Gå til innhold

Snart 30 - vente ett år eller prøve nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar, godt å se at det endelig kommer noe på testene og rundt den forventede tiden :) Jeg tok en test igjen nå på morgenen bare for å se og må ser strekene helt like ut, men ikke så sterk som i går. Vil tro det er denne jeg skal bregne ut fra? Bør vi ha sex om 24 timer etter den siste testen? Blitt så mye sex i det siste at jeg håper typen fortsatt har lyst, he he :)

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

post-37809-0-59802100-1439884885_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet, om du ikke har har noen diagnoser/tilstander som gjør at fruktbarheten din faller raskere enn normalt. Er du i normalt god fysisk form, så vil det nok ikke være noen vesentlig forskjell på om du får barn når du er 29 eller 30. Du bør kanskje ikke trekke det mot 35 år, men rett etter 30 bør ikke være noe problem.

 

Grunnen til det er at dere bare har vært sammen et halvt år, og dere bør bo sammen over litt tid før dere bestemmer dere for barn. Selv om du kjenner han fra før, så har dere nok begge forandret dere en del siden ungdomsårene. Det trenger ikke være negativt, men det er lurt å finne ut av disse forandringene over litt tid først. Og tid nok ennå har du jo :)



Anonymous poster hash: edf80...28c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen, tok en graviditetstest i dag - vet det er tidlig siden jeg skal ha mensen i morgen...Det var en veldig veldig svak strek, vet ikke om det er skyggestrek for oppdaget den ikke før jeg så nøye på den. Ble selvfølgelig tydeligere etterhvert, men da hadde det kanskje gått for mye tid til å stole på den. Har tatt bilder med en gang, se 3 bilder av samme testen. Hva tror dere?
 

Anonymous poster hash: fc7a7...09f


Anonymous poster hash: fc7a7...09f



Anonymous poster hash: fc7a7...09f

post-37809-0-70981800-1441083349_thumb.j

post-37809-0-28429500-1441083351_thumb.j

post-37809-0-85764300-1441083353_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, lenge å vente til i morgen tidlig med ny test  :rolleyes: 

Har litt lyst til å overraske typen, tenkte å ta den testen hvor det står "gravid" på og kanskje pakke den inn i en body vi har kjøpt tidligere og gi han den som "gave" i morgen tidlig. :hjerte:​ Vil ikke si det før jeg føler meg enda litt sikrere,  men ikke lett å holde det for meg selv.



Anonymous poster hash: fc7a7...09f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for svar, lenge å vente til i morgen tidlig med ny test  :rolleyes: 

Har litt lyst til å overraske typen, tenkte å ta den testen hvor det står "gravid" på og kanskje pakke den inn i en body vi har kjøpt tidligere og gi han den som "gave" i morgen tidlig. :hjerte:​ Vil ikke si det før jeg føler meg enda litt sikrere,  men ikke lett å holde det for meg selv.

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

 

 

Du er jo gravid? Hva er problemet med å si det til han som skal bli faren?

Anonymous poster hash: c3669...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 år og fyller 30 etter jul. Jeg fant drømmemannen for et halvt år siden, som også er min barndomskjæreste. Selv om vi ikke har vært sammen så lenge nå vet vi at vi ønsker å tilbringe resten av livet sammen og at vi tenker likt på de viktige tingene. Han fyller snart 28 år. Vi skal begge flytte sammen om noen måneder og har begynt å tenke på barn allerede, vi ønsker det begge sterkt - men samtidig føler vi at vi trenger litt tid til å bo sammen og nyte tiden som bare oss før vi skaffer oss et barn... Først bestemte vi oss for å begynne allerede i høst, men vi føler oss ikke 100 % klare og ble vel egentlig enige om at vi kanskje bør vente ett år. Saken er den at jeg er livredd for at det er for sent når jeg er 30 og at jeg kommer til å ende opp barnløs, hører om så mange som sliter. Ønsker ikke å angre på valget jeg har tatt, men er ikke helt klar enda. Hva tenker dere, noen erfaringer med å begynne når man er mellom 30-31? de skriver at sjansene er halvert ved fylte 35 og at man bør få før fylte 30....Men hva med når man har fylt 30-31?Jeg går på p-ring nå og har gått på det et par år og p piller siden jeg var 15, har lest at det kan ta et år før man er fruktbar igjen så da bør jeg vel egentlig slutte med det nå og bruke kondom frem til vi starter? Et år på kondom er lenge, men jeg vil nødig ta noen sjanser.Håper at noen man betrygge meg litt her :)Anonymous poster hash: 8695a...d49 Anonymous poster hash: 8695a...d49

Hallo, 30 år ingen alder. Jeg er 36 og venter min første! Slik er det nå bare, jeg traff min utkårede bare litt seint!du sier du hører mange som sliter, men ditto mange får barn også over 35!

Anonymous poster hash: 74172...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, 30 år ingen alder. Jeg er 36 og venter min første! Slik er det nå bare, jeg traff min utkårede bare litt seint!du sier du hører mange som sliter, men ditto mange får barn også over 35!

Anonymous poster hash: 74172...99f

Hei, 

 

Som sagt lagde jeg denne tråden for ett år siden. Vi valgte å vente ett år og oppdaterer denne tråden slik at man kan se hvordan det gikk Ser ut som vi gjorde det rette valget :)

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er jo gravid? Hva er problemet med å si det til han som skal bli faren?

Anonymous poster hash: c3669...b9e

 

Hei, skrev ikke at det var et problem da. Vi er sammen om dette, men jeg tok testen i dag tidlig og tenkte jeg ikke ville fortelle han før jeg var litt mer sikker med en tydeligere test og så overraske han på en litt søt/romantisk måte  :rodmer:

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp klokken halv 4 i natt for å teste siden jeg ikke klarte å sove på grunn av forventningene. Det stemmer at jeg er gravid, 2-3 uker siden befruktning sto det på den ene av de 3 forskjellige testene jeg tok. Det gikk på andre forsøk gitt og første runde med el tester - dette er spennende  :biggrin: 
 

Anonymous poster hash: fc7a7...09f



Anonymous poster hash: fc7a7...09f

post-37809-0-30582900-1441167329_thumb.j

post-37809-0-74489600-1441167332_thumb.j

post-37809-0-36868100-1441167336_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sto opp klokken halv 4 i natt for å teste siden jeg ikke klarte å sove på grunn av forventningene. Det stemmer at jeg er gravid, 2-3 uker siden befruktning sto det på den ene av de 3 forskjellige testene jeg tok. Det gikk på andre forsøk gitt og første runde med el tester - dette er spennende  :biggrin: 

 

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

Anonymous poster hash: fc7a7...09f

 

 

Gratulerer så mye! Synes det var en hyggelig tanke å pakke inn testen i en body :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt å prøve. Det er ingen garanti at du blir gravid med en gang du prøver. Mens man er gravid har man også tid på å "bli klare". Tror ikke man klarer å være helt klar uansett. Jeg ble gravid etter 8 mnd med prøving (vi er unge). Da var vi klare. Men nå som jeg er gravid er det mange tanker som jeg ikke hadde før jeg ble gravid. Jeg tror ikke det går ann å være "klar" noen gang, men man blir det jo uansett.

 

Å slutte med prevensjon hadde jeg hvert fall gjort! 



Anonymous poster hash: c217b...d74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville begynt å prøve. Det er ingen garanti at du blir gravid med en gang du prøver. Mens man er gravid har man også tid på å "bli klare". Tror ikke man klarer å være helt klar uansett. Jeg ble gravid etter 8 mnd med prøving (vi er unge). Da var vi klare. Men nå som jeg er gravid er det mange tanker som jeg ikke hadde før jeg ble gravid. Jeg tror ikke det går ann å være "klar" noen gang, men man blir det jo uansett.

 

Å slutte med prevensjon hadde jeg hvert fall gjort! 

Anonymous poster hash: c217b...d74

 

ups, ser det er en gammel tråd. Gratulerer med graviditet :)

Anonymous poster hash: c217b...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...