Gå til innhold

Prøvetråd for oss som nettopp har mistet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ang. prøve med en gang eller vente: Jeg fikk to forskjellige beskjeder fra to forskjellige gynekologer etter vanlig SA:/ På sykehuset fikk jeg beskjed om å vente fordi kroppen måtte "nullstille" seg. Men da jeg spurte gynekolog på privat fertilitetsklinikk sa han at dette bare var tull og at dersom du fikk EL så var kroppen klar for å bli gravid. Har mye mer tiltro til sistnevnte! og det stemmer også mye bedre med det jeg har lest meg til selv på nettet. Mistet veldig tiltro til gyn på sykehuset da han sa at kroppen måtte "nullstille" seg, for dette har jeg trodd (og tror fremdeles) er en "old wife tale"

 

Men jeg hadde også blødninger hele forrige syklus og ingen el (bekreftet på ul), så prøvingen lar vente på seg likevel:( Men jeg har mensen nå og satser på at dette blir en normal syklus uten blødning og med EL (og med positiv g-test igjen om en liten mnds tid :) :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKM her, ingen mensen, og blendahvit test :(

Denne måneden var vi ekstra nøye på å inn aksjer i hytt og pine rundt EL, så at vi ikke traff er ganske usannsynlig.

 

Det er jo helt normalt at det tar noen måneder å bli gravid, det vet jeg. Men jeg lurer på om jeg skal sjekke at alt er i orden der nede. De to barna vi har satt på første forsøk, men nå har vi holdt på som kaniner siden mai uten resultat. I tillegg har syklusene vært litt ustabile, noe som aldri har skjedd før, og det kom en "rest" med første mens (beklager detaljer), så jeg frykter at det kanskje ligger noe igjen ennå? Hadde jo ikke utskrapning og har ikke sjekket noe etterpå. Eller er det totalt overkill?

 

Uff, litt skuffa nå kjenner jeg. Og litt stressa, for deadline nærmer seg for 2016-baby. Med to barn fra før er det ikke "bare" å spare opp til masse ulønnet perm, så vi tør nok ikke ta sjansen på høstbaby :(

 

Eller kanskje det bare ikke er meningen at vi skal få flere...

 

- mia

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 7fc4f...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

IKM her, ingen mensen, og blendahvit test :(

Denne måneden var vi ekstra nøye på å inn aksjer i hytt og pine rundt EL, så at vi ikke traff er ganske usannsynlig.

 

Det er jo helt normalt at det tar noen måneder å bli gravid, det vet jeg. Men jeg lurer på om jeg skal sjekke at alt er i orden der nede. De to barna vi har satt på første forsøk, men nå har vi holdt på som kaniner siden mai uten resultat. I tillegg har syklusene vært litt ustabile, noe som aldri har skjedd før, og det kom en "rest" med første mens (beklager detaljer), så jeg frykter at det kanskje ligger noe igjen ennå? Hadde jo ikke utskrapning og har ikke sjekket noe etterpå. Eller er det totalt overkill?

 

Uff, litt skuffa nå kjenner jeg. Og litt stressa, for deadline nærmer seg for 2016-baby. Med to barn fra før er det ikke "bare" å spare opp til masse ulønnet perm, så vi tør nok ikke ta sjansen på høstbaby :(

 

Eller kanskje det bare ikke er meningen at vi skal få flere...

 

- mia

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7fc4f...ecb

 

Hvor mange pp har dere brukt nå etter SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange pp har dere brukt nå etter SA?

Fire, så det er objektivt sett innenfor normalen og vel så det.

Det er bare i kombinasjon med ustabile sykluser, pluss at det har gått så fort tidligere, som gjør at jeg lurer litt. Men det er sikkert bare uflaks.

- mia

Anonymous poster hash: 7fc4f...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får melde meg inn her, mistet i uke 6 for noen uker siden. Tror jeg hadde el i helgen, har ikke testet eller noe, men etter flere månder som prøver er jeg blitt ganske kjent med kroppen min. Håper det går raskt denne gangen og at spiren faktisk blir boende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ultrasvak positiv i dag. Ironisk nok begynte jeg å spotte noen timer senere. Så jeg tviler på at det blir noe av...

Samtidig er det tidlig for mensen da jeg hadde EL for bare 11 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt spotting har jeg forstått er veldig normalt før IKM når man er gravid, så da krysser jeg fingrene for at streken blir sterkere :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ultrasvak positiv i dag. Ironisk nok begynte jeg å spotte noen timer senere. Så jeg tviler på at det blir noe av...

Samtidig er det tidlig for mensen da jeg hadde EL for bare 11 dager siden.

har spottingen gitt seg? krysser fingrene for at dette går rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spottingen gitt seg? krysser fingrene for at dette går rette veien :)

Den har jo bare begynt for en time siden. Har ikke vært på do siden da. Men tror mest at mensen er på vei og det er kjemisk.

 

Edit. Sjekket nå og det kom mer. Så mensen kommer om noen timer.

Da melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke er en "ny-prøver" etter SA.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med mensen, Enamorada :(

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg er på syklusdag 14 i dag og håper på el i løpet av ei ukes tid, men foreløpig ingen tegn. Men pleier ikke ha el før dag 16-19. Vi får legge inn litt aksjer i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo bare begynt for en time siden. Har ikke vært på do siden da. Men tror mest at mensen er på vei og det er kjemisk.

 

Edit. Sjekket nå og det kom mer. Så mensen kommer om noen timer.

Da melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke er en "ny-prøver" etter SA.

 

så leit å høre :( satser på at spiren sitter i neste pp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med mensen, Enamorada :(

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg er på syklusdag 14 i dag og håper på el i løpet av ei ukes tid, men foreløpig ingen tegn. Men pleier ikke ha el før dag 16-19. Vi får legge inn litt aksjer i helga :)

Aksjer er greit å legge inn på forhånd, ja ;) tester du for el? 

 

Jeg er 6 dpo idag, har litt ømme bryst men det har som oftest før mensen uansett. Føler meg ikke gravid heller egentlig..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester for el, ja. Synes det er veldig  kjekt å vite akkurat når IKM er og om vi har truffet el. Strimlene er negative, men jeg synes kanskje jeg begynner å se noe i el-mikroskopet :) men dette er første syklus med mikroskop, så jeg er veldig usikker :vetikke:

 

Spennende å være i dpo-land da! Ikke så mange dagene til du kan ta en test :) 6 dpo er vel for tidlig til merke symptomer for de fleste. Gyn. sa til meg at egget fester seg 5-6 dpo. Hvor mange pp brukte du for å bli gravid første gang? De fleste blir ganske raskt gravid igjen etter SA, så hvis det gikk ganske fort første gang tar det sikkert ikke så lang tid nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har jo bare begynt for en time siden. Har ikke vært på do siden da. Men tror mest at mensen er på vei og det er kjemisk.

 

Edit. Sjekket nå og det kom mer. Så mensen kommer om noen timer.

Da melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke er en "ny-prøver" etter SA.

Sikker på at det ikke er festeblødning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg, mistet i uke 18 i juni, og har mistet to ganger i fjor også. Var hos gyn i dag for å sjekke tilstanden nedi der, alt så heldigvis helt fint og normalt ut, så var bare å begynne å prøve igjen om vi ville. Så har mest sannsynlig bare hatt veldig veldig uflaks :)

 

Har blitt gravid kjempefort etter den første aborten, så er veldig spent på om det klaffer like fort denne gangen også. Har akkurat hatt EL, så får jo ikke prøvd før neste syklus da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått positiv test  :rodmer:  :bolledeig:

 

Må innrømme at bekymringene er her, så jeg klarer ikke å glede meg helt enda :)  Symptomene er også anderledes denne gangen, har ikke like ømme bryster som sist og  jeg har allerede begynnt å kjenne på kvalmen.. synes det er veldig tidlig da, så kanskje det bare er spysyka  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk positiv test på tirsdag, og knallsterk i går, men bittelittegranne svakere i dag så er redd dette går andre veien. Tar blodprøve hos lege i morgen, svar tirsdag. Mistet jo forrige måned også så føler meg ekstra uheldig om vi nå mister igjen. Spesielt når jeg har sterke, fine tester som tyder på bra med hcg, og likevel så er det ett eller annet som går feil. Ahhh, hvorfor skulle det bli så vanskelig å lage nummer to? :kjefte:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Grønneglede og Pyntestøv :)

 

Ikke ta sorgene på forskudd, Pyntestøv, selv om jeg forstår at det er lettere sagt enn gjort. Konsentrasjonen av hcg i urin vil jo variere med hvor utvannet urinen er og hva du har drukket og spist, og hvor mye du har gått på do. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...