Gå til innhold

Argumenter for å starte prøving


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår situasjon er slik: vi har et barn på fem år, og jeg er student. Har tre år igjen. Mannen vil helst vente til jeg er ferdig med studier, mens jeg vil få nr to i løpet av de neste tre årene. Han er på gli, men jeg trenger å få frem alle argumenter, og tenker kanskje noen her kan hjelpe meg litt :)

Jeg er 31 nå, hvis vi skal vente til jeg er ferdig utdannet, blir jeg 35 før barnet har kommet.

Når jeg er nyutdannet kommer vi til å tenke at jeg må få meg jobb først, og prøvingen blir utsatt enda en stund. Ikke ønsker jeg å bli gravid etter en uke i ny jobb heller. Må jo også opparbeide meg rettigheter.

Jeg ønsker å kunne gå rett ut i jobb, og få brukt faget mitt, ikke starte med permisjon, og småbarnstid.

Småbarn kan være slitsomt, men med mor som student med fleksible dager, har vi mer frihet enn når begge er i jobb (og mor attpåtil er i ny jobb). Tenker blant annet på sykdom første året i bhg.

Fertiliteten går nedover.

Aldersforskjell! Det blir allerede minst 6 år.

Økonomi. Jeg får 10 000 fra lånekassen i mnd i stipend, mens jeg er i permisjon. Og foreldrepenger fra deltidsjobben min.

Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å ville starte på nytt hvis aldersforskjellen blir for stor.

Han er som sagt på gli, han trenger bare å få oversikt over alt, og tenker godt gjennom det.

Flere momenter som jeg ikke har tenkt på? :)

Anonymous poster hash: 36270...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet til å studere mens du er i permisjon slik at du ikke utsetter jobbstart?

Deres alder ser jeg ikke noe problem med. 8-9 år mellom barna er ikke så galt heller.

Du har allerede funnet mange viktige punkter.

Hør med ham hvilke punkter han har for å IKKE ha et barn til i nærmeste 1-2 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider