Gå til innhold

Hjelp! Råmelk. Tegn på graviditet?


nameme

Anbefalte innlegg

Hei kjære KG-damer! Jeg trenger litt hjelp her.. Jeg er vel eeegentlig ingen prøver, men når jeg tror jeg er gravid fikk jeg plutselig så innmari lyst til å være det!!

Jeg har pstav, og skal jo i utgangspunktet ikke bli gravid. Jeg har hatt helt forferdelig ømme pupper, og masserte de derfor i dusjen i forrigårs. Til min store forskrekkelse kom det råmelk ut?? Ganske mye også hvis jeg klemte litt forsiktig.. Har et barn på snart tre år som jeg ammet i ca 2 mnd. Melka forsvant fort og har ALDRI hatt råmelk eller melk siden den gang. Jeg tok en test i går morrest med morgenurin, den ble positiv. Jeg tok et bilde av den (svakt) positive testen og sende melding til en venninne. Da jeg skulle se på testen igjen like etterpå var den helt blank, altså den andre streken som skal komme dersom man er gravid var ikke lenger å se??

Jeg føler meg såå gravid, dette er så ubehagelig. Men dette kan jo også bare være noe jeg innbilder meg eller at jeg "overdriver" alle tegnene som finnes.

Jeg tok en test i dag, men et annet merke. Negativ...(Positiv med rfsu og negativ med boots sin billigtest)

Noen som har opplevd det samme? Første testen var jo positiv, uten tvil- før det forsvant. Har legetime denne uka, men jeg grubler så fælt at jeg må bare dele det med noen som kanskje har samme erfaring!! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjertesukk

Hvor lenge har du hatt pstav? Ligger den rett under huden eller er det fett/vev mellom stav og hud? Kan du kjenne pstaven med fingeren? Litt lettere å svare med litt backup info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du hatt pstav? Ligger den rett under huden eller er det fett/vev mellom stav og hud? Kan du kjenne pstaven med fingeren? Litt lettere å svare med litt backup info :)

Hei og takk for svar! Har hatt pstav i 2,5 år. den ligger rett under huden og kjenner den lett med fingeren  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Da kan det endten være at virkestoffet har gått ut (den skal vare i 3 år?), at den er innkapslet i fettvev og ikke får gitt fra seg virkestoff.. Eller, (som er det mest sannsynlige) at du har hatt en feil på graviditetstesten som viste positivt. Det er ingen påviste graviditeter ved bruk av pstav, dersom den ligger slik den skal under armen og fremdeles gir fra seg virkestoff :)

Gå til legen for en avklaring, og oppdater gjerne her! Er nysgjerrig selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være andre alvorlige grunner til melk i puppene og...dra til lege du! Er jo uansett ikke vanlig å få ut råmelk før testen er positiv engang..kommer vel mer mot slutten av svangerskapet..

Anonymous poster hash: 8fb5d...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var til lege på torsdag! Viste bilde av den positive testen og fortalte at den andre var negativ. Siden dette var to forskjellige merker på testen kunne det være riktig at jeg er gravid, men at det kanskje er veldig tidlig. Men jeg tviler på at jeg er gravid nå, har gått litt bort i fra det... Hun mente også at jeg burde brukt tilleggsprevansjon når jeg har hatt pstaven så lenge, virkestoffet kan jo ha gått ut som noen nevner her...

 

Jeg tok iaf en blodprøve som måler hcg, den får jeg svar på på mandag  :sjokkert:

Jeg har som sagt et barn fra før, og da kan råmelk komme tidlig som et graviditetssymptom. Uansett om jeg er gravid eller ikke er det såklart uvanlig å plutselig få råmelk, så er ganske stressa... Men på den andre siden testa jeg positivt ganske sent med første snuppa også. Vi får se, vi får se! Oppdaterer i morgen  :overrasket:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege på torsdag! Viste bilde av den positive testen og fortalte at den andre var negativ. Siden dette var to forskjellige merker på testen kunne det være riktig at jeg er gravid, men at det kanskje er veldig tidlig. Men jeg tviler på at jeg er gravid nå, har gått litt bort i fra det... Hun mente også at jeg burde brukt tilleggsprevansjon når jeg har hatt pstaven så lenge, virkestoffet kan jo ha gått ut som noen nevner her...

Jeg tok iaf en blodprøve som måler hcg, den får jeg svar på på mandag :sjokkert:

Jeg har som sagt et barn fra før, og da kan råmelk komme tidlig som et graviditetssymptom. Uansett om jeg er gravid eller ikke er det såklart uvanlig å plutselig få råmelk, så er ganske stressa... Men på den andre siden testa jeg positivt ganske sent med første snuppa også. Vi får se, vi får se! Oppdaterer i morgen :overrasket:

Hold oss oppdatert :D

Anonymous poster hash: a304d...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...