Gå til innhold

Terror i Tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det meldes om flere titalls døde i Tyrkia.

 

Innlegg ryddet for spekulasjon

Nordvesta, mod.

 

Anonymous poster hash: 1565f...b99

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært flott om noen kunne kommentere slik at vi ikke fremstår som et navlebeskuende folkeslag som bare bryr oss om det som skjer i Norge.



Anonymous poster hash: 1565f...b99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at det er mye usikkerhet ute å går. Jeg tar det mye av det som kommer fra det landet med en klype salt, altså ting som skyld osv, med tanke på at de er et forferdelig land for journalister. Erdogan har helt klart totalitære trekk!

 

Det vi vet var at det kurdisk markering. De demonterte mot konflikten mellom kurderne og Tyrkia. Det var pro-kurdiske og venstreorienterte i den demonstrasjon.

 

Jeg har mistanke om at det kan være IS som står bak aksjonen, men hvis jeg skal være litt konspiratorisk, så ser jeg ikke vekk ifra Tyrkia, som skal rettferdiggjøre enda sterkere aggresjon mot kurderne. Altså tyrkiske nasjonalister. 

 

Mer vet jeg ikke for øyeblikket, men med Russland inn i Syria, og så dette, så tror jeg vi har en enda mer "spennende" utvikling i møte.

 

http://www.reuters.com/article/2015/10/10/us-turkey-explosion-idUSKCN0S407020151010

Endret av Snof
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistanke om at det kan være IS som står bak aksjonen

 

Spekulasjoner er ikke tillatt. 

Anonymous poster hash: 1565f...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faen, nå skriver de 86 døde. I en fredsdemonstrasjon. Kan det tenkes noe mer absurd?

 

Virker egentlig som et ganske bra mål for de helt grusomme som ikke eier noen skrupler whatsoever, og ønsker økt konflikt. 

 

Tenk deg selv effekten. La oss si i Norge, der det er en demonstrasjon for fred mellom Israel/Palestina, og noe tilsvarende skjer, der man hører Allahu Akbhar, eller en jødisk ekstremist som går berserk. Enda mer nært blir korstog for å dempe spenningene mellom muslimer og etniske nordmenn, for å så oppleve eksplosjoner eller lignende. For de som ønsker konflikt så finnes det ikke bedre mål. Får jo de fleste til å tvile på fred og lignende. 

 

Denne aksjonen vil som resultat få både kurdere og tyrkere til å tvile om at det kan bli en forsoning, dog hvem som står bak er noe usikkert. IS har nok interesse av konflikt mellom kurderne og Tyrkia.  

Endret av Snof
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er vel slikt som skjer.

 Og det sikkert ikke til å bli noe mindre av dette i årene som kommer...



Anonymous poster hash: bede4...f9a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, nå skriver de 86 døde. I en fredsdemonstrasjon. Kan det tenkes noe mer absurd?

 

Det er ikke absurd når du tenker over at de som sprengte bomben var mot fred. 

 

86 er mange døde. Hvor mange drepte Breivik?

 

Det hele ble filmet. Jeg synes ikke det så så skummelt ut på videoen. 

 

Har de funnet ut hvem som står bak?

Anonymous poster hash: 1565f...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spekulasjoner er ikke tillatt. 

Anonymous poster hash: 1565f...b99

 

 

Når CNN, BBC og NRK spekulerer i hvem som kan stå bak, hvorfor kan hun ikke komme med sine teorier?  Kan man si at feks BBC tror det er . . . . som står bak, fordi . . . ?

Anonymous poster hash: faa24...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når CNN, BBC og NRK spekulerer i hvem som kan stå bak, hvorfor kan hun ikke komme med sine teorier?  Kan man si at feks BBC tror det er . . . . som står bak, fordi . . . ?

Anonymous poster hash: faa24...2cf

 

 

Jeg spekulerte i om det kunne være muslimer i åpningsinnlegget, den spekulasjonen ble slettet som du ser.

Anonymous poster hash: 1565f...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med begge som har svart meg, altså Snof og AB …b99. Det er ikke egentlig absurd at folk som ønsker krig tar livet av fredsaktivister. Det er en egen mørk rasjonalitet i det, litt som å ta en massemorder levende bare for å få gleden av å henrette ham etterpå (ingen direkte analogi, men en lignende tankegang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at det er mye usikkerhet ute å går. Jeg tar det mye av det som kommer fra det landet med en klype salt, altså ting som skyld osv, med tanke på at de er et forferdelig land for journalister. Erdogan har helt klart totalitære trekk!

 

Det vi vet var at det kurdisk markering. De demonterte mot konflikten mellom kurderne og Tyrkia. Det var pro-kurdiske og venstreorienterte i den demonstrasjon.

 

Jeg har mistanke om at det kan være IS som står bak aksjonen, men hvis jeg skal være litt konspiratorisk, så ser jeg ikke vekk ifra Tyrkia, som skal rettferdiggjøre enda sterkere aggresjon mot kurderne. Altså tyrkiske nasjonalister. 

 

Mer vet jeg ikke for øyeblikket, men med Russland inn i Syria, og så dette, så tror jeg vi har en enda mer "spennende" utvikling i møte.

 

http://www.reuters.com/article/2015/10/10/us-turkey-explosion-idUSKCN0S407020151010

Jeg tror ikke nødvendigvis er IS. Det er mange nasjonalister og andre i Tyrkia som rett og slett hater Kurdere. Bomber har gått av flere ganger de siste årene, særlig under valgkampene, og i en turistby ble kurdiske butikker tent på for noen måneder siden. Det er en svært anspent situasjon mellom Tyrkia og Kurderne. Beskyldningene om at Tyrkia har bombet kurdiske styrker i Syria gjør det ikke noe bedre.

Når det smeller i Tyrkia er det som regel to muligheter. Noen ganger er det yterliggående kurdere som bomber statseide institusjoner (f.eks politi) og andre ganger er det høyreekstreme/religiøst konservative tyrkere som bomber kurdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dette er multikultur i praksis. 

Anonymous poster hash: dee06...07f

 

Unnskyld at jeg kaller deg en historieløs idiot, men dette området har vært multikulturelt siden oldtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi ser nå er bare trenden som sprer seg i hele Europa, vi slipper jo galskapen inn så hva kan vi forvente

Anonymous poster hash: e5c88...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man fulgt litt med vet man jo at IS har planlagt denne massive flukten til Europa, selvsagt har de en plan med det. Media prøver kanskje å bagatellisere og dempe denne "påstanden", men alle som har satt seg inn i saken forstår jo sannheten på egenhånd. Terroren kommer til å ramme oss alle

Anonymous poster hash: e5c88...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg kaller deg en historieløs idiot, men dette området har vært multikulturelt siden oldtiden.

Nettopp. Og det har vært konflikter der like lenge. 

Anonymous poster hash: dee06...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tyrkiske neofascismen slår til igjen, og mot en fredsmarkering av alle steder. At vi lar et slikt land forbli i NATO er helt absurd, når de samtidig har en skitten hånd med i spillet i mange av de konfliktene som truer freden både lokalt og internasjonalt.



Anonymous poster hash: 6508c...e24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart hvor lite omtale dette har fått i media i Norge. Det er langt nede på sidene til VG og Dagbladet. Omtalen på TV2 og NRK er ganske kort sammenlignet med feks engelsk media.



Anonymous poster hash: faa24...2cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...