Gå til innhold

Stoppe blod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjærte meg fælt ved pulssåren med en skarp kniv, og blodet fosset ut. Gikk i sjokk å kaldsvettet og ble svimmel. Bestefar kan stoppe blod og heldigvis var han i nærheten. Han leste et bibelvers og la hånden på der bolder fosset ut. Har alltid vært skeptisk til sånne ting, men helt ærlig, så ble jeg helt målløs. Var en helt merkelig følelse. Blodet stoppet momentant å sprute idet han sa amen.

Etter dette har jeg grublet veldig på hva som skjedde og hvorfor. Legene sa også at dette var helt uforklarig. De sa jeg hadde blødd ihjel, siden vi var såpass langt unna sykehus. Men de sa at de har hørt om flere sånne episoder der folk har stoppet blod.

Anonymous poster hash: cc5b5...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal ikke undervurdere et Amen tydeligvis.



Anonymous poster hash: e4d0a...832
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det kunne ogsá ha gátt galt. En kan ikke alltid gamble med slikt. Du var ná heldig med at blodet stoppet ná, men en annen gang sá kan det hende at du má til sjukehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at blodet sluttet å fosse fordi det ikke var mer blod igjen i kroppen din og at du nå er et gjenferd som hjemsøker KG med dårlige anekdoter.



Anonymous poster hash: 3a10b...c27
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jobber ikke Bestefaren din på et sykehus?

Fordi han sier at det er ikke hannes jobb å pleie de syke, men han kan hjelpe til hvis det er mulig. Han har forresten behandlet folk for grå stær, hjerteproblemer, kreft, nyresykdom, så legene vet godt hvem han er. Men det er aldri noe tema å ikke oppsøke lege. Jeg har tvilt på det selv, fordi jeg er skeptisk av natur, men jeg kjente en ekstrem varme fra hendene hannes, og gikk fra sjokk til rolig og avslappet. Helt utfor kroppenfølelse. Er egentlig ikke så viktig om noen tror på det, men skulle bare høre om noen andre har opplevd lignende?:)

Anonymous poster hash: cc5b5...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager skulle VARME hjelpe til å stoppe en blødning? :klo: Å stoppe blod høres for øvrig meget ugunstig ut...

Anonymous poster hash: 8985e...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodstopping fins det mange anekdoter om, og jeg kjenner folk som sier at de har direkte erfaring med det sjøl. Selv vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om det. Det sies at det virker på avstand, og at det er lesingen som gjør det.

En onkel av meg som var fisker, hadde en historie fra Nord-Norge, der en av mannskapet hadde skåret seg stygt, og de fikk ikke blødningen til å stoppe. Dette var ved landligge, så de tilkalte en samekvinne som hadde ord på seg for at hun kunne stoppe blod. Mannen som hadde skåret seg, bante og svor fordi det gjorde vondt, og hun sa at han måtte slutte med bannskapen, ellers kunne hun ikke gjøre noe. Da han endelig holdt kjeft, leste hun det lille verset sitt, og blødningen stoppet momentant.

Jeg har også hørt at leger på sykeuhs i Nord-Norge har kontaktet sk folk som kunne lese slik, for å hjelpe til med å stoppe blødninger, men det anser jeg for rene anekdoter. Har aldri hørt at noen lege har sagt at han har gjort noe slikt.

Og onkel på sin side var en grepa kar, men med en forkjærlighet for å utbrodere når han fortalte historier.

Så juryen er fortsatt i forhandlinger når det gjelder dette spm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din bestefar en slags helbredelses evne?

Ja han kan fjerne smerter, stoppe blod og helbrede sykdommer. Selv har jeg vært skeptisk selv om jeg sett mye av det han har gjort. Men da jeg opplevde det på meg selv, forsvant tvilen min. Var en helt syk følelse. Smertene og blodet stoppet momentant og jeg følte meg vektløs på en måte. Veldig spessielt.:)

Anonymous poster hash: cc5b5...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Hvorfor i alle dager skulle VARME hjelpe til å stoppe en blødning? :klo: Å stoppe blod høres for øvrig meget ugunstig ut...

Anonymous poster hash: 8985e...f5f

Varme kan få proteiner i blodet å koagulere, men tenker heller dette var en ikke fult så farlig bløding som TS skal ha det til, og trykk på såret var nok. Kroppen er tros alt laget for å stoppe blødinger, Små grunne sår mer så en store massive sår,

Jeg regner med dette var i håndleddet jeg ser ikke helt hvilken annen del av kroppen man skjærer seg selv med kniv ved et uhell. Det skal mye til å blø ihjel fra et sår i et håndledd. tar du gassbind og bomull rundt og teiper over, er det nesten umulig å blø ihjel. Husk at pulsen i håndleddet er LITEN, den er langt større i overarmen, og mye mye større i halsen, eller lysken/låret.

Det er en mye man bare blør ihjel med et par kutt på hvert håndledd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk en del rykter om at min oldefar kunne dette. En gang det hadde vært en togulykke i nærheten av der han bodde med mange skadde ble han tilkalt for å stoppe blod. Det syke er at det finnes faktisk journaler fra leger som bekrefter dette (en i familien har fått tak i dette og vi har fått lese det).

Jeg vet ikke hva jeg tror om det, men det er litt kult.



Anonymous poster hash: 3998b...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har sett nisser, troll og jomfru Maria også. Man ser det man vil se.



Anonymous poster hash: 64efb...f54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...
Den 10. desember 2014 at 5.22, Mann 42 skrev:

Blodstopping fins det mange anekdoter om, og jeg kjenner folk som sier at de har direkte erfaring med det sjøl. Selv vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om det. Det sies at det virker på avstand, og at det er lesingen som gjør det.

En onkel av meg som var fisker, hadde en historie fra Nord-Norge, der en av mannskapet hadde skåret seg stygt, og de fikk ikke blødningen til å stoppe. Dette var ved landligge, så de tilkalte en samekvinne som hadde ord på seg for at hun kunne stoppe blod. Mannen som hadde skåret seg, bante og svor fordi det gjorde vondt, og hun sa at han måtte slutte med bannskapen, ellers kunne hun ikke gjøre noe. Da han endelig holdt kjeft, leste hun det lille verset sitt, og blødningen stoppet momentant.

Jeg har også hørt at leger på sykeuhs i Nord-Norge har kontaktet sk folk som kunne lese slik, for å hjelpe til med å stoppe blødninger, men det anser jeg for rene anekdoter. Har aldri hørt at noen lege har sagt at han har gjort noe slikt.

Og onkel på sin side var en grepa kar, men med en forkjærlighet for å utbrodere når han fortalte historier.

Så juryen er fortsatt i forhandlinger når det gjelder dette spm.

Hvilket vers?

Anonymkode: 09532...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. desember 2014 at 18.23, AnonymBruker skrev:

Jeg skjærte meg fælt ved pulssåren med en skarp kniv, og blodet fosset ut. Gikk i sjokk å kaldsvettet og ble svimmel. Bestefar kan stoppe blod og heldigvis var han i nærheten. Han leste et bibelvers og la hånden på der bolder fosset ut. Har alltid vært skeptisk til sånne ting, men helt ærlig, så ble jeg helt målløs. Var en helt merkelig følelse. Blodet stoppet momentant å sprute idet han sa amen.

 

Etter dette har jeg grublet veldig på hva som skjedde og hvorfor. Legene sa også at dette var helt uforklarig. De sa jeg hadde blødd ihjel, siden vi var såpass langt unna sykehus. Men de sa at de har hørt om flere sånne episoder der folk har stoppet blod.

 

Anonymous poster hash: cc5b5...777

Kan du fortelle hvilket bibelvers? 

Anonymkode: 09532...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 10. desember 2014 at 14.22, Mann 42 skrev:

 

Jeg har også hørt at leger på sykeuhs i Nord-Norge har kontaktet sk folk som kunne lese slik, for å hjelpe til med å stoppe blødninger, men det anser jeg for rene anekdoter. Har aldri hørt at noen lege har sagt at han har gjort noe slikt.

 

I dette intervjuet bekrefter en tidligere direktør ved UNN at dette ble gjort ved flere anledninger: http://www.nordlys.no/nyheter/slik-larer-du-a-stoppe-blod/s/1-79-6489188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd blant samer i ett år og har opplevd at både samekvinner og samemenn har stemmet blod. De jeg dikk oppleve sa et vers på samisk. Det var ikke det samme verset hver gang ble jeg fortalt. Jeg så dette ved to anledninger.

 

Jeg er forøvrig skeptiske av natur og er helnorsk. 

Anonymkode: c0719...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...