Gå til innhold

IS = venstreekstremister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor skal man plassere IS og andre muslimske terrororganisasjoner på den politiske aksen?

 

Jeg mener det naturlige er å plassere dem på venstresiden. Det er tross alt venstresiden som støtter ubegenset fremmedkulturell innvandring, og som er motstandere av norsk kultur og norske verdier. 

 

Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister. 



Anonymous poster hash: 187a4...d61
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvor skal man plassere IS og andre muslimske terrororganisasjoner på den politiske aksen?

 

Jeg mener det naturlige er å plassere dem på venstresiden. Det er tross alt venstresiden som støtter ubegenset fremmedkulturell innvandring, og som er motstandere av norsk kultur og norske verdier. 

 

Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

 

:fnise:  :fnise:  :fnise:  :fnise:  Skikkelig oppdatert? :hoho:  :hoho:  :hoho:

Anonymous poster hash: 50961...320

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den politiske aksen er sånn OK linje for å plassere folk politisk, men den har flere mangler. Likevel synes det å være noen fellestrekk, men dette forandrer seg med historien. Den er grei for å ikke gjøre diskusjoner alt for komplisert. For øyeblikket har for eksempel venstresiden et veldig anstrengt forhold til nasjonalisme, og det har med det blitt høyresiden som står for nasjonalismen. Litt fram og tilbake her, og mye som kan utdypes.

 

Når det kommer til de islamske organisasjonene som det muslimske brorskap, eller enda verre, den islamske stat står for, så blir det noe vanskeligere.

 

Det nærmeste man kan plassere de islamske organisasjonene på venstresiden, er i forhold til det sosiale aspektet. Det ligger litt i islams natur at man skal dele, og man ser resultatet der islamske organisasjoner hjelper de svake under katastrofer eller lignende. Lignende ser vi for eksempel hos Hamas som driver godt arbeid. Med det sagt, så kunne man sagt det samme om nazismen. I forhold til denne "sosialismen", så blir ikke oss stakkars vantro nevnt i den sammenhengen, da selektiv sosialisme ikke er noe nytt. Islam har også både autoritære og imperialistiske trekk, noe som venstresiden ikke synes per dags dato, å være så glad i.

 

Når det kommer til andre aspekter for venstresiden, som for eksempel toleranse og religionsfrihet, så snakker vi dag og natt. Dette er vel det som står venstresiden sterkest idag, og med det så har det oppstått et paradoks. "Ingen toleranse for intoleranse".

 

Helt ærlig synes jeg ikke særlig om å prøve å plassere disse organisasjonene på den ene eller andre siden av spekteret. Ser ikke helt nødvendigheten, og blir mer en assiasjonslek.

 

Burde være tilstrekkelig å beskrive dem. Det er ille nok i seg selv. 

Endret av Snof
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:fnise:  :fnise:  :fnise:  :fnise:  Skikkelig oppdatert? :hoho:  :hoho:  :hoho:

Anonymous poster hash: 50961...320

 

 

Kom gjerne med innspill og argumenter, hvis du er kjent med de begrepene. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den politiske aksen er sånn OK linje for å plassere folk politisk, men den har flere mangler. Likevel synes det å være noen fellestrekk, men dette forandrer seg med historien. Den er grei for å ikke gjøre diskusjoner alt for komplisert. For øyeblikket har for eksempel venstresiden et veldig anstrengt forhold til nasjonalisme, og det har med det blitt høyresiden som står for nasjonalismen. Litt fram og tilbake her, og mye som kan utdypes.

 

Når det kommer til de islamske organisasjonene som det muslimske brorskap, eller enda verre, den islamske stat står for, så blir det noe vanskeligere.

 

Det nærmeste man kan plassere de islamske organisasjonene på venstresiden, er i forhold til det sosiale aspektet. Det ligger litt i islams natur at man skal dele, og man ser resultatet der islamske organisasjoner hjelper de svake under katastrofer eller lignende. Lignende ser vi for eksempel hos Hamas som driver godt arbeid. Med det sagt, så kunne man sagt det samme om nazismen. I forhold til denne "sosialismen", så blir ikke oss stakkars vantro nevnt i den sammenhengen, da selektiv sosialisme ikke er noe nytt. Islam har også både autoritære og imperialistiske trekk, noe som venstresiden ikke synes per dags dato, å være så glad i.

 

Når det kommer til andre aspekter for venstresiden, som for eksempel toleranse og religionsfrihet, så snakker vi dag og natt. Dette er vel det som står venstresiden sterkest idag, og med det så har det oppstått et paradoks. "Ingen toleranse for intoleranse".

 

Helt ærlig synes jeg ikke særlig om å prøve å plassere disse organisasjonene på den ene eller andre siden av spekteret. Ser ikke helt nødvendigheten, og blir mer enn assiasjonslek.

 

Gode poenger. Men det handler også om å plassere ansvar og tilhørighet. Og det er ingen tvil om at venstresiden er nærmest Islam og islamsk terrorisme. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, liberalister er venstreekstreme, fordi de er for åpne grenser?

IS er for øvrig høyreekstreme, all den tid de står for konservative verdier, kvinneundertrykking, osv.



Anonymous poster hash: a4f72...582
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så, liberalister er venstreekstreme, fordi de er for åpne grenser?

IS er for øvrig høyreekstreme, all den tid de står for konservative verdier, kvinneundertrykking, osv.

Anonymous poster hash: a4f72...582

 

 

Niks. Den norske venstresiden er de mest muslim- og Islamvennlige. Det er ikke noe å diskutere engang. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gode poenger. Men det handler også om å plassere ansvar og tilhørighet. Og det er ingen tvil om at venstresiden er nærmest Islam og islamsk terrorisme. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

 

 

Hvis man skal gi venstresiden ansvar for noe, så har det INGENTING med de eventuelle likhetene, men heller en tafatthet, der de blant annet "kjøper" islamistens verdensbilde.

 

Mener du virkelig at venstresiden har ansvar, og tett tilhørighet til fascistisk islam?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor skal man plassere IS og andre muslimske terrororganisasjoner på den politiske aksen?

 

Jeg mener det naturlige er å plassere dem på venstresiden. Det er tross alt venstresiden som støtter ubegenset fremmedkulturell innvandring, og som er motstandere av norsk kultur og norske verdier. 

 

Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

 

Som min gamle far pleide å si: "Du kan spytte i den ene hånden og ønske i den andre og se hvilken du får mest i".

Anonymous poster hash: f3977...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som min gamle far pleide å si: "Du kan spytte i den ene hånden og ønske i den andre og se hvilken du får mest i".

Anonymous poster hash: f3977...65f

 

 

Venstreekstremister bør spyttes på. Enig. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Niks. Den norske venstresiden er de mest muslim- og Islamvennlige. Det er ikke noe å diskutere engang. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

 

Aha, du tenker sånn, nei ja, da havner IS nok lengst ut på høyresiden. De hater muslimer og islam veldig heftig. Alle som ikke tror på den samme retning som de tror på og alle som ikke tolker islam slik de gjør dreper de. Og det finnes ingen andre i verden som er så fulle av hat mot islam og muslimer, sånn sett, som det de er. Altså, IS havner ut fra dine premisser, langt ut på høyresiden, om ikke lengst ut. Tore Tvedt og hans meningsfeller vil jo bare kaste ut alle muslimer fra Norge. Jevnført med IS så fremstår de bare som små puser.

Anonymous poster hash: a4f72...582

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aha, du tenker sånn, nei ja, da havner IS nok lengst ut på høyresiden. De hater muslimer og islam veldig heftig. Alle som ikke tror på den samme retning som de tror på og alle som ikke tolker islam slik de gjør dreper de. Og det finnes ingen andre i verden som er så fulle av hat mot islam og muslimer, sånn sett, som det de er. Altså, IS havner ut fra dine premisser, langt ut på høyresiden, om ikke lengst ut. Tore Tvedt og hans meningsfeller vil jo bare kaste ut alle muslimer fra Norge. Jevnført med IS så fremstår de bare som små puser.

Anonymous poster hash: a4f72...582

 

 

Nok en Islam-apologet. Islam er fredens religion osv. osv.

 

Dersom muslimer er så fredelige og siviliserte som dere venstreekstremister vil ha det til, så er det på tide at de viser det selv.

 

Hvor mange halshugginger, offentlige steininger og amputasjoner har Tore Tvedt utført? Det må være mange, siden han får venstreekstremistene i IS til å fremstå som små puser.

 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS stiller et spørsmål men gir også et svar. "Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister". Så da er diskusjonen å anse som ferdig..

Politisk befinner IS seg så langt til høyre man kan komme. Hvis det er mulig å bruke tradisjonell politisk akse-teori på denne organisasjonen. Uansett er svaret til TS selvsagt galt.

Endret av Try2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS stiller et spørsmål men gir også et svar. "Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister". Så da er diskusjonen å anse som ferdig..

Politisk befinner IS seg så langt til høyre man kan komme. Hvis det er mulig å bruke tradisjonell politisk akse-teori på denne organisasjonen. Uansett er svaret til TS selvsagt galt.

 

Og du gjør samme tabben som TS.

 

"Politisk befinner IS seg så langt til høyre man kan komme". 

 

Hvor tar du det fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS stiller et spørsmål men gir også et svar. "Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister". Så da er diskusjonen å anse som ferdig..

Politisk befinner IS seg så langt til høyre man kan komme. Hvis det er mulig å bruke tradisjonell politisk akse-teori på denne organisasjonen. Uansett er svaret til TS selvsagt galt.

 

Hvilke partier i Norge er det som er mest Islam-vennlige, og som ønsker mest mulig innvandring fra fremmede kulturer? 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor skal man plassere IS og andre muslimske terrororganisasjoner på den politiske aksen?

 

Jeg mener det naturlige er å plassere dem på venstresiden. Det er tross alt venstresiden som støtter ubegenset fremmedkulturell innvandring, og som er motstandere av norsk kultur og norske verdier. 

 

Fra nå av ønsker jeg at alle omtaler IS som venstreekstremister. 

Anonymous poster hash: 187a4...d61

 

 

Mener du at ISIL passer best på venstresiden fordi ISIL er opptatt av fremmedkulturell innvandring, og mostandere av norsk kultur og norske verdier? 

Eller mener du at det er riktig å plassere ISIL på venstresiden, fordi du mener venstresiden her i Norge er opptatt av fremmedkulturell innvandring, og motstandere av norsk kultur og norske verdier? 

 

Til det første: ISIL liker ikke vantro, og har du vært i utlandet så kan du fort anses som vantro. Ergo er de ikke fan av innvandring. Nå kan du riktignok være fra utlandet om du har riktig tro og levesett (les ISIL sin måte), men ellers er det no no. 

 

Til det andre: Du kan ikke plassere et "parti" til høyere eller venstre, med begrunnelsen av at i Norge liker vi fremmedkulturell feks - fordi ISIL for oss i Norge vil være fremmedkulturelle, og dermed må de være på venstresiden. 

 

Jeg aner ikke hvor vi eventuelt skulle plassert ISIL, men jeg syns utgangspunktet ditt for plassering er feil. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du at ISIL passer best på venstresiden fordi ISIL er opptatt av fremmedkulturell innvandring, og mostandere av norsk kultur og norske verdier? 

Eller mener du at det er riktig å plassere ISIL på venstresiden, fordi du mener venstresiden her i Norge er opptatt av fremmedkulturell innvandring, og motstandere av norsk kultur og norske verdier? 

 

Til det første: ISIL liker ikke vantro, og har du vært i utlandet så kan du fort anses som vantro. Ergo er de ikke fan av innvandring. Nå kan du riktignok være fra utlandet om du har riktig tro og levesett (les ISIL sin måte), men ellers er det no no. 

 

Til det andre: Du kan ikke plassere et "parti" til høyere eller venstre, med begrunnelsen av at i Norge liker vi fremmedkulturell feks - fordi ISIL for oss i Norge vil være fremmedkulturelle, og dermed må de være på venstresiden. 

 

Jeg aner ikke hvor vi eventuelt skulle plassert ISIL, men jeg syns utgangspunktet ditt for plassering er feil. 

 

Islam er totalitær, tankekontroll, akkurat som venstresiden har tendenser til.

Anonymous poster hash: 55de3...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Islam er totalitær, tankekontroll, akkurat som venstresiden har tendenser til.

Anonymous poster hash: 55de3...ed1

 

 

Det totalitære hører både til venstre, og høyresiden til, selv om mange assosierer noe til høyre for å være mer totalitært/autoritært.

 

Så nei. Synes ikke dette er et godt argument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den politiske skalaen funker ikke. IS er ikke høyere eller venstreekstremt. 

 

Det er derimot flere fellestrekk mellom venstresiden og IS enn mellom høyeresiden og IS. Årsaken er at begge deler har meninger som fører til at nordmenn og hvite, samt kristne blir i mindretall og færre i områdene de styrer. På den måten kan IS være en venstreekstrem organisasjon.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Islam er totalitær, tankekontroll, akkurat som venstresiden har tendenser til.

Anonymous poster hash: 55de3...ed1

 

 

Det kan godt hende at det passer best å plassere ISIL på venstresiden, men som Snof skriver må tror jeg du må se på mer enn bare totalitæriteten.

 

Jeg syns måten å resonere seg frem til at det passer her eller der er feil. Etter min mening må vi se på ISIL, på "partiet" ISIL, og hva de ønsker å oppnå - utover kun en islamsk stat. 

 

Som sagt aner jeg ikke hvor vi skulle plassert ISIL. Kanskje passer det ikke inn i tankegangen høyre-venstre i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...