Gå til innhold

Prøvere 2015


Poets

Anbefalte innlegg

Jeg slenger meg også med.  Fikk igjen mensen nå i juli, så vi prøver på nr 2 med en gang.  Har skrevet meg opp på IKM august lista, men er 99% sikker på at jeg ikke er gravid denne pp. Jeg var borte ved (antatt) EL, så da prøver vi igjen i september.  Synes forresten det er helt greit, siden  førstemann er født i mai, så er det fint om han får bursdagen si "i fred".   ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Intet nytt her i gården, har nå vært prøvere i 10-11 måneder og har i løpet av den tiden kanskje hatt en (kanskje ingen...) syklus der det har vært mulig å bli gravid (dvs hatt EL og lang nok lutealfase). Ting tar tid hos legen, så vi venter nå bare... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år her, gått på prevensjon i 12 år. Sluttet på p-pillen i juni, første egentlige prøveperiode nå i august. Venter mensen på onsdag, om 4 dager. Hadde bestemt meg for å ikke bli gal og legge så mye vekt på at vi nå prøver. skulle ikke lese på forum eller noe, bare ha regelmessig samleie. 

Begynte med å laste ned fertilitets-app, så kjøpte jeg eggløsningstester og nå er jeg her! haha :D Tok en graviditetstest i går, fordi jeg fikk en i posten, men den var som ventet negativ. Det er jo for tidlig å teste positivt og uansett så tror jeg ikke jeg blir gravid på første forsøk. Har hatt en veldig kraftig bekkeninfeksjon for mange år siden, så er veldig redd for tette eggeledere. Mannen vet han kan, for han har en provosert abort bak seg med en ungdomsskjæreste. Han mener seg han er superfruktbar, så han tror nok litt at vi nå har bestilt en graviditet. Forsøker å forklare han at det ikke er helt sånn det funker.  Er i allefall veldig spent, og har hatt sommerfugler i magen siden jeg begynte å ta folat og mannen vedkjente at "ja, nå prøver vi". Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år her. Er selv høstbarn så jeg ønsker meg et vårbarn. Har alltid vært redd for å bli gravid. Har nå fast jobb og nybygd hus og vi har vært sammen i mange år. Så nå tenker jeg det passer, og ønsket ble sterkt fort! Har nå prøvd i juli og august, men ingen spire:-( har brukt el tester og hatt masse sex, men ingenting. Når jeg leser på div. forum osv, så slår det meg. Er det vanskelig å bli gravid? Det føles som det er vanlig å plages og måtte utredes osv. Er kanskje for at det er en grunn til at alle skriver her? De det klaffer for med en gang hører man ikke noe fra? Fikk mensen i dag, så er litt nedfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen

26 år her. Er selv høstbarn så jeg ønsker meg et vårbarn. Har alltid vært redd for å bli gravid. Har nå fast jobb og nybygd hus og vi har vært sammen i mange år. Så nå tenker jeg det passer, og ønsket ble sterkt fort! Har nå prøvd i juli og august, men ingen spire:-( har brukt el tester og hatt masse sex, men ingenting. Når jeg leser på div. forum osv, så slår det meg. Er det vanskelig å bli gravid? Det føles som det er vanlig å plages og måtte utredes osv. Er kanskje for at det er en grunn til at alle skriver her? De det klaffer for med en gang hører man ikke noe fra? Fikk mensen i dag, så er litt nedfor.

 

Er lett å bli litt oppslukt og utålmodig av den prøvingen :) Husk at det egentlig er veldig liten sjanse hver gang for at det klaffer, så ville ikke blitt urolig helt enda, selv om man har brukt el-tester og truffet på riktig tidspunkt. Det regnes som vanlig å bruke opptil ett år før det klaffer. Lykke til, håper det klaffer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år her. Er selv høstbarn så jeg ønsker meg et vårbarn. Har alltid vært redd for å bli gravid. Har nå fast jobb og nybygd hus og vi har vært sammen i mange år. Så nå tenker jeg det passer, og ønsket ble sterkt fort! Har nå prøvd i juli og august, men ingen spire:-( har brukt el tester og hatt masse sex, men ingenting. Når jeg leser på div. forum osv, så slår det meg. Er det vanskelig å bli gravid? Det føles som det er vanlig å plages og måtte utredes osv. Er kanskje for at det er en grunn til at alle skriver her? De det klaffer for med en gang hører man ikke noe fra? Fikk mensen i dag, så er litt nedfor.

 

Jeg trodde det var veldig enkelt å bli gravid. Har du ubeskyttet sex = graviditet. Føler meg derfor veldig lurt etter 6 måneders aktiv prøving. Var ikke så lett som jeg trodde nei :P Tror man kan avskrive myten om at "alle" blir gravide på første forsøk. Når det er sagt bør man selvsagt bruke prevensjon om man ikke er klar for barn. For det er da de som blir gravide med én gang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg og samboeren blitt enige om å prøve.Vi er 23 og 24. Skal ta ferdig brettet med p piller nå, og så slutte. Blir spennende å se om det klaffer i det hele tatt. Alltid hatt en følelse på at jeg ikke kan få barn. Men har jo ingen grunn for den magefølelsen heller. Vi skal ta det helt med ro, og ikke stresse. Men håper at det blir et lite frø før nyåret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :)

Jeg er endelig en prøver! Vi er 28 og 29, og endelig er begge klare for en liten familie. Jeg sluttet på p-pillen for 4 uker siden (gikk ut pillebrettet mitt). Jeg er klar over (og regner med) at jeg må prøve en stund framover (har gått på p-piller i ca. 12 år), men for hver dag som går blir jeg mer og mer utålmodig og gleder meg veldig til det skal klaffe ;) Men må vel pent smøre meg med tålmodighet.

Venter nå min første menstruasjon og er så spent på om den kommer, eller om kroppen min trenger tid på å stabilisere seg. Hver dag er så spennende om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenalady

Hei :)

Jeg er endelig en prøver! Vi er 28 og 29, og endelig er begge klare for en liten familie. Jeg sluttet på p-pillen for 4 uker siden (gikk ut pillebrettet mitt). Jeg er klar over (og regner med) at jeg må prøve en stund framover (har gått på p-piller i ca. 12 år), men for hver dag som går blir jeg mer og mer utålmodig og gleder meg veldig til det skal klaffe ;) Men må vel pent smøre meg med tålmodighet.

Venter nå min første menstruasjon og er så spent på om den kommer, eller om kroppen min trenger tid på å stabilisere seg. Hver dag er så spennende om dagen ;)

 

 

Så spennende. Er i første orntlige prøveperiode selv! Prøver og ikke ha for høye forventninger, men det er utrolig vanskelig.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Er i første orntlige prøveperiode selv! Prøver og ikke ha for høye forventninger, men det er utrolig vanskelig.  :fnise:

Ja, det er kjempevanskelig! Lykke til :)

Tror faktisk jeg fikk min første menstruasjon akkurat nå. Det må da bety at kroppen min er ganske stabilisert? Jeg har aldri blitt så glad for å få mensen før ;) Etter så lang tid på pilla var jeg redd jeg måtte vente lenge før kroppen ble stabilisert. Kanskje er det håp i nærmeste framtid likevel? 

Et spørsmål: Hvordan regner dere ut syklusene deres? Og mensen? Jeg har ofte mens i ca 4 dager, men bittelitt blødnign 3 dager etter det (gammelt blod). Har jeg da mensen i 7 dager? Aldri tenkt så mye over det før, i og med at det er første gang jeg prøver å bli gravid, så unnskyld for dumme spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenalady

Ja, det er kjempevanskelig! Lykke til :)

Tror faktisk jeg fikk min første menstruasjon akkurat nå. Det må da bety at kroppen min er ganske stabilisert? Jeg har aldri blitt så glad for å få mensen før ;) Etter så lang tid på pilla var jeg redd jeg måtte vente lenge før kroppen ble stabilisert. Kanskje er det håp i nærmeste framtid likevel?

Et spørsmål: Hvordan regner dere ut syklusene deres? Og mensen? Jeg har ofte mens i ca 4 dager, men bittelitt blødnign 3 dager etter det (gammelt blod). Har jeg da mensen i 7 dager? Aldri tenkt så mye over det før, i og med at det er første gang jeg prøver å bli gravid, så unnskyld for dumme spørsmål.

Jeg bruker sånn period tracker app. Helt genialt. Jeg har også pleid og ha noen dager med gammelt blod pleier å regne det som mens hvis det er mye, mer enn utflod liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg inn her jeg. :) vi er 27, og er på pp2 (dvs, fikk mensen i går...). Har gått på ppiller i årevis, ni år tror jeg. Sluttet på nyåret, og har hatt superregelmessig syklus siden (noe jeg IKKE hadde før pilleslutt!). Vi er ganske casual prøvere, prøver å stresse lite og lever stort sett som vanlig, bortsett fra at jeg tar folat selvfølgelig.

Jeg bare merker at dette opptar meg litt mer en mannen, så melder meg inn her for å ha noen å ty så mannen slipper alt maset. :P flere som har det sånn?

Jeg lurer også på noe annet: vet noen at dere er prøvere? Vi har foreldre på begge sider som er VELDIG klare for barnebarn, og jeg vil ikke fortelle de at vi er prøvere rett og slett fordi de da kommer til å spørre og grave hver gang vi snakker med de. :P har noen venner som kanskje får vite der etter hvert hvis det faller seg naturlig, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på noe annet: vet noen at dere er prøvere? Vi har foreldre på begge sider som er VELDIG klare for barnebarn, og jeg vil ikke fortelle de at vi er prøvere rett og slett fordi de da kommer til å spørre og grave hver gang vi snakker med de. :P har noen venner som kanskje får vite der etter hvert hvis det faller seg naturlig, men vi får se.

Vi er sånn som dere egentlig, litt sånn casual prøvere. Jeg måtte fortelle det til ei venninne, bare for å få råd og meninger som samboern kanskje ikke veit eller forstår. Ville ikke ha sagt noe til foreldre før det klaffer, men jeg blir litt fnisete når svigermor snakker om alle fine babyklær hun har strikka! :P (veldig klar for å bli farmor!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er sånn som dere egentlig, litt sånn casual prøvere. Jeg måtte fortelle det til ei venninne, bare for å få råd og meninger som samboern kanskje ikke veit eller forstår. Ville ikke ha sagt noe til foreldre før det klaffer, men jeg blir litt fnisete når svigermor snakker om alle fine babyklær hun har strikka! :P (veldig klar for å bli farmor!)

Ja, jeg vurderer det samme. Jeg har en venninne som jeg tror også er prøver, men hun har ikke sagt noe om det. Så det er litt vanskelig å bringe temaet på bane synes jeg.

Haha, det med svigermor kan jeg relatere meg til. :P her er både mine og hans foreldre veldig klare, kanskje mest hans. Så det er alltid snakk om "når vi får barnebarn så...". Så jeg tror det blir stor glede hvis det klaffer, men tror det hadde blitt slitsomt om de skulle visst vi var prøvere. Har ikke lyst til å stresse med prøvingen hvis vi kan unngå det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg melder meg inn her jeg. :) vi er 27, og er på pp2 (dvs, fikk mensen i går...). Har gått på ppiller i årevis, ni år tror jeg. Sluttet på nyåret, og har hatt superregelmessig syklus siden (noe jeg IKKE hadde før pilleslutt!). Vi er ganske casual prøvere, prøver å stresse lite og lever stort sett som vanlig, bortsett fra at jeg tar folat selvfølgelig.

Jeg bare merker at dette opptar meg litt mer en mannen, så melder meg inn her for å ha noen å ty så mannen slipper alt maset. :P flere som har det sånn?

Jeg lurer også på noe annet: vet noen at dere er prøvere? Vi har foreldre på begge sider som er VELDIG klare for barnebarn, og jeg vil ikke fortelle de at vi er prøvere rett og slett fordi de da kommer til å spørre og grave hver gang vi snakker med de. :P har noen venner som kanskje får vite der etter hvert hvis det faller seg naturlig, men vi får se.

Ingen som vet at vi er prøvere (utenom de jeg kjenner her inne ;)), men vurderer å fortelle det til foreldrene våre nå når vi må gjennom prøverør. Vi får

se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har fortalt det til en venninne, i tillegg til min søster. Men siden vi prøver på nr 2 så kommer det vel ikke som noen stor overraskelse på familiene våres, når det faktisk skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg. :) vi er 27, og er på pp2 (dvs, fikk mensen i går...). Har gått på ppiller i årevis, ni år tror jeg. Sluttet på nyåret, og har hatt superregelmessig syklus siden (noe jeg IKKE hadde før pilleslutt!). Vi er ganske casual prøvere, prøver å stresse lite og lever stort sett som vanlig, bortsett fra at jeg tar folat selvfølgelig.

Jeg bare merker at dette opptar meg litt mer en mannen, så melder meg inn her for å ha noen å ty så mannen slipper alt maset. :P flere som har det sånn?

Jeg lurer også på noe annet: vet noen at dere er prøvere? Vi har foreldre på begge sider som er VELDIG klare for barnebarn, og jeg vil ikke fortelle de at vi er prøvere rett og slett fordi de da kommer til å spørre og grave hver gang vi snakker med de. :P har noen venner som kanskje får vite der etter hvert hvis det faller seg naturlig, men vi får se.

Jeg har sagt det til mødrene våres. De er veldig klare. Så istede for at de skal få å tro at vi ikke ønsker oss barn så har jeg sagt at vi prøver, men at det kan ta litt tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...