Gå til innhold

Den 80-årige damen hører guttene rope «hore» til henne: Fremmed i eget land


Snof

Anbefalte innlegg

Mest vanlig var det på begynnelsen av 80-tallet. 70-tallet og 90-tallet kommer vel forholdsvis likt ut. Uansett var det mer likestilling på dette området på 70-90 tallet enn det er i dag.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

 

Jeg var unge på 80 tallet og kan faktisk ikke huske at noen solte seg toppløse på den tiden. Men så kommer jeg fra en ganske liten by da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var unge på 80 tallet og kan faktisk ikke huske at noen solte seg toppløse på den tiden. Men så kommer jeg fra en ganske liten by da.

Jeg husker i 1986 en som hadde vært på Sognsvann i Oslo. Han hadde telt over 200 damer og samtlige (uten unntak) var toppløse.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unge menn som sitter på kafeene hele dagen

Hvor er du, som får med deg at de gjør det?

Anonymous poster hash: 805ab...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor er du, som får med deg at de gjør det?

Anonymous poster hash: 805ab...8b3

 

 

 

Jeg jobber 100 % og har fått med meg det. Det er jo ikke vanskelig å se.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100 % og har fått med meg det. Det er jo ikke vanskelig å se.   

Det er jo ikke umulig at de har vaskejobb etc. sent på kveld/natt/tidlig morgen og bare chiller med kompiser på kafe en del...

 

Men det er generelt ikke så lett å få jobb overalt i Norge, spesielt for folk med utenlandsk opprinnelse. Bedre å sosialisere seg enn å sitte hjemme og se i veggen.

Anonymous poster hash: 805ab...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo ikke umulig at de har vaskejobb etc. sent på kveld/natt/tidlig morgen og bare chiller med kompiser på kafe en del...

 

Men det er generelt ikke så lett å få jobb overalt i Norge, spesielt for folk med utenlandsk opprinnelse. Bedre å sosialisere seg enn å sitte hjemme og se i veggen.

Anonymous poster hash: 805ab...8b3

 

 

 

66 % av somaliske innvandrere i arbeidsdyktig alder jobber ikke enda de har vært her i over 7 år.  Hvordan vil du forklare det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er jo ikke umulig at de har vaskejobb etc. sent på kveld/natt/tidlig morgen og bare chiller med kompiser på kafe en del...

 

Men det er generelt ikke så lett å få jobb overalt i Norge, spesielt for folk med utenlandsk opprinnelse. Bedre å sosialisere seg enn å sitte hjemme og se i veggen.

Anonymous poster hash: 805ab...8b3

 

 

Vaskejobber er veldig sjelden nattejobber. Det er altfor dyrt å betale dobbelt lønn for at de skal jobbe på natta.

Anonymous poster hash: 7f6b4...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var unge på 80 tallet og kan faktisk ikke huske at noen solte seg toppløse på den tiden. Men så kommer jeg fra en ganske liten by da.

Da vil jeg si at du levde ganske så isolert mentalt sett dersom du ikke fikk med deg at det var populært blant kvinner i Nord-Europa å sole seg toppløs på stranda på åttitallet. Puppene var helt klart friere i Nord-Europa på åttitallet enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Interessant, som om min holdning er IMPORTERT? Jeg er kanskje ikke født i Norge, men jeg er oppvokst her og ingen av mine meninger er IMPORTERT fra noe sted. Just FYI.

Anonymous poster hash: 4a34b...236

 

 

Man arver jo også holdninger fra sitt hjemland og der man vokste opp. Holdninger som går på økte klasseskiller ønsker jeg faktisk ikke mer av i Norge. Se svaret i lys av det du svarte om ressurssvake i områder du selv ikke ønsker å bo i. 

Anonymous poster hash: 793d4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva du mener. Feministene har kjempet for likestilling på mange områder men de og kvinner har ikke fulgt opp kampen på dette området.

Påstanden var at innvandrere/muslimer var lite selvkritiske når de ikke så at hijab m.m. var kvinneundertrykkende. At kvinner må ha topp mens menn slipper er ikke noe mindre undertrykkende og er til og med dårligere basert på historisk og generell praksis.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

Ok, ser den. Men spørsmålet er da hvorfor det nå er mindre akseptert for kvinner å gå toppløs utenfor en seksuell kontekst enn det var for 30 år siden. At nordmenn selv kanskje utgjør en viss del av forklaringen stemmer nok, men innvandring fra kulturer med et mye mer konservativ kvinnesyn hjelper jo ikke akkurat. 

Anonymous poster hash: 793d4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg på en episode for omkring åtte år siden da jeg gikk på VGS. Under en skoledebatt, mens vanviddet rundt "ambulansessaken" var på sitt største trakk representantene for AP, SV og Rødt frem rasisme fra majoritessamfunnet mot minoriteter, og hang ambulansepersonellet ut som rasister, som så mange andre gjorde. Under spørsmålsseansen ble mikrofonen gitt til en jente i salen som ønsket å nyansere en del. Hun fortalte om hvordan hun ble mobbet da hun bodde i Groduddalen for å være hvit og blond og rasismen som hun hadde levd med og følt på kroppen over så lang tid. Jeg husker hvilken vekker det var for min del, og hvordan representanten fra SV, åpenbart ikke forberedt på dette scenariet, ble stående å stotre frem noe om at det var synd, men at rasisme mot minoriteter tross alt var et mye større problem. 

 

Regner med det ikke har blitt så veldig mye bedre i løpet av de siste åtte årene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...