Gå til innhold

Den 80-årige damen hører guttene rope «hore» til henne: Fremmed i eget land


Snof

Anbefalte innlegg

Etniske nordmenn er vel ikke så mye mer selvkritiske. På 70-tallet hadde vi likestilling på stranda og både kvinner og menn kunne gå toppløse. I dag blir kvinner sett negativt på hvis de er toppløse mens menn fortsatt har lov. Uten noen fornuftig grunn! Og nordmenn flest er ikke villig til å forsvare denne likestillingen!

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

Det her er like latterlig som usant. 

 

Anonymous poster hash: 4a34b...236

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva tror du er grunnen til at vi ikke kan gå toppløse på stranda? Tenke tenke...  :klo:

Grunnen er selvfølgelig at kvinner ikke har forsvart den rettigheten.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er like latterlig som usant.   Anonymous poster hash: 4a34b...236

Hva er usant? At de kunne være toppløse på 70-tallet? At de blir sett på som "uanstendige" av andre kvinner nå? Hva er det latterlige? At vi i motsetning til de fleste kulturer og mesteparten av menneskets historie nå gjør forskjell på kvinner og menn når det gjelder toppløshet?

Anonymous poster hash: 183d8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er utenlandsk selv. Mannen min er også utenlandsk. Begge kommer fra muslimske kulturer/land.

Det vi har til felles er at foreldrene våre bosatte seg i områder med minst tetthet av innvandrere, hvor det var et større antall norske naboer enn utenlandske. Og det er jeg sjeleglad for. Vi bosatte oss langt ut på landet i trøndelag hvor antall utenlandske familier kunne telles på mindre enn én hånd. Vi lærte norsk i rekordfart, og selv om vi har muslimsk bakgrunn så deltok vi i alt av julearrangement og lignende og det var aldri et problem - det var en selvfølge. Man bor i Norge og her er det norske tradisjoner som man bør være med på, selv om man ikke deler samme kultur,religion eller whatnot.

 

 

Jeg kommer aldri til å bosette meg i områder med stort antall innvandrere (uansett etnisitet), dette fordi det blir tendenser til "ghettoer" og det ønsker jeg ikke å bo i. Jeg kommer forsåvidt aldri til å bosette meg i områder med stort antall norske NAV'ere og arbeidsløse rednecks.

 

Poenget er at de med god/grei utdanning og faste jobber flytter til bedre steder og er ganske spredt, nettopp fordi de har råd til det - imens slike som det artikkelen/boken handler om er "grumset" som blir igjen i ghettoene.

 

Spørsmålet er da ikke om eller hvor mye religionen har skylden, men den sosio-økonomiske statusen til disse folkene, som er ganske lav. De er NAV'ere, arbeidsløse, de omgås kun "seg og sine" og barna vokser opp til å gjøre det samme.

 

Jeg har ingen problem med at Norge tar imot flyktninger, jeg var en flyktning selv, men jeg synes det er på sin plass å kritisere hvor god jobb vi gjør med å integrere disse . Har vi ressurser til å gi de en like god integrering som det jeg (og mange andre jeg kjenner) fikk? Det har vi helt sikkert, men da må disse brukes enda bedre og finne en bedre og smartere løsning.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 4a34b...236

 

 

Nå har religion alene selvsagt ikke skylden, men påstå nå ikke at massiv innvandring har gjort disse ghettoene verre enn de var. Om du tar et område med flere litt ressurssvake mennesker så gjør man det iallefall ikke bedre med ukritisk innvandring av ennå flere som har lite ressurser til å bidra. 

 

At man gjør sosioøkonomiske problemer verre med innvandring er ikke akkurat noen overraskelse, selv om det kanskje typisk aldri har levd flust av ressurssterke mennesker i typiske "østkantområder" så var det i alle fall bedre forhold der før innvandringen startet. Og at du har det synet på mennesker som har det vanskelig er bare kvalmt og er ikke holdninger jeg ønsker å importere mer av. 

Anonymous poster hash: 793d4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er usant? At de kunne være toppløse på 70-tallet? At de blir sett på som "uanstendige" av andre kvinner nå? Hva er det latterlige? At vi i motsetning til de fleste kulturer og mesteparten av menneskets historie nå gjør forskjell på kvinner og menn når det gjelder toppløshet?

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

Hvilke andre kvinner er det som ser på det som "uanstendig"?

Anonymous poster hash: 50395...552

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etniske nordmenn er vel ikke så mye mer selvkritiske. På 70-tallet hadde vi likestilling på stranda og både kvinner og menn kunne gå toppløse. I dag blir kvinner sett negativt på hvis de er toppløse mens menn fortsatt har lov. Uten noen fornuftig grunn! Og nordmenn flest er ikke villig til å forsvare denne likestillingen!

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

Neida, for man har selvsagt ingen interessegrupper i Norge som har kjempet for likestilling og holdninger rundt kjønn... 

 

Stikkord: feminisme, som er godt representert i offentlig styre og stell i dag. 

Anonymous poster hash: 793d4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nå har religion alene selvsagt ikke skylden, men påstå nå ikke at massiv innvandring har gjort disse ghettoene verre enn de var. Om du tar et område med flere litt ressurssvake mennesker så gjør man det iallefall ikke bedre med ukritisk innvandring av ennå flere som har lite ressurser til å bidra. 

 

At man gjør sosioøkonomiske problemer verre med innvandring er ikke akkurat noen overraskelse, selv om det kanskje typisk aldri har levd flust av ressurssterke mennesker i typiske "østkantområder" så var det i alle fall bedre forhold der før innvandringen startet. Og at du har det synet på mennesker som har det vanskelig er bare kvalmt og er ikke holdninger jeg ønsker å importere mer av. 

Anonymous poster hash: 793d4...df6

 

 

Interessant, som om min holdning er IMPORTERT? Jeg er kanskje ikke født i Norge, men jeg er oppvokst her og ingen av mine meninger er IMPORTERT fra noe sted. Just FYI.

Anonymous poster hash: 4a34b...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er usant? At de kunne være toppløse på 70-tallet? At de blir sett på som "uanstendige" av andre kvinner nå? Hva er det latterlige? At vi i motsetning til de fleste kulturer og mesteparten av menneskets historie nå gjør forskjell på kvinner og menn når det gjelder toppløshet?

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

At innvandrere,muslimer og Islam ikke har en damn shit med at folk ikke soler seg toppløse og feminime å 70-tallet å gjøre.

Er du ikke litt flau engang, over å bidra så useriøst til debatter?

 

 

 

Anonymous poster hash: 4a34b...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er usant? At de kunne være toppløse på 70-tallet? At de blir sett på som "uanstendige" av andre kvinner nå? Hva er det latterlige? At vi i motsetning til de fleste kulturer og mesteparten av menneskets historie nå gjør forskjell på kvinner og menn når det gjelder toppløshet?

Anonymous poster hash: 183d8...da3

 

 

Det var mer vanlig å gå toppløs på nittitallet enn det var på syttitallet.   Jeg gikk selv toppløs langt uti nittitallet og det var helt vanlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre kvinner er det som ser på det som "uanstendig"? Anonymous poster hash: 50395...552

De fleste andre kvinner. Hvis en venninnegjeng går på stranda og en tar av seg toppen vil flere av de andre reagere negativt. Ennå mer hvis de har med seg kjærester, barn, foreldre o.s.v.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for man har selvsagt ingen interessegrupper i Norge som har kjempet for likestilling og holdninger rundt kjønn...  Stikkord: feminisme, som er godt representert i offentlig styre og stell i dag.  Anonymous poster hash: 793d4...df6

Forstår ikke hva du mener. Feministene har kjempet for likestilling på mange områder men de og kvinner har ikke fulgt opp kampen på dette området.

Påstanden var at innvandrere/muslimer var lite selvkritiske når de ikke så at hijab m.m. var kvinneundertrykkende. At kvinner må ha topp mens menn slipper er ikke noe mindre undertrykkende og er til og med dårligere basert på historisk og generell praksis.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er underfundig på KG er at alle hater Frp og alle hater innvandring.  Litt som å skyte seg selv i leggen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer vanlig å gå toppløs på nittitallet enn det var på syttitallet.   Jeg gikk selv toppløs langt uti nittitallet og det var helt vanlig. 

 

Jeg solte meg toppløs på stranden på 70 og 80-tallet og vi var relativt mange som gjorde det.

Anonymous poster hash: 50395...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At innvandrere,muslimer og Islam ikke har en damn shit med at folk ikke soler seg toppløse og feminime å 70-tallet å gjøre.Er du ikke litt flau engang, over å bidra så useriøst til debatter?    Anonymous poster hash: 4a34b...236

Forstår ikke hva du argumenterer for eller mot.

At toppløse damer ble oppfattet som uanstendig mens menn fortsatt kunne gå toppløse skyldes mer amerikansk påvirkning enn Islam. Amerikanerne var generelt de mest konservative av de vestlige i det forrige århundre. (I Norge kunne menn gå toppløse på strendene fra 1927 mens amerikanske menn fikk først lov i 1936, etter resten av Europa, Australia o.s.v.)

Anonymous poster hash: 183d8...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er underfundig på KG er at alle hater Frp og alle hater innvandring. Litt som å skyte seg selv i leggen.

Gjelder de fleste det. Og mange kan ikke engang svare på hvorfor de hater partiet, det er bare en så innøvd "kul" frase de kommer med.

Anonymous poster hash: e979c...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer vanlig å gå toppløs på nittitallet enn det var på syttitallet.   Jeg gikk selv toppløs langt uti nittitallet og det var helt vanlig.

Mest vanlig var det på begynnelsen av 80-tallet. 70-tallet og 90-tallet kommer vel forholdsvis likt ut. Uansett var det mer likestilling på dette området på 70-90 tallet enn det er i dag.

Anonymous poster hash: 183d8...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta stovner bydel.Nå er det nesten kun innvandrere igjen .Og naboen og min familie.Vi er minoritet i egen by,i eget land.Det snakkes ikke norsk her,men alt annet.Butikker har skrift på veggen/skilter jeg ikke kan lese.

Og så skal enda fler inn ? Hjelpes. Stod i en avis,ingen tør å si at de flytter på grunn av alle utlendinger,men er det rart? Hvis man da ikke har alt flyttet,vil en bli et objekt de nye landsmenn kan ha det "hyggelig" med.

 



Anonymous poster hash: a6bc5...b24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder de fleste det. Og mange kan ikke engang svare på hvorfor de hater partiet, det er bare en så innøvd "kul" frase de kommer med.

Anonymous poster hash: e979c...0b7

 

Kul frase? Ja, det er kjempekult å bli hengt ut og utskjelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul frase? Ja, det er kjempekult å bli hengt ut og utskjelt.

Nå har du misforstått meg. Mange som hater FrP slenger ut at de hater partiet fordi de syns det er kult og det er noe "alle gjør". Jeg stemmer FrP og ofte når jeg spør hva de hater så mye med partiet har de ikke mye å komme med.

Anonymous poster hash: e979c...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du misforstått meg. Mange som hater FrP slenger ut at de hater partiet fordi de syns det er kult og det er noe "alle gjør". Jeg stemmer FrP og ofte når jeg spør hva de hater så mye med partiet har de ikke mye å komme med.

Anonymous poster hash: e979c...0b7

 

Beklager, da har jeg misforstått deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...