk.

 

Kostnader i forhold til innvandring har hun aldri tenkt på. Det er bare slikt som kommer i ettertid. I tillegg kan komme med utsagn som dette:

 

"- Vi må ta alvoret innover oss om at det blir krevende å håndtere flyktningene, og vi må være kreative i løsningene framover. Blant annet må vi få dem ut i arbeid fra dag én, sier Venstre-leder Trine Skei Grande til Dagbladet"

 

samtidig som man kan lese om dette:

 

http://www.nrk.no/norge/840-sokte-jobben_-han-fikk-den-1.11814162

 

http://e24.no/jobb/oljebremsen/tror-50-000-oljejobber-kan-gaa-tapt/23474258

 

 

Planeten kaller Trine Skei Grande og Venstre... Hallo!!! Er det noe der?

 

Det er så så fjernt at man ikke klarer å sette ord på det. Hun surrer rundt i kokoland. Fatter ikke hvordan hun kan komme med slike floskler! Selv om et slikt utsagn kan virke uskyldig, så provoserer det noe jævlig, der vi snakker om en partileder! Tror hun virkelig på hva hun selv sier? Basert på hva hun har sagt før, og mer, så ja. Hun tror nok på det hun selv sier. Hun er tross alt *******************

 

Å vite at slike folk sitter med makt i Norge, er dystert å tenke på. Hvordan klarer slike folk å ende opp som partiledere? Hun burde heller ha jobbet i en butikk, i et produksjonsanlegg eller annet.

Endret av Snof
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grande har ikke gjort noe annet enn å være politiker siden slutten av 90-tallet. Som de fleste politikere virkelighetsfjern og ubrukelig oppdatert på det samfunnet hun er satt til å forvalte. Bare prat og fine tanker. Fullstendig tåkesky. Venstre skulle ha kommet under sperregrensen og Grande satt til en jobb hvor hun ble skitten på henda i resten av sitt yrkesaktive liv.

Anonymous poster hash: cab21...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spikre paller er noe alle kan.

Finn ut om noen av de har vært ansatt i helsesektoren der de kommer fra, med litt kurs og sånn så har man det gående.

 

Og de som kun kom hit fordi de vil berike seg selv uten og yte noe, vel dem er det bare og sende på døra. Regner med at Dublin avtalen gjelder fortsatt, uten og være sikker.

 

Er enig i at man ikke skal være dumsnill og ta inn mange, man kan ikke hjelpe alle, men man kan hjelpe noen.

 

 

 

Anonymous poster hash: db213...950

 

Man kunne ha hjulpet ALLE i teltleire i nærområdene. Dette har Europa og Norge sagt blankt nei til. Her gjelder det å hjelpe på den måten som skader oss mest mulig. 

Anonymous poster hash: 9a207...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...